מפגש בוקר קצרצר בחברת מטריקס עם ManageWare על AppDynamics

18 בנובמבר 2015

אין תגובות

אני מכיר את AppDynamics כבר הרבה שנים, זה עוד כלי באוסף הכלים העצום שמוצע לחברות כפתרון לכל המכאובים שלהם בתחום ה Dev-Ops. כך כשקיבלתי את ההזמנה התייצבתי מצויד בכלי כתיבה ומצלמה (הטאבלט שלי והטלפון הנייד) כדי לשמוע מה חדש.

WP_20151117_006 (640x361)

את הארוע פתח יורם בכלר המנכ"ל של ManageWare שעדכן אותנו שהם נרכשו על ידי מטריקס (כמעט לפני שנה אבל לא שמתי לב) ושהם תומכים ב AppDynamics כבר הרבה זמן (שנים) והציג את מכלול השירותים והמוצרים שהם תומכים בהם בתחום ה ALM.

לאחר מכן עלה לבמה Rainer Schuppe שהציג את היכולות העדכניות של הכלי והדגים אותו (פרטים בהמשך).

לסיום עלה לבמה מוטי שפירר מחברת StartApp (שהם כבר לא כל כך חברת הזנק) והציג כיצד הם משתמשים בכלי במערכת שלהם (פרטים בהמשך).

אז בואו ונתחיל מההתחלה, מה זה AppDynamics ולמה זה כלי שצריך לעניין כל איש תשתיות. אז בשורה אחת, זו תכנה שמבצעת Monitoring של מערכות התשתית של הארגון ומדווחת לך על בעיות בזמן אמת בצורה שמאפשרת לך להגיב מהר וגם לתת את כל המידע הנדרש ל Help Desk ולמחלקת הפיתוח על מנת לאתר את מקור הבעיה ולפתור אותה. כן, זה נשמע מוכר, וכל מי שעוסק בתחום הזה יודע שמה שמבטיח לך איש המכירות זה לא תמיד מה שאתה מקבל. אבל ל AppDynamics יש גישה קצת שונה מהמקובל שנותנת לה ייחוד מסויים.

הבעיה הראשונה שנתקלים בה במערכות מהסוג הזה, זה העומס שאתה מוסיף למערכת כדי לדגום ולמדוד את הפעילות שלה. מצד אחד אם אתה רוצה לדעת הכל, העומס של המדידה על המערכת, יגרום לכך שהיא לא תוכל לתפקד. מצד שני אם אתה רוצה עומס מינימלי, אתה יכול לפספס את הבעיה. תוסיפו לזה את הבעיה שככל שאתה מודד יותר אתה צריך לרכז את הלוגים ולנתח אותם בכלים חזקים יותר ואם אתה אוסף יותר מדי, הכמות העצומה של המידע, דורשת ענן כדי לאכסן, לעבד ולמצוא שם את מה שאתה צריך, בעיקר במערכת מורכבת. מהר מאד זה מגיע לזמני תגובה ארוכים ולחוויה של חיפוש מחט בערמה של שחת.

WP_20151117_025 (640x360)

הפתרון של AppDynamics מעניין מכמה בחינות. קודם כל הם תחילים את המדידה מהכיוון של חווית המשתמש. ועוקבים אחר התהליך של הבקשה שלו לאורך כל המסלול בדרך וממפים בצורה אוטומטית את המרכיבים המעורבים בתהליך. האוטומטיות גורמת לכך שלא צריך באופן ידני למפות את התהליכים וזה נהיה קריטי ככל שהמערכת גדולה ומורכבת יותר. זה גם מאפשר לתייג מראש את התהליכים לפי מי שיוזם אותם ולקבוע להם חשיבות. המיפוי הזה מאפשר לכלי למדוד אך ורק את אותם מרכיבים במערכת שבפועל מעורבים בתהליך כאשר מרכיבים שאינם מעורבים לא נמדדים כלל או שנמדדים ברזולוציה נמוכה כך שהעומס של איסוף הנתונים הוא מינימאלי.

הנקודה השנייה המעניינת היא שהמערכת של AppDynamics מבצעת BaseLining רציף חכם ואוטומטי שמאפשר למערכת לקבוע ספים אוטומטיים לדיווח על חריגות ובכך להקטין את כמות התרעות השווא במערכת ומה שיותר מעניין, זה גם מאפשר להגדיל את רזולוציית המדידה (לעבור מ Monitoring ל Diagnostic) באזורים החריגים ובכך לאסוף יותר מידע רלוונטי על הבעיה, דבר שעוזר גם ל Help Desk וגם לפיתוח לאתר את מקור הבעיה.

חברת StartApp שאותה הציג מוטי שפירר כסיפור לקוח, עוסקת בתחום של שילוב פרסומות תמורת תשלום ביישומים. הם נותנים למפתח היישום קיט שהוא משלב במערכת שלו וזה משלב ביישום פרסומת שעלייה מקבל המפתח כסף. לצורך מתן השרות מחזיקה החברה במערך שרתים שחלקו נמצא במתקני החברה וחלקו בענן שזו קונפיגורציה לא קלה לניהול, כי כדי לקבל תמונה מאוחדת אתה צריך לאסוף מידע ממספר מקורות מבוזרים בסביבות אירוח שונות. מאחר ובתחום הזה של פרסומת מקוונת, כל השהיה יכולה לגרום לאבדן הכנסה ניכר, הבקרה בזמן אמת על התהליכים מצד חווית המשתמש, זמן האיתור המהיר ויכולת התגובה המהירה הם קריטיים לארגון. WP_20151117_034 (640x361)

מה שמשך את תשומת ליבי בהרצאה של מוטי הוא השימוש הנרחב שהם עשו ביכולות שנותנת ה AppDynamics להתחבר אליה דרך מימשק ה API שלה והיכולת שלה לשלב מידע מתוייג ממקורות חיצוניים ולשלב אותו במערך התצוגה הגרפי שלה. הם שילבו את המערכת עם כלים חיצוניים שונים והכניסו למערך המדידה נתונים משירותים חיצוניים ושילבו הכל לתמונה אחת.

בקיצור, לא היה משעמם, התעדכנתי, שתיתי קפה, הכרתי אנשים חדשים.

אני מבין היטב את הצורך של ארגונים בכלים מהסוג הזה, אבל בהסתכלות שלי, אלה כלים שנועדו לפצות על עבודה לא נכונה של גוף הפיתוח הארגוני. הזמן הנכון לטפל בכשלים ובתקלות הוא בזמן התכנון ובניית הארכיטקטורה של מערכת התכנה ולא אחרי שהבעיות מופיעות בסביבת הייצור. שילוב נכון בין ה Dev ל Ops צריך להיות מוטמע בתהליך הפיתוח ולא בתהליך איתור התקלות, אבל זה כבר נושא לרשומת רשת (Blog Post) אחרת.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *