סיוט בקצה האופק – משלוח מכשיר לתיקון בחו"ל – חלק ד’ – סוף טוב הכל טוב ?

23 ביולי 2008

סיוט בקצה האופק – משלוח מכשיר לתיקון בחו"ל – חלק ד’ – סוף טוב הכל טוב ?


סיפור בהמשכים ….


בחלקים הקודמים סיפרתי את תחילת מהלך הסיוט, בו נסכם את המצב כרגע :





  1. שני מכשירים נשלחו לתיקון.


  2. אחד חזר – לא תקין עם הניירת של המכשיר השני וסריטות קוסמטיות.


  3. שני יצא בדרכו מדנמרק ארצה כאשר כנראה גם הוא לא תקין.


  4. המכשיר הראשון נשלח שוב למעבדה לצורך תיקון התקלה שעבורה נשלח מראש החלפת/תיקון המעטפת בגלל הסריטות שנוספו לו.


  5. חבילה נוספת הגיעה והחלטתי לשחרר אותה בעצמי מהמכס, רק על מנת לגלות שהחבילה אינה מכילה את המכשיר שלי אלא מכשיר של בחור מסכן מפולין.

 


חלק שלישי :


 


יצאתי ממרתפי המכס בהרגשה מחורבנת, בזבזתי 6 שעות מחיי ו90 ש”ח על כלום.


 


עכשיו התחילה הבירוקרטיה הנוספת, אני רוצה את הכסף חזרה, לא מתוך צורך חס וחלילה אלא מתוך עיקרון בסיסי של לא קיבלתי שירות/מוצר לא מגיע תשלום (No Taxation Without Representation!").


דבר ראשון פניתי ל TNT ומסרתי להם להחזיר את החבילה לשולח, זה לקח להם רק חודש וחצי. כנראה שהבירוקרטיה לא רק עוצרת אותנו.
עכשיו קיבלתי את המסמכים והגשתי תביעה להחזר תשלום, נחשו מה שוב צריך לעשות, לשלם אגרה תביעה למכס על סך 30 ש”ח.
בכל מקרה זה עדיין בבירור, לפחות זה לא צמוד לדולר.


עמדתי לי ביאושי וחשבתי לעצמי הכיצד נפלתי ככה ? החלטתי להרים טלפון למעבדה ולדבר ישירות עם האחראי. אחרי כמה דקות ניהלנו שיחה מעניינת. אני מגיע עם עצבים וחום ים תיכוני הוא קר מזג דני.
לאחר שהסכמנו על המצב הקיים התחייב לי Ditte שתוך שבועיים יבוא פתרון לבעיה. האם להאמין או לא ?


 


בינתיים קיבלתי בהשאלה מחבר Samsung BlackJack II שהוא Windows Mobile Standard כלומר ללא מסך מגע והחיים הניידים שלי חזרו למסלול נורמלי משהו, שוב יש Push Mail משרת ה Exchange.


חלפו להם שבועיים ואין שום שינוי במצב, פניתי שוב למעבדה ובתגובה נמסר לי שכבר לפני 5 ימים נשלח אלי המכשיר. טוב טלפון קצר ל TNT והתברר שהם “ניסו” להשיג אותי במספר הביתי בשעות העבודה ולא טרחו להשאיר הודעה.
הפעם כלקח ממסעותי במרתפי המכס החלטתי לשלם לTNT על השחרור (הזמן והעצבים שלי שווים יותר) שוב פקסים שלא מתקבלים/מתוייקים ושוב מכתבי הצהרה ולאחר יומיים מגיע שליח עם חבילה קטנה. פתחתי את החבילה ולהפתעתי….. מכשיר חדש מהניילונים !!!


למזלי בחרתי לשחרר את המכשיר עם TNT ולא לבד. למה ? כי אם אני הייתי הולך למכס אז לי היו בודקים את המספר הסידורי של המכשיר ומגלים שהוא אינו תואם לזה שנשלח במקור. עקב כך הייתי צריך לשלם מכס ומע”מ וגם להביא אישור שחרור של משרד התקשורת. אך מאחר וTNT העבירו את ההצהרה שלי זה סיפק את המכס. פשוט מזל.


בכל מקרה 10 דקות לאחר מכך הגיבוי שוחזר, SIM וכרטיס זכרון הוכנסו ואני שוב על הסוס.


סוף טוב הכל טוב ??


אז לא, למי שזוכר את תחילת הסיפור לדנמרק נשלחו שני מכשירים ורק אחד חזר !


אז אחרי עוד שבוע שוב טלפון מTNT שוב חבילה מדנמרק, שוב אותו סיפור (פקס, תיאום שליח, חבילה) הפעם רק יום ולא חמישה…. פותח את החבילה ושוב מכשיר חדש אבל לא אותו דגם כמו ששלחתי אלא HTC Touch Dual. טוב תחליף מספיק טוב עבורי.
אבל לא שלחו לי את הסוללה שלו ושאר הירקות המגיעים בקופסה. שוב דנמרק על הקו ושוב חבילה. תוך עוד יומיים חבילה נוספת מגיעה עם כל האביזרים ובא לציון גואל…


כל זה קרה החל מסוף חודש אפריל עד לפני שבוע תמים. אני עדיין חושב מה יכולתי לעשות שונה ? מה יכול היה למנוע את המצב או לזרז את התהליך ?


בכל מקרה לי אין תשובות.

Add comment
facebook linkedin twitter email

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

3 comments

  1. Dotmad23 ביולי 2008 ב 18:33

    מה עם לקנות מוצרים בישראל ולקוות שהשירות הקלוקל בארצינו עדיין עדיף על ההרפתקאה שעברת?

    Reply
  2. Noam23 ביולי 2008 ב 18:49

    שתי סיבות למה לא (כמובן מבחינתי) :
    1. השירות בארץ יותר גרוע, רוב היבואנים אינם מחזיקים מעבדה ושולחים את המכשירים גם הם לחו"ל. כאשר המכשיר בן יותר משנה הם גם מסרבים לתקן אותו בטענה שאין חלפים או שתאלץ להמתין 3 חודשים עד המשלוח הבא.
    2. מבחר ומחיר, אם אני רוצה (ואני רוצה) להיות Early Adapter של טכנולוגיה אני נאלץ לקנות בחו"ל כי עד שמוצר מגיע ארצה יכול להיות פרק זמן של שנה. בנוסף עלות המוצר בארץ מגיע לעד 100% ממחירו המקורי. לדוגמה HTC Diamond שנמכר בחו"ל בסביבות ה 750$ שזה חשבון מהיר 2600 ונניח עוד 15% הוצאות (וזאת למרות שהיבואן לא משלם 750‏$) ימכר בארץ במחיר של 4000 ש"ח !!!

    בכל חמשת השנים בהם אני קונה ומוכר מכשירים דרך חו"ל לא קרה לי דבר דומה.

    אם אתה זוכר דיברנו על כך שהשוונו את עליות הקניה של ה Laptop שלך ושלי וראינו מה היה המבחר שלך ומה שלי ומה היה הפרש העליות.

    Reply
  3. Ella Maschiach24 ביולי 2008 ב 10:32

    אני חייבת להגיד לך שקראתי ולא האמנתי. ממש סיפור קפקאי. אני מניחה שאם אתה מרוצה אז זה סוף טוב. מאידך, אני מניחה שאחרי שכל מה שעברת להיות מרוצה זה יחסי…

    Reply