המהפיכה של טוויטר רק מתחילה

18 באפריל 2009

הגל העצום בצמיחה של twitter ממשיך בקצב מדהים.

המאורע שיצר את הגל היה הבאזז שיצר פרסום תמונת הישבן של דמי מור ע"י בן זוגה אשטון קוצ'ר.

אבל מסתבר שזה לא אירוע חד פעמי. אשטון מבין את רזי עולם ה-Social Media יותר מכל הסלבז בהולייוד והוא בהחלט הופך למלך הבלתי מעורער של twitter.

האתגר שהוא הציב ל-cnn היה פשוט – מי יגיע למיליון followers ראשון? גם לו וגם ל-CNN היו כ-900,000 followers ולכן זה היה מעניין… אז, הקרב התחמם כאשר לארי קינג התגייס לטובת CNN וקרא לצופים לנצח את אשטון.

אשטון לא נשאר חייב ופרסם וידאו בטוויטר שבו הוא קורא לגולשים לעקוב אחריו ואם הוא ינצח, הוא ילך לבית של טד טרנר, יצלצל בפעמון ויברח תוך כדי כך שהוא מצלם את זה ומפרסם בטוויטר…

אז מי ניצח בתחרות?

בראש ובראשונה טוויטר.

אשטון, שהגיע ראשון למיליון followers, התראיין בתוכנית מיוחדת של אופרה וינפרי על טוויטר ובנוסף הוזמן אחר כבוד לאולפן של לארי קינג.

וכך טוויטר נכנס לשלב שיכניס אותו לספרי ההיסטוריה. לא עוד אתר לגיקים ו-Social Media Enthusiastics אלה שירות לכולם. מי שלא ייצטרף ירגיש שהוא נשרך מאחור ומפסיד משהו ש-"כולם" חווים.

קשה לצפות מה יהיו ההשפעות של המגיפה שבפתח אבל אפשר היה לראות דוגמא קטנה בשבוע שעבר בדרך שבה טוויטר גרם לקליפ של Susan Boyle להיכנס לספרי ההיסטוריה בתור הסרט הויראלי שתפס תאוצה בקצב המהיר ביותר.

ומה עם אשטון?

הוא הופך להיות המלך הבלתי מעורער של טוויטר. אם הוא ימשיך לייצר twitter events (מלשון media events) אז הקריירה שלו תעבור מפנה. משחקן וסלב הוא יהפוך למנהיג של עולם ה-Social Media.

למי שרוצה לעקוב אחרי האירועים, הנה הראיון של אשטון קוצ'ר אצל לארי קינג וחלק מהספיישל של אופרה ווינפרי.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות

  1. Simon18 באפריל 2009 ב 11:22

    הפוסט מאוד מעניין.

    זה מדהים איך שרות עם קונספט כל כך פשוט הופך להיות מפלצת האינטרנט והמדיה הדיגיטלי.

    הגב
  2. רוני18 באפריל 2009 ב 22:00

    לא שזה משנה משהו, אבל רק כדי שנקבל פרופורציה: אני אומנם תמכתי באשטון כמובן אבל לא באופן פעיל – לא טרחתי להוסיף את עצמי ולעקוב אחריו, אלא שגיליתי ש"מישהו" עשה את זה בשבילי… קשה לי להאמין שמדובר בפורץ, סביר יותר לדעתי שמדובר בסיוע מצד טוויטר שצירפו פה ושם משתמשים לחשבון שלו.
    כמובן שלהסיר אותו לא הצלחתי, קיבלתי איזה הודעה שיש תקלה במערכת ולנסות מאוחר יותר (כבר יומיים הוא לא מוכן לצאת לי מהחשבון…).

    בקיצור – יש פה יופי של יוזמה מצד טוויטר, והם גם סייעו לזה לקרות, ובתכלס אני בטוח שעוד לא הרבה זמן משוואת הכוחות בין טוויטר לרשתות חברתיות ה"מסורתיות" תשתנה.

    הגב
  3. אילן פאר19 באפריל 2009 ב 3:51

    ופייסבוק לא הגיע בבום כזה?
    בטח פה בארץ, היו רגעים שהדודה והסבתא נרשמו..

    הגב
  4. רובי22 באפריל 2009 ב 17:03

    נו באמת, איך עוד יש אנשים שמאמינים שהכל היה ספונטני ואדון קוצ'ר במקרה יזם את התחרות הזאת…
    חברים הבל היה מתוכנן מראש ושום דבר לא היה ספונטני, אולי חוץ מתמונת הישבן של דמי מור.
    להרחבה בנושא לחצו על הלינק הבא:
    http://www.blogerim.net/node/41347

    הגב
  5. נועם orange techblog22 באפריל 2009 ב 17:56

    פוסט מעניין.

    הסיפור של מלחמת אשטון-CNN מהווה מעין גרסה קיברנטית של מלחמת דוד וגולית. אשטון, דוד, המפורסם הקטן והפשוט – מביס את גולית, חברת הענק של התקשורת, בתמיכת הקהל הוירטואלי. מעין יהיה לשמוע כמה אנשים פתחו חשבון טוויטר רק בשביל לעקוב אחרי דוד. אהמ, אשטון.
    מזכיר לי קצת את עדי וליטל, שתי הבחורות הישראליות שכבשו את היוטיוב ב- 2005-2006 עם "HEY" של הפיקסיס, יצרו באזז עצום באינטרנט ותוך זמן הקצר, הקליפ שלהן הפך להיות מפורסם יותר מהקליפ המקורי של הפיקסיס.

    בנוגע לסיפור של אשטון ו- CNN, כתבתי על זה ב- orange techblog –

    http://blogs.orange.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1457322

    הגב