ניטור פרואקטיבי באמצעות ‏‎System Center Advisor

19 בינואר 2014

אין תגובות

clip_image002 מאת: יניב שמואלביץ, מהנדס בכיר, מיקרוסופט ישראל

שילוב של "ידע" על מוצר או תהליך בתוך תוכנה הוא לא קונספט חדש. יחד עם זאת Microsoft System Center Advisor, מציג אספקט מעניין של אותו רעיון, ועכשיו הוא גם מוצע לכם חינם! כל שיש לעשות זה ליצור חשבון Microsoft account aka Windows Live ID, להירשם ב- System Center Advisor Homepage (ניתן גם ליצור חשבונות נוספים. כך אפשר לנהל חשבון עבור ארגונים שונים או סביבות שונות), בעת הרישום להוריד את תוכנת ה- agent את ה-gateway ואת ה- certificate הנחוצה לצורך זיהוי שלנו, ולהתקין בשרתים הרצויים. אכנס בהמשך לפרטים.

ובכן… מה זה System Center Advisor?

מדובר בשירות ענן, המבצע הערכה של תצורת (configuration) השרת ועוזר לכם, מומחים ב- IT, לזהות בעיות ולמנוע אותן מבעוד מועד. מדובר בשרתים עליהם פועלות מערכות הליבה של מיקרוסופט (מיקרוסופט מכנה אותן workloads) כגוןActive Directory Server, Exchange Server, SharePoint, Lync Server, SQL Server ועוד. בנוסף, הוא נותן לכם מבט-על, על התצורה הנוכחית והתצורות הקודמות של המערכת ועוזר לכם לצמצם את זמני ההשבתה (downtime) עם הודעות עדכונים והצעות לשיפור (kb, hotfixes).

ניטור פרואקטיבי באמצעות ‏‎System Center Advisor

רגע… זה לא מה ש- System Center Operations Manager (SCOM) עושה?

נכון… כמעט… שימו לב! SCA אינה מערכת ניטור זמן-אמת. SCA מיועדת לסייע במניעת זמן השבתה אבל היא אינה מתריעה על שירות שכבר נפל.

אז מה טיבו של SC Advisor ומדוע צריך אותו?

בכדי לענות על שאלה זו, צריך להכיר ההיסטוריה… לפני שנים רבות, (כך מתחילים כל הסיפורים הטובים ביותר), החליטה מיקרוסופט לספק ללקוחותיה Best Practice Analysis ו- תיקונים חמים (hotfixes) עבור מוצריה, ובכך לצמצם ולהקטין את זמני ה- Outage וכן את מספר תקלות השבר.

גוף ה- Customer Support Service (CSS) במיקרוסופט, ומהנדסיה, החליטו לקחת אחריות על יוזמה ברוכה זו וכך SC Advisor, נולד.

ה- SCA מורכב מ- שירות Azure Web-Based וכן Web Site המשתמש ב- Silverlight Client Side בכדי לאפשר תמונת מצב בריאות של השרתים בסביבה. את ה- SCA מרכיבה סדרה של חוקים (rules) אשר נבנו על ידי CSS. חוקים אלו מורכבים מקריאות שירות נפוצות (common support calls) אשר נפתחו וקיימים עדכונים/תיקונים עבור אותן מערכות ליבה (workloads). חוקים אלו ניתנים לניהול, לדוגמא, אם מחליטים לא לקבל התרעה מסוימת, ניתן לעצור את ה- rule הרלוונטי.

מהן תועלות שירות SC Advisor?

1. מודעות לגבי תקלות אפשריות (פוטנציאליות) לפני שהן קורות

2. הקטנת זמן לפתירת תקלות (Mean Time To Resolution (MTTR))

3. הקטנת האי-זמינות (Down Time)

4. זיהוי תצורה NONE Best Practice

מרכיבי ה- SC Advisor:

· Gateway – תפקידו להסתנכרן מול ה- SCA לשינויים ב- Rules, להעביר את המידע הנאסף על ידי ה- Agents ולהחזיר ל- Agents מידע על בעיות. ניתן להתקין יותר מ- GW בודד אם ישנו צורך, לדוגמא, במקרה שהסביבה גדולה.

· Agent – איסוף המידע ממיקומים שונים כגון Windows Registry, WMI, OleDB, Event Log. את ה- Agent נתקין על שרתים שעליהם נרצה לאסוף מידע.

· Certificate – לזיהוי ה- GW מול ה- SCA

ניטור פרואקטיבי באמצעות ‏‎System Center Advisor

איך זה עובד?

1. מיקרוסופט על בסיס קבוע ושגרתי, מעדכנת את SC Advisor בחוקים על פי הניסיון וידע אשר מגיע מצוותי CSS.

2. מתקינים Agent על שרתים עליהם נרצה לקבל מידע.

3. מתקינים Gateway על שרת נבחר וכן מתקינים את ה- certificate.

4. ה- Agents באופן מתוזמן שולחים את המידע על תצורתם ל- GW.

5. ה- GW מעלה את המידע ל-SC Advisor ובמקביל האם ישנם עדכונים לחוקים ב- SCA.

6. ה- SC Advisor משווה את התצורה מול ה- best practice ומדווח בחזרה לארגון על תצורה לא נכונה, חסרון בתיקונים, Updates, או כל מידע אחר אשר עלולים לגרום לביצועים לא מיטביים ולהשבתות.

7. את ההתרעות נוכל לראות את דרך פורטל System Center advisor. ישנה אפשרות לנהל Rules, כלומר, אם לא נרצה לקבל התרעה מסוימת, נוכל לעצור אותה.

ניטור פרואקטיבי באמצעות ‏‎System Center Advisor

ניטור פרואקטיבי באמצעות ‏‎System Center Advisor

חיבור SC Advisor ל- SCOM

כאשר ארגון מטמיע SCOM, הוא פורש סוכנים על השרתים, לרבות, שרתי מערכות הליבה של מיקרוסופט כאמור לעיל. ובכן, ב- SCOM 2012 R2 ישנה אינטגרציה בין SCOM ל- SCA הקיימת כחלק מההתקנה! אין צורך בהתקנת סוכן נוסף או אחר. המידע נאסף על ידי סוכני SCOM, מעבר לשרתי האפליקציה (Management Server) ונשלח ל SC Advisor.

קישור לבלוג פוסט המתאר צעד אחר צעד את החיבור ל- SCOM – http://stefanroth.net/2013/06/29/scom-2012-r2-system-center-advisor-overview/

קישורים נוספים:

להרשמה לשירות – Http://www.systemcenteradvisor.com

Deploy System Center Advisor

http://onlinehelp.microsoft.com/en-us/advisor/ff962510.aspx

מידע נוסף ועדכונים על  SCA

http://blogs.technet.com/b/momteam/archive/2013/04/09/system-center-advisor-connector-for-operations-manager-preview.aspx

יניב שמולביץ הינו מהנדס שטח בכיר בקבוצת הפרימייר (PFE)במיקרוסופט ישראל

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *