לנצח ב- Marketplace: טיפים לקבלת קידום

28 באוקטובר 2012

לאחר שבניתם את האפליקציה או המשחק שלכם ופרסמתם אותו ב-Marketplace של Windows Phone, סביר להניח שתרצו לראות אם האפליקציה תוספת תאוצה דרך מספר ההורדות או נתוני ההכנסות. תרצו גם לבחון דרכים לשווק את האפליקציה שלכם לאנשים שאולי לא שמעו עליה. יש מספר דרכים לעשות זאת, חלקן יקרות מאחרות. אחת הדרכים היעילות ביותר לשווק את האפליקציה שלכם היא למעשה חינמית לגמרי – להציג בהבלטה את האפליקציה ב-Windows Phone Marketplace. זה נשמע קל אבל יש עוד כמה דברים שאתם צריכים לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שזה יקרה. בזה עוסק הפוסט הזה. Windows Phone, MarketPlace

אחת הדרכים היעילות ביותר לשווק את האפליקציה שלכם היא להביא לכך שתקודם ב-Windows Phone Marketplace. אנחנו רואים איך קידום במרקט-פלייס יכול להשפיע משמעותית על מספר ההורדות של האפליקציה. Windows Phone Marketplace מציע מספר עצום של דרכים שונות לקדם את האפליקציה שלכם, נעסוק בהן כאן, אבל תחילה נציג איור המראה את הדרכים השונות לקידום האפליקציה וכיצד כל סוג של קד"מ מגדיל את מספר ההורדות של האפליקציה (הנתונים מתבססים על ממוצעים של אפליקציות שקודמו בעבר בדרכים דומות ב-Windows Phone Marketplace):

 

באופן עקרוני, יש במרקט-פלייס 3 סוגי קידום. לכל אחד מהם ערך שונה, אולם אין ספק שכל אחד מהם מביא אתו רק דברים טובים בכל הנוגע לתפוצת האפליקציה או המשחק. כל אחד מסוגי הקידום האלה ערך ייחודי כמקדם מכירות:

· תצוגת פנורמה (Panorama Placement): תצוגת הפנורמה היא התצוגה הטובה ביותר לקד"מ ב-Windows Phone Marketplace. בעיקרון, כשמשתמש פותח את המרקט-פלייס בטלפון שלו, מקבלת את פניו תמונת פנורמה של האפליקציה שלכם (מדובר בתמונת הפנורמה שצרפתם לאפליקציה שלכם כשהגשתם אותה לאישור). למיקום זה יש ערך עצום מבחינת הקד"מ, כפי שניתן לראות מדובר בקפיצה של 2000% במספר ההורדות של האפליקציה (בממוצע).

· אייקון מובלט (Featured Icon Placement): קד"מ באמצעות אייקון מובלט היא הדרך השנייה ברשימה להפגין נוכחות במרקט-פלייס. האפליקציה/משחק שלכם יוצגו בחלק השמאלי ביותר של מסך הפנורמה של המרקט-פלייס (כלומר, כשגוררים את המסך שמאלה בטלפון). ה'אריח' (tile) שלכם מוצג בהבלטה, כמו גם שם האפליקציה, דבר המושך את המשתמשים ללחוץ על האפליקציה ולגלות את יכולותיה. אפליקציות שמקבלות אייקון מובלט רואות עלייה של 800% בממוצע במספר ההורדות במהלך התקופה שהן מוצגות.

· רשימה מובלטת (Featured List): הדרך השלישית להצגה במרקט-פלייס היא הרשימה המובלטת. במצב זה מופיעה האפליקציה שלכם בתוך רשימה לצד מספר אפליקציות אחרות. אפליקציות הכלולות ב-Featured List מופיעות ברשימת האפליקציות שתחת הקטגוריות השונות במרקט-פלייס. אף על פי שהאפליקציה אינה זוכה לבולטות ויזואלית ניכרת כל-כך כמו בשתי השיטות האחרות, היא עדיין מראה עלייה של 150% בממוצע במספר ההורדות.

כפי שאתם רואים, השימוש בשיטות קידום אלה משתלם מאוד. סביר להניח שבזמן שהאפליקציה מוצגת (בדרך כלל לפרק זמן של בין 3 ל-5 ימים) תבחינו בעלייה ניכרת במספר ההורדות, עלייה שתוכלו למנף בעזרת כלי שיווק אחרים לאורך מחזור חיי האפליקציה).

אז איך אני מקבל קידום? Windows Phone, MarketPlace, App

אתם כבר משוכנעים בנחיצותו של קידום האפליקציה ורוצים להצטרף. איך בדיוק אתם גורמים לזה שהאפליקציה שלכם תוצג בהבלטה? למרות שאין צעדים ספציפיים שיבטיחו את זכייתכם בתצוגה בולטת, תהליך בחירת האפליקציות שיפורסמו הוגן לחלוטין (האפליקציות הטובות והפופולריות ביותר צפות ועולות לראש הרשימה). אם אתם מרגישים שיש לכם משחק או אפליקציה נהדרת, כדאי לכם לקרוא את החלקים הבאים כדי להבין טוב יותר כיצד מעריך צוות מרקט-פלייס את איכות האפליקציה.

 

פונקציונליות

אפליקציה פונקציונלית היא לא סתם עוד אפליקציה שעברה את אישור ה-Marketplace. תחשבו על אפליקציה פונקציונליות Windows Phone, MarketPlaceכעל חוזה ביניכם לבין המשתמש. כשהמשתמש מוריד את האפליקציה או את המשחק שלכם, הוא עושה זאת בגלל תיאור האפליקציה במרקט-פלייס, בגלל תמונות המסך שלה, או בגלל המלצה שקיבל מחברים או ממשתמשים אחרים (כולל נתוני רייטינג). בכל מקרה, הוא מצפה שהאפליקציה תספק לו חוויה שתהיה נאמנה ככל האפשר למידע שקיבל. אם יתאכזב, סביר להניח שהאפליקציה תהיה פחות פופולרית, וכתוצאה מכך גם תזכה לפחות קידום.

 

תועלתיות

אפליקציה שמפגינה תועלתיות היא אפליקציה העושה שימוש מושכל בתכונות המנצלות את הפלטפורמה של WindowsWindows Phone, MarketPlace Phone. תכונות כמו Live Tiles, Search Extras, מולטיטסקינג ועוד. בקריטריון זה נופלות גם אפליקציות שמבדילות את עצמן מאפליקציות אחרות באמצעות ממשקי משתמש מדהימים בעלי מראה מעניין ושימוש אינטואיטיבי ויעיל. צוות מרקט-פלייס בוחן גם את "כושר הדביקות" של האפליקציה, או במילים אחרות "האם מדובר באפליקציה שמשתמשים יחרשו עליה?"

 

הנאה

הקריטריון האחרון שצוות Marketplace בוחן הוא האם האפליקציה/המשחק יגרמו למשתמשים הנאה. זה התחום שבו Windows Phone, MarketPlaceאפליקציות באמת באמת מבריקות זוכות לקידום וודאי. אם האפליקציה מספקת את "אפקט הוואו" (מושג בלתי מדעי בעליל, אבל מזוהה בקלות כשפוגשים בו), אם היא ייחודית באמת ויש בה משהו שאין באפליקציות או במשחקים אחרים, היא בהחלט נופלת בקטגוריה של אפליקציה מהנה לשימוש.

אלמנט חובה לקבלת אפקט ההנאה הוא שימוש נכון ואפקטיבי ב-Metro, שפת העיצוב של Windows Phone Design. זה לא רק אריחים מרובעים פשוטים והמון טקסט, כדי ליישם כהלכה את Metro, אתם צריכים לקחת בחשבון את העקרונות העיצוביים של ממשק זה (ר' כאן וכאן). אם האפליקציה שלכם נאמנה לעקרונות אלה, היא תראה מדהים ב-Windows Phone ותספק למשתמשיה חווית שימוש יוצאת דופן.

 

כמו שאתם רואים, כדאי שתחשבו טוב טוב על איכות האפליקציה שלכם אם אתם רוצים לזכות בפרסום חינם, יחד עם זאת הרווח בהחלט שווה את המאמץ.

יש לי עבורכם רק עוד טיפ אחד אחרון לפני סיום סדרת הפוסטים האלה על אסטרטגיות הצלחה ב- Marketplace: כשאתם מתלבטים איזו אפליקציה לבנות, כדאי שתיקחו בחשבון שלפעמים כל עניין הוא משחק של מספרים/סטטיסטיקות. אם יש במרקט-פלייס קטגוריות הכוללות פחות אפליקציות בהשוואה לקטגוריות אחרות (לדוגמה, נכון ליום פרסום פוסט זה, קטגוריית ה'פוליטיקה' דלילה בהשוואה לקטגוריות אחרות כמו 'בידור' ו'ספורט'), הסיכויים שלכם לזכות בפרסום מובלט עולים במידה ניכרת. קחו את זה כחומר למחשבה …

פוסט זה הוא החמישי והאחרון בסדרה של חמישה פוסטים שעסקו באסטרטגיות הצלחה ב- Windows Phone Marketplace. הפוסט הראשון (פרסום באזורים הנכונים) נמצא כאן. השני (מצב ניסוי ואמנות ה-upsell) נמצא כאן. השלישי (למצוא את נקודת התמחור המתוקה) כאן. הפוסט הרביעי (משחק הבידול) כאן.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *