משתנים – מחרוזת

24 בנובמבר 2013

תגיות: , ,
אין תגובות

כשאנחנו מתחילים לפתח קוד, לפעמים נטצרך ונרצה לשמור מידע בזיכרון של המחשב לשימוש מאוחר יותר, דומא פשוטה לכך היא הצגת שם פרטי ומשפחה של המשתמש.

לדוגמא נרצה לקבל מהמשתמש שם פרטי ומשפחה (באפליקציית Console) ולהדפיס את השם המלא, כדי לקבל מהמשתמש ב – Cnosole מידע, נשתמש בפונקצית Console.ReadLine, הפונקציה מחכה לקלט של המשתמש עד להקשה על Enter, הבעייה שלנו היא היכן לשמור את המידע שחוזר מהמשתמש, מכיוון שאם רק נקרא לפונקציה – אכן התוכנית תחכה לקלט מהמשתמש אבל לא נוכל להשתמש בו לאחר מכן – מכיוון שזה יאבד.

בבואנו לעבוד עם משתנים, אנחנו צריכים ראשית לדעת מהו סוג המידע שנרצה לשמור, מכיוון שהסוג משפיע על המיקום והגודל של המקום שיוקצה עבורנו, במקרה שלנו אנחנו מקבלים מחרוזת – שבשפת #C נקראת string, היות שמה שחוזר מפונקצית ReadLine תמיד מחזיר מחרוזת.

הדבר השני שנרצה לחשוב עליו הוא מה יהיה שם המשתנה, מכיוון שסתם לההגדיר מסתנה מסוג מסויים, אין לו משמעות אם לא נוכל לגשת כדי לאחסן או לשחזר מידע ממנו – וזאת נעשה בעזרת השם שלו, ולכן הקוד יראה ככה:

Code Snippet
  1. Console.Write("Enter your first name: ");
  2. string fname = Console.ReadLine();
  3. Console.Write("Enter your last name: ");
  4. string lname = Console.ReadLine();
  5. Console.WriteLine(fname + " " + lname);

לאחר שקבלנו את המידע נוכל להשתמש בו שוב, בדוגמא שלפנינו להדפיס את השם הפרטי רווח ואת שם המשפחה.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *