עדכון וסיכום של הביקורות על קבוצות הדיון

6 באוגוסט 2007


לאחר שוך הסערה של סוף השבוע בפורום Windows מצאתי לנכון לסכם כאן את הבקשות/טענות שהועלו על ידי התומכים בפורום (על גבי הפורום, או בפוסט של נתנאל בן שושן, וגם ממקורות אחרים (כדוגמת יניב פלדמן).

ציינתי באדום נושאים שאני יכולה לענות עליהם היום. שאר הנושאים יידונו פנימית ונראה מה אפשר ליישם וכיצד.


  • תלונות על יחס מזלזל מצד משתמשים הרגשה שנתמכים דורשים תשובה, אך לא חוזרים לספק פידבק או לומר תודה.
    הועלתה הצעה להוסיף במקום בולט בכותרות כל קבוצות הדיון כיתוב בסגנון: 'מיקרוסופט' מודיעה לבאי קב' הדיון שהתומכים הטכניים עושים מלאכתם בהתנדבות ועל כך נתונה לכולם הערכה ותודה.

  • סימון תשובות כמועילות ע"מ לסמן את ההצבה כמועילה, ושמירתה בדפי הפורום. מעבר לכך, פעולה זו מוסיפה למוניטין העונה (מדליות).
    הועלתה הצעה להוסיף כותרת בסגנון: "למען לעזור לאחרים במציאת תשובה מועילה לבעיה שלהם, זכור לדרג את התשובה שהועילה לך!".

  • הצעה כי משתמש יוכל לצפות בתשובה שקיבל רק עם כניסה ל- WLD.
    הצעה זו לא תיושם – קבוצת הדיון הן ציבוריות ופתוחות לכולן. איננו יכולים להכריח אדם לסמן הודעה כמועילה.

  • בעיות בקבלת דיווחים באימייל – לא כל התגובות מתקבלות. מחייב לבדוק כל הזמן אם השואל הגיב או לא, ובמקרים של תגובות על הודעות יותר ישנות, הקשר נפסק כלל והשואל נותר ללא מענה. זה כמובן משאיר אצלו את הרושם ש"נטשו אותו".
    רישום לדיווח באימייל על דיונים קיימים (לחצן "דווח לי על תשובות" בצד שמאל למעלה) לא עובד.
    שני הנושאים הללו מטופלים בחו"ל – אך היות ולא מדובר בבעיה הפוגעת בשימוש השוטף של הפורום סדר העדיפות הינו נמוך מאד. 

  • הצעה להגדלת זמן "התחברות מחדש" ל- Windows Live ID.

  • הצעה להוספת שדות חובה לציון נתונים על מערכת ההפעלה, גרסה וכ"ו. 

  • הוספת קטגוריות מדריכים, טיפים ואיך לבצע – גם לשימוש בפורומים וגם לתמיכה טכנית (למשל קישורים למאמרי תמיכה, Expert Zone וכד').

  • סימון ברירת מחדל של "דווח לי על תשובות".
    הועבר בעבר כהצעת שיפור אך לא יושם. נעביר בקשה נוספת.

  • רכישת שדרוג ל- Vista במחיר נמוך לבעלי מדליות כסף וזהב.

  • הוספת עוד דרגת מדליות מעבר לזהב.

  • פתיחת עוד פורומים מקצועיים (ל- MOSS לדוג'). 

  • שימוש בפלטפורמת הפורומים של TechNet ו-MSDN (http://forums.microsoft.com/TechNet/default.aspx).
    מדובר בגרסת בטא של פורומים רק באתרים הללו. מה גם שמעבר לפלטפורמה חדשה הינו התחלה מאפס ואיפוס מוניטין המשתמשים (מדליות).

  • יצירת מפגשים מקצועיים או כנסים המיועדים לקהילת התומכים בפורום.

בעתיד הקרוב:

אנו עובדים על שינוי לדף הבית של קבוצות הדיון, שלא השתנה כבר מספר שנים. אנו רוצים להפוך אותו לדינמי יותר, וההצעות שהועלו על יצירת איזורי הדרכה, קישור למאמרי תמיכה, הוספת הערות למשתמשים וכד' יבואו לידי ביטוי גם כן. נוסיף תפריט מרכזי מצד ימין המשותף לכל הפורומים, ומאפשר מעבר חלק בין פורומים ואיזורים נוספים באתר. נבצע גם חלוקה לפורומים למשתמשים ביתיים, IT ו- Developer.

אני מודה לדייב ולמיכאל אבידן על ריכוז הבקשות, וכמובן לכל שאר התומכים בקבוצות הדיון על הפידבקים שלהם. אם יש לכם הערות או בקשות נוספות – הוסיפו אותם כתגובה לפוסט או שלחו אלי למייל.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות

  1. Micky Avidan6 באוגוסט 2007 ב 16:51

    למאיה, ולקוראי הבלוג, שלום,

    אין לי הערות פרט לתיקון הרושם שנוצר בין הבקשה לחייב(!) גולשים להיות 'מחוברים', כדי לצפות בתגובות לשאלותיהם, (בדיוק כפי שהם חייבים להיות 'מחוברים' כדי להציב שאלה) לבין הכרח לדרג תגובות.
    אינני מתכחש לעובדה שעצם היותם מחוברים יקל על תהליך דירוג התגובות (אם ירצו לדרג) אבל בשום מקרה לא קשרתי בין הצורך להיות מחובר לבין הדירוג.
    כבר אמרו חכמים ממני ש"אפשר להביא את הסוס אל השוקת אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות".

    בהצלחה בכל השינויים העתידיים,
    מיכאל אבידן
    מנהל פורום 'אופיס' ב'תפוז'.

    הגב
  2. ade7777 באוגוסט 2007 ב 11:48

    אני בהחלט מסכים עם אבידן, והייתי אומר שזה די הכרחי לקיום דיון תקין.

    למרות שאיני רואה דרך ליישום הענין, כיון שאם נצריך WLD לכל קריאה של דיון הרי שמשתמשים פסיביים לא יוכלו לצפות בפורום ללא רישום ולא זו המטרה.

    אז אני מניח שהענין לא ישים פרקטית.

    הגב
  3. guyt13 בספטמבר 2007 ב 3:54

    האמת שאני די חולק על מיכאל. כל העניין של מדליות ומרדף מתמיד אחרי "מי ענה על יותר שאלות" יוצר מצב לא בריא.
    זאת גם אחת הסיבות שדי התרחקתי בזמן האחרון מהפורומים של מייקרוסופט ישראל – יש אנשים שמרגישים צורך לענות על כל שאלה (ולא, אני לא מדבר על צחי 😉 )למרות שלא תמיד יש להם את התשובה הנכונה.
    כל עוד הפורומים הם לא בפורמט של experts-exchange, היתרון היחיד שאני רואה במדליות זה היכולת של גולש להעריך את המוניטין של האדם שעונה על השאלה שלו.
    הדרישה לחייב משתמש לסמן תשובות רק תיצור אנטגוניזם.

    בנוסף, כל ההצעות לתגמול התומכים בצורה כזאת או אחרת בעבור העזרה שהם נותנים לאחרים, נשמעות לי לא הגיוניות בעליל. או שאתה עוזר לאנשים כי אתה רוצה לעזור לאחרים, או שזאת עבודה שלך (ראה דוגמת newsgroups מנוטרים מטעם PSS) ומשלמים לך עבור זה.
    ברגע שיתחילו לתגמל את התומכים, אני כבר רואה איך רמת התומכים תרד בגלל אנשים בעלי ידע לוקה בחסר שיצטרפו למרדף אחרי המדליות.

    הגב