משיקים? הנה כמה דברים שאתם צריכים לעשות לפני, באמצע ואחרי! חלק ראשון

1 ביוני 2013

אחד הדברים החשובים במיזם חדש (גם אם הוא בתוך הארגון שלכם) הוא תהליך ההשקה.
 
מדובר בתהליך קריטי שאם לא יביא מסה קריטית של משתמשים, הייפ ושביעות רצון, יהיה מאוד קשה להביא אותם לאחר מכן (כמו שאומרים בראיונות עבודה "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשון").
אבל מצד שני, הרי מדובר על מוצר חדש שגם אם במקרה הטוב הצלחתם להשלים אותו בזמן, תמיד ישארו שני ברגים רופפים ותכונה אחת נוספת שממש, אבל ממש חייבים להוסיף כדי שהלקוחות יהיו מרוצים…
 
אלו הדברים שהעסיקו אותנו בעת העבודה על וההשקה של The Startup Nation Feed, מיזם חברתי שמטרתו לאפשר לסטארט אפים מארץ הקודש לייצר ביחד תוכן אטרקטיבי בקלות, להפיץ אותו ברחבי הרשת ולקבל חשיפה (יש לכם סטארטאפ? אתם יותר ממוזמנים להצטרף!)
 
אז איך מגשרים על הפערים? ואיך נמנעים מפתיחת דלתות כאשר אין אף אחד בחוץ?
כנראה שכולנו ביקרנו במועדון לפחות פעם אחת בחיינו.
זוכרים את התור בחוץ כאשר בפנים הכל עדיין די ריק? זאת אחת מהשיטות להבטיח שהלקוחות הפוטנציאלים בחוץ ידעו, שהדבר הגדול הבא הוא אצלכם…
 
ככה מפתחים ב - The Startup Nation Feed 
ככה מפתחים מיזם סטארט אפ בישראל (The Startup Nation Feed)
 
 
אז איך עושים את זה?
 
שלב א': התערות בקהל היעד
בזמן שהאנשים הטכנולוגיים אצלכם עובדים על המוצר, אתם חייבים ללכת לאירועים של קהל היעד, לקרוא את התכנים של קהל היעד ולהבין מי האנשים שמזיזים את הקהילה הרלוונטית. אתם צריכים למצוא משתמשים ראשונים שירצו להשתמש במוצר ולאסוף מהם את הנתונים הרלוונטים. האנשים האלו נקראים Seeders והם יעזרו לכם ליצור את התור הראשוני ולתת הרגשה ש"משהו קורה פה".
 
שלב ב': רעש וחליבה
בזמן שאתם מסתובבים והטכנולוגיים מפתחים, אתם צריכים שבפתח של המועדון יהיה משהו מעניין שימשוך את הלקוחות הפוטנציאלים. דף שכתוב עליו "Under Construction" הוא הדבר האחרון שהלקוחות שלכם רוצים לראות.
במקום זאת, שימו עמוד יפה עם הסבר קצר מה אתם עושים (אם זה סוד, ותרו על ההסבר) ושדה אחד פשוט: דוא"ל שיעזור לכם ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאלים רגע לפני שאתם יוצאים להשקה (היום קל מאוד ליישם זאת ללא ידע טכני, לדוגמה עם מערכת רב דף בעברית או LaunchRock באנגלית).
 
שלב ג': השלמת הפיתוח הטכנולוגי
זוכרים את ה –  Feature החסר? זהו שאתם לא באמת צריכים אותו. הדבר הכי חשוב בתהליך הפיתוח הטכנולוגי (חוץ מהנדסת התוכנה כמובן) זה היכולת לזהות אילו תכונות במוצר לא צריך ולהעיף אותן החוצה (כן, יכול להיות שתצטרכו אותן בהמשך, אבל להשקה עצמה אתם צריכים להעיף כל מה שמיותר. כך תגיעו ל"חווית המשתמש הריקה" בתהליך שקרוי Nailing).
 
זהו סיימנו, אנחנו מוכנים להשקה… מה עושים עכשיו?
כל זאת ועוד בפרק הבא 🙂
 
הטוקבקים למטה מיועדים לשאלות ולשיתוף חוויות ההשקה שלכם, ואני מהצד השני מבטיח לתת תשובות ולהתייחס
 
נהנית מהפוסט? רישום לבלוג הפתוח למנהל הפיתוח יבטיח לכם עדכונים חדשים ישירות לדוא"ל!
 
ממשיכים לפתח (ולהשיק),
משה קפלן

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *