שש דרכים להתקנת System Center Configuration Manager 2012 Client

25 בדצמבר 2012

 

Kobi Levy מאת: קובי לוי, מיקרוסופט ישראל

פעמים רבות אני נדרש לענות לשאלת לקוחות "מהי הדרך המומלצת להתקין Configuration Manager Client? ".

לאלה שמצפים למצוא כאן תשובה אחת ויחידה אומר כבר בהתחלה – אין כזו, לבסוף הכל תלוי בדרישות ובצרכים של הארגון.

אם כך, באילו אופנים אנחנו יכולים להתקין Client על מחשבי החברה?

קיימות 5 שיטות מתועדות:

1. Client Push

הדרך הפשוטה (ויש שיגידו היעילה ביותר) להתקנת Client על מחשבים שהמערכת גילתה בתהליך ה-Discovery. תהליך זה מוגדר ברמת ה-Site והמחשבים החדשים שהתגלו, יחלו בהתקנת Client באופן אוטומטי וללא התערבות ידנית. כמו כן, ניתן לבצע התקנה אוטומטית על מחשב בודד או אוסף של מחשבים באמצעות ה- Console .

2. WSUS

שימוש במנגנון התקנת עדכוני מערכת להתקנת Client בשיטה זו, מחשבים המוגדרים למשוך עדכונים משרת WSUS יקבלו במסגרת העדכונים גם את חבילת ההתקנה של ה-Client.
שימוש בשיטה זו אינו מונע מימוש Software Update Point מבוסס ConfigMgr גם במחשבים שעדין אין להם Client. על מנת לממש זאת יש להגדיר GPO שיכוון את המחשבים להשתמש בשרת ה-SUP עוד בטרם הותקן עליהם סוכן.

3. Group Policy

השימוש ב-Group Policy להתקנת תוכנות בארגון מקובל בהרבה ארגונים, בדרך זו כאשר מחשב נדלק ומערכת ההפעלה עולה, עם קבלת ה-GPO המתאים מתחיל תהליך התקנה של ה-Client. לארגונים בהם לא הורחבה AD Schema מומלץ להשתמש ב-GPO template מתאים למימוש הגדרות ההתקנה. הקובץ נמצא במדיית ההתקנה תחת TOOLS\ConfigMgrADMTemplates.

4. Manual Install

שימוש בקבצי ההתקנה של המערכת הנמצאים בספריית ההתקנה של המוצר בנתיב הבא – \\<Site Server Name>\SMS_<Site Code>\Client. תיעוד מלא של Command line parameters ניתן למצוא פה.

5. Login Script

מימוש התקנה בשיטה זו זהה למעשה להתקנה ידנית. בגישה זו מומלץ לעשות שימוש בפרמטר ההתקנה /logon שימנע מביצוע התקנה חוזרת במקרה ובמחשב קיים Client מותקן (יש לשים לב לכך שמדובר בכל גרסה של Client!). פרמטר זה חשוב מאוד בשיטה זו על מנת למנוע התקנה מחודשת בכל פעם שמחשב נדלק.

המלצה

לאילו מכם שיבחרו בשיטות 3-5 מומלץ לבצע הגדרה של Client Push Properties גם אם לא תעשו שימוש ב-Client Push, בדרך זו הנתונים יפורסמו ל-Active directory וההתקנה תוכל להסתפק ב- CCMSetup .EXE ללא פרמטרים נוספים.

clip_image002

לאן נעלמה השיטה השישית?

בקריאה מעמיקה של Configuration Manager 2012 TechNet documentation (כן, יש כאלה שזה המקצוע שלהם) ניתן למצוא את הפסקה הבאה:

“Client push installation initiates and tracks the installation of the client by using the Configuration Manager database and no longer creates individual .CCR files . When you enable client push installation for a site, all discovered resources that are assigned to the site and that do not have a client installed are immediately added to the database and client installation begins.”

המשפט האחרון מעניין משום שבעבר קבצי CCR מוקמו תחת inboxes\ccr.box והכילו מידע לצורך ההתקנה כמו שם מחשב, Type,Last Attempt ועוד. בגרסת 2012 הקבצים נמצאים בספרייה אולם בגודל אפס, הפיסקה מעלה מציינת שהנתונים עצמם נכתבים ישירות לבסיס הנתונים. חיפוש מעמיק הוביל אותי לגילוי המעניין הבא: קיים View שמכיל את המידע על כל המחשבים שה-Client הופץ אליהם.

v_CP_Machine

clip_image004

בתמונה: נתוני מחשבים שאליהם הופץ Client. טבלה זו תהיה מקום מצוין לתהליכי troubleshooting ביחד עם ccm.log בכל הקשור לבדיקת מצב התקנה של מחשבים.

אבל הדבר המעניין ביותר הוא הכלי הבא שמגיע כחלק מהתקנת ה-ConfigMgr Console והוא מוביל אותי ישירות לשיטה השישית להתקנת Client.

6.

clip_image006

Generate CCR Tool – Adminconsle\Bin\ClientPushGenerator.exe
הכלי נועד לעזור בהפצת ConfigMgr Clients על ידי הפצה למחשבים שהוגדרו בקובץ טקסט. כלי זה יכול לעזור בהפצה אוטומטית, כאשר אנו לא מעוניינים להפעיל Client Push , אבל כן מעוניינים להפיץ לרשימת מחשבים ידועה מראש ללא צורך באכלוס המחשבים ב-Collection ספציפי.
בתחילת העבודה נייצר קובץ טקסט המכיל את שמות המחשבים עליהם אנו מעוניינים להפיץ Client.

לאחר הפעלת הכלי, נכוון אל קובץ הטקסט שיצרנו קודם , נגדיר את שם ה-Site שאחראי על המחשבים ונלחץ על Push. הודעה על יצירת קבצי ccr מתאימים תציין הצלחה ותהליך ההתקנה יצא לדרך.

clip_image008

לסיכום ניתן לראות כי מגוון הדרכים להתקנת Client מאפשר לארגון לבחור בגישה ובשיטה המתאימה ביותר לצרכיו, החל משלב הבדיקות ועד לשלב הפריסה, לשיטות שונות יתרונות וחסרונות שונים המתייחסים לגישות המקובלות בארגון.
לקריאה נוספת פנו לתיעוד ב-TechNet .

להתנסות במוצר ניתן להשתמש ב- TechNet Virtual Labs: System Center בכתובת :

http://technet.microsoft.com/en-us/systemcenter/bb539977.aspx

לפורום בנושא System Center לחצו כאן.

 

קובי לוי הוא ארכיטקט תשתיות בקבוצת הייעוץ (Microsoft Consulting Services – MCS) של מיקרוסופט ישראל ומתמחה במערכות שליטה, בקרה וניהול ומייעץ לפרויקטים בתחום.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *