8 עקרונות לניהול Datacenter

25 בינואר 2012

אין תגובות

efibergman_thumb_6CD8DF3Cמאת: אפי ברגמן 

השימוש ב-Datacenters גדל עם השנים, בד בבד עם עלייה במורכבות הניהול והתחזוקה שלהם. בארגונים רבים עוברים גם לשלב הבא של מרכזי מידע והופכים אותם לעננים פרטיים. ההתמודדות עם התפעול של מרכזים כאלה דורשת מצוותי ה-IT רמות גבוהות במיוחד של מקצועיות ותהליכי הכשרה באופן שוטף.

פתרון ה-DCS (Datacenter Services) של מיקרוסופט, נועד בדיוק לסייע לארגונים עם האתגרים של ניהול Datacenters גדולים. יועצי ה-DCS של מיקרוסופט עוברים הכשרות מיוחדות ומסוגלים להביא ללקוחות ידע ומתודולוגיות שנצברו על סמך ניסיון מהשטח. הידע מבוסס על ניהול ה-Datacenters של מיקרוסופט וכן על ניהול Datacenters של לקוחות גדולים של החברה.

למעשה מיקרוסופט היא אחת מהחברות הראשונות בעולם, שצברו ידע בתפעול Datacenters עצומים, שנולד מתוך הצורך העסקי של החברה. בתוך מיקרוסופט פועלת קבוצת Global Foundation Services הקבוצה undation Services חטיבת ל החברה עצמה. , שאחראית על תפעול ה-Datacenters, שמריצים יותר מ-200 שירותים מקוונים ואתרים שונים. רק לשם המחשה, הקבוצה מטפלת במנוע החיפוש Bing עם 4 מיליארד שאילתות בחודש, בשירות Hotmail שמשרת 355 מיליון משתמשים, ברשת הפרסום של מיקרוסופט שמציגה 14 מיליארד מודעות בחודש ובשירותי Exchange Online שמעבירים 2-4 מיליארד הודעות דואר ביום! וזה רק חלק מהשירותים בהם מטפלת הקבוצה. המומחיות של GFS מתרכזת בארבעה תחומים עיקריים: זמינות מלאה של השירותים, אבטחה ברמה עולמית, שיפור ביצועים ושמירה על הסביבה על ידי חיסכון בחשמל ובמשאבים אחרים.

פתרון ה-DCS עונה על צרכי ניהול Dynamic Datacenters, תוך התבססות על המתודולוגיות שפותחו עם השנים בקבוצת ה-GFS. רציתי לחלוק אתכם 8 עקרונות מרכזיים, בכל הנוגע לתכנון והקמה של Dynamic Datacenter:

1. תפיסה של משאבים בלתי מוגבלים – מנקודת מבטו של המשתמש, שירותי הענן שמספק ה-Datacenter הארגוני צריכים להיות בלתי מוגבלים.

2. זמינות רצופה – המשתמש מצפה לקבל שירות מ- Datacenter, גם אם יש תקלה באחד ממרכיבי השירות.

3. צפי מראש – מתוך מטרה להוציא מהמשוואה אירועים משתנים, ולדעת בכל נקודה מה צפוי לקרות מבחינת צריכת המשאבים.

4. גישה של ספק שירות – מחלקת ה-IT צריכה לאמץ מודל של ספק שירות בתוך הארגון, כאשר השירותים ניתנים לפי דרישה.

5. עמידות במקום יתירות – מנקודת מבט של ספק שירות, עדיף לאמץ גישה של שירות זמין המבוסס על עמידות (Resiliency) במקום על יתירות (Redundancy) שכרוכה בעלות גבוהה.

6. צמצום היקף המעורבות האנושית – אנשים, מוכשרים ככל שיהיו, צפויים לטעות. מערכת אוטומטית לחלוטין עמידה יותר מאשר מערכת שזקוקה לתפעול ידני ו/או התערבות ידנית.

7. ניצול משאבים – הגישה של ספק שירות, היא למקסם את המשאבים שלו. זאת בניגוד לגישה המסורתית, שסיפקה שירותים גם אם היו "בזבזניים".

8. תמריצים לניצול משאבים – תן דגש על מערכת שמתמרצת את המשתמשים לנצל את השירותים בדרך שעדיפה לך בתור ספק השירות.

יש עוד כמובן ידע רב שנצבר במיקרוסופט ומועבר במסגרת סדנאות של יועצי ה-DCS אצל לקוחות. באתר קבוצת ה-DCS תמצאו מידע נוסף וסיפורי לקוח מעניינים.

אפי ברגמן הוא ארכיטקט תשתיות בקבוצת הייעוץ של מיקרוסופט ישראל (Microsoft Consulting Services) ועובד כ 12 שנים בתפקיד זה. אפי מומחה לתשתיות מיקרוסופט ובעל ניסיון של כ 20 שנה בתחום.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email