פיתוח משחקי Windows Phone ו- Windows Store בעזרת כלי קוד פתוח

14 בינואר 2015

תגיות: ,
אין תגובות

בעולם פיתוח המשחקים התחרותי של היום, מפתח משחקים ממוצע מפתח עבור 3 פלטפורמות עיקריות: iOS, Android וכמובן Windows Phone. ישנן מספר פתרונות שנועדו להקל על המפתחים בפיתוח מרובה הפלטפורמות, רובם מסתמכים על שכבה משותפת בין המשחקים כדי שנכתוב פחות קוד או אפילו נשתף את רוב הקוד של המשחק או את כולו. רוב פתרונות אלו מבוססי קוד פתוח ונסקור כמה פתרונות מובילים שמתאימים במיוחד לפיתוח שמיועד גם ל- Windows Phone ו- Windows Apss.

בחודשים האחרונים כאן במיקרוסופט עבדנו על שחרור מספר שיפורים לחלק מטכנולוגיות אלו שכאמור זמינות לציבור בקוד פתוח ובפוסט זה נציג לכם סקירה בדיוק על כך.

cocos2dx_landscape

Coco2d-x, פלטפורמה מעולה בקוד פתוח ליצירת משחקים מרובי פלטפורמה, עובדת מצויין גם לפיתוח משחקי Windows Phone ו- Windows Store. חטיבת הקוד הפתוח שלנו MS Open Tech שיפרה את התמיכה ובין היתר הוספה תמיכה ב- Universal Apps. מפתחים יכולים מעתה ב- Solution אחד לפתח עבור WP ו- Windows Store.

logo

אוהבים XNA? MonoGame היא אחת מהטכנולוגיות הפופולריות ביותר לפיתוח משחקים מרובי פלטפורמה, מבוססת על תשתית XNA 4 . היא מאפשרת למפתחים להשתמש ב- C# וב- Mono ולפתח משחקים מרובי פלטפורמה. עם השיפורים שהוספנו, MonoGame תומכת כעת בפיתוח עבור מערכת ההפעלה Windows 8.1 ובקרוב גם תמיכה ב- Universal Apps.

Bullet Physics, מנוע פיסיקלי המיועד לפיתוח משחקים ואפליקציות מבוססות פיסיקה, תומכת כעת באפליקציות ל- Windows Phone ו- Windows Store.
Bullet הוא מנוע פיסיקלי רב עוצמה השנועד לסמלץ collision detection ו- rigid body dynamics.

רוצים ללמוד עוד? תתחילו באקדמיה הוירטואלית של מיקרוסופט.

ממליצים לכם לצפות בסשן שנקרא building a game with Cocos2d-x for Windows Devices בו ידריכו אתכם על פיתוח, שימוש ב- asset גרפיים, ניהול גרסאות ומוניטיזציה.

יכול להיות מאד שתהיו מעוניינים לצפות גם בסשן שנקרא learn how to create Windows Phone and Windows Store Games with MonoGame שילמד אתכם איך לכתוב פעם אחת קוד ולהשתמש בו במספר פלטפורמות, באמצעות Mono כמובן.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *