כרטיס הביקור שלי עבר מתיחת פנים

12 בפברואר 2017

אין תגובות

NewCardA

נגמרו לי כרטיסי הביקור, קורה, זה לא סוף העולם. בדרך כלל אני לוקח את השבלונה המוכנה של כרטיס הביקור שלי ושולח אותה כפי שהיא לדפוס. אבל משום מה, הפעם, משהו עצר אותי (אולי משבר גיל הארבעים). התחלתי לחשוב מחשבות פוסט טראומטיות עמוקות כמו מי אני, מה אני, מה מהות החיים (המקצועיים) שלי, מה בעצם אני עושה בחיים האלה ומה שיותר חשוב, האם כרטיס הביקור שלי משקף נכונה את מה שאני בעצם עושה.

אז מה בעצם אני עושה בחיים (המקצועיים) שלי ? מסתבר שאני מבזבז את רוב זמני ליד המחשב, בעיקר לומד ובודק במעבדה, כל מיני טכנולוגיות וכלים חדשים וישנים. לא הצלחתי למצוא קו מאפיין לתחומי העניין שלי, הכל סובב בסופו של דבר סביב עולם החמרה, התכנה ומערכות ההפעלה. בערך 50 אחוז נמצא בעולם המיקרוסופטי, 30 אחוז בעולם היוניקסי (ולינוקסי) והשאר בעולמות אחרים. מסתבר שאני קודם כל אוהב ללמוד דברים חדשים. לימוד זה חשוב, כי אם אתה לא מתעדכן כל הזמן בתחום הזה, אתה מהר מאד מאבד את הרלוונטיות שלך.

פרט ללימודים אני גם עובד לפעמים, מה לעשות, צריך ללכת לשלם למכולת לפעמים. כאן החלוקה יותר ברורה, בדרך כלל מזעיקים אותי כאשר מערכות מתמוטטות, כאשר ה IT עושה Restart כמה פעמים והבעיה לא נפתרת והמפתחים נקראים לדגל ולא מצליחים לאתר את הבעיה. לפעמים זו לא נפילה, אלא בעיית ביצועים או התנהגות מוזרה של מערכת ללא הסבר ברור. מסוג הדברים שמופיעים רק בשטח ולא ניתן לשחזר אותם בקלות בסביבת ה Test.

למערכת ההפעלה חלונות יש אוסף עצום של כלי איסוף מידע שניתנים להפעלה בשטח מבלי להפריע לפעילות השוטפת. בעולם היוניקסאי יש פחות כלים מובנים, אבל גם שם יש כמה כלי עזר. הבעיה היא שמעטים מכירים את הכלים האלה. אני מגיע לשטח, פורש ו/או מפעיל את המנגנונים האלה, לוקח את התוצרים שלהם Offline, מנתח ומקבל כל מיני תובנות. עם התובנות האלה אני חוזר לאנשי ה IT ו/או למפתחים ומתחיל לשאול שאלות שטותיות. בדרך כלל, אחרי כמה איטרציות כאלה, למישהו נדלקת המנורה ומוצאים את מקור הבעיה.

כמעט תמיד זה השלב שבו לוחצים לי את היד ואומרים לי ללכת הביתה, אבל אני בדרך כלל מסרב בנימוס ונשאר בשטח להמשך מחקר. כי הבעיה האמיתית היא לא הבעיה הספציפית הזו, אלא איך התקלה הזו בכלל הגיעה לשטח. תקלה כזו הייתה צריכה להתגלות בזמן הבדיקות או בזמן בדיקות הקבלה. חיווי ברור והתרעה על קיום הבעיה היה צריך להתקבל ב IT עוד הרבה לפני שהמערכת התמוטטה (כולל הסבר מועיל מה לעשות כדי לתקן אותה). הסיבה שהארוע קרה בשטח, זו בעיה של תהליך (Process) ותהליך בעייתי מאפשר לבגים לעבור דרכו ולהגיע לרצפת הייצור.

מה שאומר שתחום העיסוק העיקרי שלי הוא איתור והשמדת בגים ולאחר מכן לחטט בתהליכים ולתקן אותם. באנגלית זה נשמע יותר טוב Bug Extermination and process plumber. יש עוד הרבה אנשים שעוסקים ב Debugging אבל יש לי משהו שאין להרבה אחרים. אני עושה את זה כבר משנת 1975. מסתבר שבתחום הספציפי הזה, הנסיון חשוב. ניסיון זה פחות או יותר כמות השטויות שעשית בחיים שלך (ואם אתה קשוב מספיק זה גם כמות השטויות של אנשים אחרים שיצא לך לפגוש לאורך החיים שלך). עשיתי כל כך הרבה טעויות ונתקלתי בכל כך הרבה טעויות של אחרים, שהגישה שלי באיתור הבעיות שונה מאחרים והתובנות שלי הרבה יותר מקיפות. זה הערך המוסף העיקרי שלי בתחום.

נסיון וידע זה לא משהו שאתה שומר לעצמך, מה התועלת בידע אם לא משתפים אותו עם העולם. מה שמוליך ישירות לתחום העיסוק המשני שלי, שהוא יעוץ ארכיטקטוני וטכנולוגי והדרכה ממוקדת בנושאים ספציפיים (שזה שם אחר ליעוץ ממוקד). אנחנו עושים מעט מאד הדרכות לקהל הרחב, רוב ההדרכות שאנחנו עושים הן הדרכות ממוקדות פנים מפעליות בהתאם לפערי ידע שאנחנו מאתרים ביחד עם הלקוח. יש לי הרבה מה לומר על שוק ההדרכה בארץ (ויש לי זכות לומר את זה, כי אני הקמתי את מרכז ההדרכה המורשה הראשון של מיקרוסופט בישראל), אבל אכתוב על זה בהזדמנות אחרת.

יש לי גם הובי מקצועי. יבוא ידע. אני מרצה די הרבה בכנסים בחו”ל ואני פוגש שם את המומחים הכי טובים לנושאים שלהם. אני בדעה שאם כבר לבזבז את הזמן של העובדים שלך על הדרכה, עדיף שתעשה את זה עם המומחה הטוב ביותר בתחום. הוא אולי יותר יקר, אבל הערך המוסף שלו יהיה הרבה יותר גבוה. ואם תכפיל את הערך המוסף במספר המשתתפים בקורס, תקבל החזר השקעה ששוה הרבה יותר מתוספת התשלום עבור המדריך. אז אני מיבא מומחים בקנה מידה עולמי לארץ ומארגן איתם קורסים לקהל הרחב.

אחרי כל המחשבות האלה על מה בעצם אני עושה בחיים, לקחתי את כרטיס הביקור הישן שלי והסתכלתי עליו. הוא היה צפוף מאד, עם המון מידע מיותר (מי שולח היום דואר לא אלקטרוני) ומאד קשה לקריאה. אז התחלתי לזרוק משם דברים ולהגיל את מה שנשאר. הדבר היחידי שהוספתי היה איזכור לוותק שלי (Since 1975) וזה מה שיצא בסופו של דבר. 

NewCardA 

את האיקונים ההיסטוריים של השרברב ומדביר החרקים, לא היה לי לב להוריד והם גם מתאימים למסר של הוותק והנסיון (הם כבר שנים לא נמצאים בספריה של Office) אז השארתי אותם.

כל משוב יתקבל בברכה.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *