מדריך אנגולר 2, פרק 4 – Multiple Components

28 בספטמבר 2016

לתוכן העניינים.   בפרק הקודם נכנסנו קצת יותר לעומק של הספרייה, למדנו על ngFor, ngIf, ngModel, עבדנו עם אירועים ועם מחלקות. בשיעור היום נלמד על הדברים הבאים: הצגת יותר מ – Component אחד במסך. תקשורת בין שני Components נכיר את המושג של Input   הורדת קוד המקור, עד (כולל) פרק 4.   נתחיל. נכון לעכשיו יש לנו בתוך ה – app.component שני חלקים, צד ימין שמציג את כל הרשימה, וצד שמאל שמציג מישהו בודד (מתוך הרשימה, ומאפשר לערוך אותו). אנחנו רוצים לחלק כל אחד מהם ל – Component נפרד, השלבים שלנו הם כדלהלן: להוציא...
אין תגובות

מדריך אנגולר 2, פרק 3 – Master/Detail

27 בספטמבר 2016

לתוכן העניינים   בפרק הקודם התחלנו להעמיק קצת יותר לתוך הספריה, ולמדנו איך עושים binding דו כיווני, וכיצד מפרידים בעזרת templateUrl בין קובץ התצוגה לבין קובץ הלוגיקה.   בפרק היום נלמד על: הוספת מספר Heroes נוספים. הצגה של הרשימה קצת עיצוב אף פעם לא יזיק הצגת המידע בתנאים מסויימים הוספת אירועים   בשלב ראשון נרצה להציג יותר מ – hero בודד, ולכן נגדיר מערך של heroes (בהמשך הרשימה תגיע מהשרת, לעת עתה hatd code), נוסיף את הקוד הבא בתחתית הקובץ app.component.ts. Code Snippet const HEROES: Hero = [    { id: 11, name:...
אין תגובות

מדריך אנגולר 2, פרק 2 – The Hero Editor

26 בספטמבר 2016

לתוכן העניינים בפרק הקודם התחלנו ללמוד איך יוצרים פרויקט ראשון שיציג לנו תוכן HTML כלשהו, הוספנו את הספריות האלוונטיות, כתבנו קודים בשפת typescript, בסופו של קוד, החלק החשוב (שבו נתמקד היום) היה קובץ שנקרא app.component.ts שבו כתבנו את הקוד הבא: Code Snippet import { Component } from '@angular/core'; @Component({    selector: 'my-app',    template: '<h1>My First Angular App</h1>'})export class AppComponent { } המאפיין selector גורם לכך שכאשר בדף ה – html יהיה את התוכן <my-app> ייכנס במקומו התוכן שמוגדר על ה – template, ויווצר מופע של המחלקה AppComponent.   בפרק היום נלמד על הדברים הבאים: נראה כיצד...
2 תגובות

מדריך אנגולר 2, פרק 1 – התחלת העבודה

25 בספטמבר 2016

לתוכן העניינים.   בפרק זה נלמד על הדברים הבאים: כמה מילים על סביבת העבודה (IDE) הסבר על שפת הפיתוח (Type script) יצירת פרויקט ראשון (Hello World) הוספת הקבצים הרלוונטיים. (עם טיפה הסבר על כל אחד מהם) הסבר על החלקים המינימליים ביותר שצריך לכתוב. הרצת הפרויקט   כמה מילים על סביבת העבודה בדרך כלל אני עובד עם Visual Studio 2015, בהקשר זה חשוב לציין, שנכון להיום - עבודה עם Visual Studio קצת פחות נוחה (אני מאמין שבהמשך הם יפתרו את כל הבעיות), אז כרגע לפעמים אני עובד עם Web Storm.   הסבר על...
תגובה אחת

אנגולר 2, הקדמה ותוכן העניינים

ממש לאחרונה יצאה גרסה סופית של angular2, וכנראה שהגיע הזמן הנכון לכתוב סדרת פוסטים אודות הספרייה. יש הרבה מאוד מה לכתוב, אבל בסדרה הזאת אני אלך עם המדריך הרשמי שלהם (מה שהם קוראים לזה “TOUR OF HEROES”), אני אציג בפרקים הבאים כיצד עובדים עם המנגנון, ונלמד אודות תכונות חשובות של הספרייה, בהמשך ייתכן שאכתוב סדרת המשך על נושאים מתקדמים יותר בספרייה. שוב חשוב לציין, המדריך הנוכחי הינו סוג של “תרגום” למדריך הרשמי שלהם עם קצת תוספות משל עצמי.   מטרת המדריך היא, שבסוף שבעת הפרקים, תוכלו להתחיל לעבוד עם הספרייה ולהקים מערכות אינטרנטיות המבוססות על ספריה זו, כמובן שיהיה לכם הרבה דברים נוספים...
4 תגובות

shortcuts on desktop using csharp

4 באוגוסט 2016

בהמשך לפוסט הקודם בו נתתי למשתמש תוכנה שתעתיק קבצים מסויימים בבת אחת, רציתי לייצר קיצור דרך על שולחן העבודה. כזכור לא רציתי לתת ללקוח אוסף של קבצים רק קובץ אחד, לכן חיפשתי דרך ליצור קיצור דרך ללא תלות ב – reference חיצוני. בסוף מצאתי שאני יכול לעבוד עם IShellLink, כל מה שהייתי צריך לעשות היה להגדיר את הקוד הבא:   Code Snippet internal class ShellLink{}internal interface IShellLink{    void GetPath( StringBuilder pszFile, int cchMaxPath, out IntPtr pfd, int fFlags);    void GetIDList(out IntPtr ppidl);    void SetIDList(IntPtr pidl);    void GetDescription( StringBuilder pszName, int cchMaxName);    void SetDescription( string...
אין תגובות

קריאה של Embedded resources

27 ביולי 2016

  לאחרונה רציתי לתת ללקוח פרויקט מסוג Console Application, שבזמן ריצה הוא יעתיק מספר קבצים לתיקייה כלשהי במחשב (סוג של Installer, כאשר לא התחשק לי לכתוב פרויקט מסוג Setup), מצד שני לא ממש התחשק לי לשלוח ללקוח חמש קבצים ולהגיד לו להפעיל אחד מהם (בצורה כזו כבר יכולתי ישר לבקש ממנו להעתיק את הקבצים למקום הרלוונטי) על כן השתמשתי במנגנון של Embedded resources. הוספתי פיזית את הקבצים הרלוונטיים לפרויקט, כאשר במאפיינים שלהם בחרתי שהם יהיו מסוג Embedded resources (במאפיין Build Action). הושבתי אותם בתייקית בשם Matan   המשמעות היא שהקומפילציה של הפרויקט תיצור את קובץ ה – exe...
אין תגובות

Excel – Compile error in hidden module

25 ביולי 2016

קיבלתי מלקוח קובץ עם סיומת xlsm, זהו קובץ  המכיל פקודות מאקרו בשפת VBA (סוג של פיתוח לאקסל). כשפתחתי את הקובץ – על חלק מהמחשבים זה עבד, ובחלקם קיבלתי את ההודעה הבאה: Microsoft Visual Basic for Applications --------------------------- Compile error in hidden module: טופס_ראשי. This error commonly occurs when code is incompatible with the version, platform, or architecture of this application. Click "Help" for information on how to correct this error.     במחשבה לאחור, העובדה שזה עבד על חלק מהמחשבים, רמזה לזה, שהקוד תקין, ובחלק מהמחשבים חסר reference. כדי לבדוק מה קורה ניסיתי לפתוח את הקוד [כדי לראות...
אין תגובות

C# 6 – Table Of Content

7 ביוני 2016

  בעבר כתבתי סידרת פוסטים על מה חדש ב – C# 4.0. לאחרונה התחלתי לכתוב על מה חדש ב – C# 6.0, בקרוב אשלים את החסר ואכתוב על C# 5.0. להלן תוכן העניינים. מה חדש ב – C# 6.0 חלק 1, על nameof מה חדש ב – C# 6.0 חלק 2, על Interpolated Strings. מה חדש ב – C# 6.0 חלק 3, על Null-conditional Operators מה חדש ב – C# 6.0 חלק 4, על Collection Initializers. מה חדש ב – C# 6.0 חלק 5, על Automatic Properties. מה חדש ב – C# 6.0...
אין תגובות

מה חדש ב– C# 6, חלק 7

29 במאי 2016

  בפרק הקודם למדנו על שיפורים בטיפול בשגיאות, הפעם נלמד אודות תוספת למחלקות סטטיות עד היום היה לנו שלושה שימושים במילה using כדי להגדיר namespace שנשתמש בו בקובץ הזה (using System.IO) כדי להגדיר alias עבור מחלקות (using Word = Microsoft.Office.Interop.Word) כדי לעטוף שימוש במשתנה שהמחלקה שלו מממשת IDisposable כך שהקוד נעטף מאחורי הקלעים ב – try finaly, ויש קריאה אוטומטית ל – Dispose.   בגרסה החדשה נוכל להשתמש ב – using כדי להשתמש במחלקות סטטיות, כלומר, במידה ונכתוב using בתחילת הקובץ ל – Console נוכל להפעיל את כל המתודות שלו (WriteLine, ReadLine וכו’) ללא שנצטרך לכתוב...
2 תגובות