בית מיקרוסופט באיקאה – מאחורי הקלעים

6 במרץ 2007

8 תגובות

כבר כתבתי על שיתוף הפעולה שלנו עם איקאה אבל הפעם אני רוצה לשתף אתכם בכמה פרטים מעניינים מאחורי הקלעים של שיתוף הפעולה הזה.

הבית נפתח לפני פחות משבוע וכבר עברו בו אלפי מבקרים (רק אתמול היו 1,100 מבקרים).

אחרי שלב תכנון שארך מספר חודשים, ובשיתוף הדוק עם הצוות המקסים של איקאה, הבית נבנה לו בשקט בשקט, בכניסה לסניף איקאה בנתניה. כך נראה שלב הבנייה:

את הסיור המודרך בבית מובילים שני שחקנים מוכשרים (שמתחלפים) אשר מזמינים את הצופים להתארח בסלון ולראות כיצד נראה סגנון החיים הדיגיטלי של משפחה שעושה שימוש במדיה סנטר.

הנה תמונה לדוגמא של אנשים אשר מתארחים בבית תוך כדי ההדגמה (שמתקיימת בצד שמאל – ליד 2 מסכי פלסמה).

בינתיים התגובות מצוינות ותנועת המבקרים בהחלט מרשימה.

איקאה מובילים את תרבות העיצוב בבית וחשוב להראות כיצד הם מעודכנים ורלוונטיים לקהל הגדול של אנשים שחווים את סגנון החיים הדיגיטלי. מה גם שתנועת המבקרים בסניף שלהם פשוט לא תאמן (לא רק בסופי שבוע).

גם ברמה השיווקית, אני חייב להוריד בפניהם את הכובע. בארץ (הקטלוג המרשים שהם מחלקים לכל בתי האב במדינה) וגם בחו"ל, איקאה עושה לרבים מאיתנו בית ספר בכל הקשור ליוזמה שיווקית וליצירתיות.

הנה כמה דוגמאות:

האתר הזה שלהם פשוט מדהים. תמתינו דקה עד שהוא נטען ותסתובבו בבית.

עוד דוגמא לשיווק ויראלי יצירתי היא הקמפיין הזה:

בקיצור, נכון שמזמן לא עשיתם סיבוב באיקאה? אז אם אתם מבקרים שם בקרוב, תקפצו לבית שלנו ותספרו איך היה.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות

  1. אלמוניני6 במרץ 2007 ב 20:28

    הבית למכירה? על כל תכולתו? 😉

    הגב
  2. liorz6 במרץ 2007 ב 20:32

    אולי נשים אותו למכירה ב-eBay 🙂

    הגב
  3. סלולר7 במרץ 2007 ב 9:48

    הייתי שם אתמול
    רעיון וביצוע יפים מאוד –
    שרואים את זה – זה נראה מובן מאליו שזה מיקום מעולה לפעילות הזו – -חוכמת הבדיעבד…

    כדאי שהבנות בסלון ההמתנה יהיו קצת יותר מקצועיות(:

    הגב
  4. liorz7 במרץ 2007 ב 10:39

    תודה על הטיפ לגבי סלון ההמתנה. יטופל.

    אכן בדיעבד זה נשמע מובן מאליו אבל זה תוצר של המון רעיונות לפעילויות מסוגים שונים. גם הרעיון הזה היה אפשרי ליישום במקומות רבים שבאו בחשבון (כמו נמל ת"א) אבל איקאה הם גם שותף נהדר וכמובן גם נמצאים במקום עם תנועה גדולה מאוד של קהל שעוסק בשדרוג הבית ולכן אולי יתעניין בשדרוג מערכות הבידור הביתי.

    הגב
  5. אלעד7 במרץ 2007 ב 15:23

    יופי, נהדר, רק קצת לא מציאותי בהתחשב בעובדה שכל העולם מבקר אתכם על השקת מוצר חצי אפוי. האם תוכלו לכתוב גם קצת על איך מיקרוסופט מתייחסת לאנטי-WOW להשקה של ויסטה? זה נראה כמו אסון שיווקי שיוצא מכלל שליטה.

    שמתי מספר קישורים כאן, בתור התחלה. אפילו MVP שלכם עוזבים את Vista.

    http://chris.pirillo.com/2007/02/27/windows-vista-im-breaking-up-with-you

    ומאחר ואתה מתעניין בשיווק (אני יכול להבין את הקטע הויראלי, בזה מיקרוסופט מצטיינים כמובן), אז הנה מה שחושב עליכם מנכ"ל Azul:

    http://www.spendmatters.com/index.cfm/2007/2/27/Vista–Outlook-2007-is-a-Nightmare

    הגב
  6. משרד התחבורה האמריקאי מחרים אתכם?7 במרץ 2007 ב 15:26

    שכחתי לצרף את זה:

    "Based on our initial analysis (from internal recommendations and analysis by Gartner Group), there appears to be no compelling technical or business case for upgrading to these new Microsoft products,"

    קובץ PDF – אם זה עובד אצלך – נסה כאן:
    http://www.dot.gov/ost/m60/morat001.pdf

    הגב
  7. liorz7 במרץ 2007 ב 16:26

    אלעד,

    להגיד שכל העולם מבקר אותנו על מוצר חצי אפוי זאת אמירה לא נכונה.

    על כל כתבה עם ביקורית, אפשר למצוא כתבה חיובית.

    כמו למשל-
    Reasons Why Windows Vista Will Be Your Next OS מתוך Computerworld
    או Ten Reasons Vista Will Be Good for Business מתוך eWeek
    ויש כמובן עוד המון מהסוג הזה (אתה יכול לחפש אותם ברשת).

    מה עוד שערך מוסף גדול של Vista בארץ בא לידי ביטוי במדיה סנטר בגרסה העברית.

    אני לא אובייקטיבי ולכן הויכוח ביננו פחות רלוונטי. כמו שאומרים – הכח בידי הלקוחות. ניתן להם להחליט.

    ליאור

    הגב
  8. Uval9 במרץ 2007 ב 16:43

    כל הכבוד. 🙂
    אמנם לא ביקרתי, אבל מבטיח להיכנס בסיבוב הקרוב באיקאה.

    הגב