אירוע ההשקה של Project 2016

27 בנובמבר 2015

אין תגובות

WP_20151126_001 (640x360)

אירוע ההשקה של Project 2016 נערך לשם שינוי בשרינה שוקולד במושב עין ורד. אני משתדל לא לפספס ארוחות בוקר חינם, בטח כשהן על חשבון מיקרוסופט. אני עוד יותר לא אוהב לפספס הרצאות של פנינה זינגר מנהלת קבוצת המשתמשים של Project, שהיא, דרך אגב, אחת מקבוצות המשתמשים ששווה לבוא לבקר במפגשים שלה' גם אם אתה לא עוסק בניהול פרויקטים או ב Project, אלא עוסק בניהול סתם ככה (ההשתתפות, למי ששואל, חינם).

WP_20151126_022 (640x360)

אז שיגרתי את הילדים לבית הספר וביקשתי מהמנכ"ל-ית של החברה שתצטרף אלי ויצאנו למסע ברחבי ישראל הלא מוכרת (מה זה מושב), אי שם צפון מזרח לרעננה. לאחר כמה טעויות בניווט הגענו באיחור אופנתי של כמעט שלושת רבעי שעה לנקודת המפגש. כולם עדיין היו עסוקים באוכל, אז בעצם לא פיספסנו כלום. אני שתיתי קפה והמנכ"ל-ית דגמה את האוכל וביררה באותה הזדמנות כמה עולה לעשות שם ארוע וכמה עולה קילו כדורי שוקולד להכנת שוקו (מה לעשות מנכ"ל זה מנכ"ל והילדים משוגעים על שוקו).

WP_20151126_007 (640x358)

את האירוע פתחה שלי הוזיאס ממיקרוסופט שאחראית על תחום Office 365 שכולל בתוכו, בין השאר, את Project והציגה את התכנית להיום. לאחר מכן היא הזמינה לבמה (בעצם לא באמת הייתה שם במה) את Bishan Ruder שהוה מומחה פתרונות ענן של Project עם התואר המסקרן GBB שמתורגם ל Global Black Belt, של אזור המזרח התיכון ואפריקה (חלק מחוש ההומור של מיקרוסופט החדשה, ותודה לסאטיה) שהציג את החידושים במוצר ובשרותי הענן שלו.

WP_20151126_010 (640x584)

אחת הנקודות המענינות ש Bishan העלה היית ההתקדמות העצומה שעשה Project משך השנים מכלי בסיסי לניהול פרויקטים למערכת גדולה ורחבה עם שלוחות ענניות שתומכת בכל התהליך המורכב של ניהול פרויקטים כולל הלהיט האחרון, ניהול של Portfolio ואת כל שאר האספקטים של הפרויקט (כולל דיווח שעות), בענן. המגמה של מיקרוסופט לדחוף כל דבר לענן היא לא בהכרח משהו רע ויש לה יתרונות כמו למשל לחסוך לך את הצורך בחדר שרתים וצוות IT צמוד רק לצורך הקמת תשתית ניהול פרויקטים משלך, שזה מקדם קנייה חזק, בעיקר אם אתה לא חברת מחשבים או בית תכנה או שלאנשי התשתיות אף פעם אין זמן בשבילך. מצד שני כמעט כל החידושים קיימים בצורה זו או אחרת גם בגירסה הלא עננית של המוצר כך שנותרה לנו, עדיין, זכות הבחירה.

WP_20151126_011 (640x547)

אחת הבעיות היותר קשות של מנהלי פרויקטים היא שלמנהל פרויקט עמוס אין אף פעם זמן להתעדכן בחידושים בכלי העבודה שלו, גם אם המשמעות של חוסר העדכון הזה היא פגיעה משמעותית ביכולת שלו להגדיל את הפרודוקטיביות שלו עצמו ואת ניצולת הזמן שלו עצמו. יש כאן סתירה מובנית כי כפי שכולנו יודעים, זמן זו הבעיה הכי קשה של מנהלי פרויקטים. במקרה של Project, שהוא, מה לעשות, כלי עבודה כמעט אצל כל מנהל פרויקט. ככל שהמערכת מתקדמת יותר, כך אי השימוש ביכולות החדשות נהיה משמעותי יותר. אבל כמו תמיד, למי יש זמן כדי ללמוד איך לחסוך זמן.

נקודה נוספת ש Bishan העלה בהתלהבות רבה, היא שמימשק המשתמש של המערכת התחדש לחלוטין. בניגוד אליו, מידע מהסוג הזה, מהווה אצלי בדרך כלל סיבה לדאגה. אני לא יודע מה איתכם, אבל כל פעם שמשנים לי מימשק משתמש למשהו "מודרני" יותר, אני נכנס ללחץ. כן, אני יודע שהמימשק החדש הוא יותר טוב, יותר יעיל, יותר נוח, יותר מהיר. יופי נחמה. אבל אני (כמו כולם) גם חיה של הרגלים. אמנם הבעיה האישית שלי, זה לא משהו שמפריע יותר מדי לדור המילניומים, זה הדור שנכנס עכשיו לשוק העבודה. אבל אני, ורוב מנהלי הפרויקטים שאני מכיר, לא מילניומים ודי רחוקים משם ולוקח לנו זמן להתרגל למימשקים החדשים. מצד שני, חייבים להודות, שלאחר שאתה מתרגל, זה באמת יותר נוח ומהיר, אבל שוב, למי יש זמן ללמוד איך לחסוך זמן.

WP_20151126_015 (640x461)

Bishan שם דגש על היכולות החדשות של ניהול פורטפוליו זה משהו שבארגונים מסדר גודל מסויים נחשב לכדור הבדולח או הגביע הקדוש (תלוי אם אתה פסימי או אופטימי) של ההנהלה הבכירה. יש לך אין סוף פרויקטים ברשימה ויש לך בערך אפס משאבים ועכשיו אתה צריך להחליט מהם הפרויקטים שבהם אתה כן צריך להשקיע לפי המטרות הארגוניות ואת מה תדחה לרשימת המשאלות. נושא נוסף שהודגש הוא השקיפות. שקיפות למה שבאמת קורה בתוך הפרויקט היא גם כן חלק מהגביע הקדוש של ההנהלה הבכירה ול Project 2016 עם (או בלי) החיבור לענן יש היום הרבה יותר כלים ויכולות להשקיף את הפרויקט להנהלה הבכירה (למגינת ליבם של מנהלי הפרויקטים, ששקיפות טובה, זה הדבר האחרון שהם רוצים שתהיה להנהלה).

WP_20151126_032 (640x406)

לאחר Bishan עלתה לבמה פנינה זינגר מחברת P. Z. Projects ונכנסה לעומק לנושא ה Portfolio Management כשהיא מדגימה איך המערכת מקבלת החלטות עבורך, איך אתה יכול להתערב בתהליך ואיך מבצעים כל שלב. השאלה הכי קשה בתהליך הזה היא מה מטרות הארגון ומה החשיבות היחסית של כל מטרה. ה Project 2016 מספק כלי שמאפשר למקבלי ההחלטות להכין רשימה משוקללת של המטרות הארגוניות. זה לא כלי חדש אלא משופר, אבל לא הכלי הוא כאן הבעיה. תיעדוף מטרות זה החלק שלוקח בדרך כלל הכי הרבה זמן בתהליך, כי זה מחייב את ההנהלה לעמוד מול הראי ולהחליט מה בעצם עושה הארגון, מה המיקוד העיסקי שלו, ומה המטרות האמיתיות שלו. אם אתה ארגון שהתנהל עד עכשיו לפי תחושות בטן ורגש, התהליך הזה פשוט כואב. ומה שעוד יותר כואב זה שלאחר שאתה כותב את כל הסיסמאות הכלי לא סומך עליך ומתחיל לשאול אותך שאלות קשות על מה חשוב יותר ממה וכמה ואתה לא יכול לחפף בתשובות, כי אתה מקבל בסוף ציון על העיקביות שלך ואם אתה לא עיקבי במטרות הארגוניות שלך, זה אומר בעצם שאתה לא יודע מה הארגון שלך עושה וזה דבר די כואב לגלות על עצמך בעיקר אם אתה המנכ"ל או הדירקטוריון של הארגון. להשלמת הידע בנושא הזה, נא לפנות לשיחה של חתול הצ'שיר עם עליסה.

WP_20151126_034 (640x359)

השלב הבא לאחר התיעדוף של המטרות הוא שכל פרויקט מתוך האינסוף פרויקטים יענה על שאלון קצר וכמותי, עד כמה הפרויקט שלו עונה ליעדים הארגוניים, מכאן והלאה תהליך הבחירה הוא סטטיסטיקה פשוטה וכפי שכולנו יודעים הסטטיסטיקה לעולם לא משקרת.

לאחר מכן יצאנו להפסקת קפה. כמעט כולם מילאו בשלב הזה את חוות הדעת, כדי לקבל במתנה את הספר החדש של פנינה וחולצה. כל אלה שהגיעו לאירוע רק בגלל הספר והחולצה זנחו את השטח בשלב הזה (למרבה ההפתעה לא היו הרבה כאלה)

WP_20151126_037 (640x396)

לאחר ההפסקה עלתה לבמה עירית קיזלשטיין מחברת מתן כדי להציג את נושא השימוש ב WebApp היא התחילה בהצגת תחום המיקוד של החברה שלה שהוא התחום הענק בין ה Project לבין ה Portfolio, מה שהיא כינתה ה Program. ואז, ממש שהתחיל להיות מעניין, קיבלתי טלפון מלקוח שהזעיק אותי לטפל בנפילה לא מתוכננת של מערכת קריטית בארגון (מעניין שזה אף פעם לא מתוכנן אצל הלקוח, בשעה שבפועל, הכתובת הייתה על הקיר כבר בשלב התכנון של המערכת, אבל זה כבר סיפור לרשומת יומן רשת אחרת). אז נאלצתי לעזוב את עירית באמצע. סליחה עירית, זה לא את, זה אני. הפסדתי גם את ההרצאה של ציקו חפץ מאורנטק על קנדי קראש, שרק לפי השם היה ברור שהיא הולכת להיות מעניינת. אבל מה לעשות, צריך גם לעבוד לפעמים.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *