בדרך לטק אד 2013 ניו אורליאנס

2 ביוני 2013

מי שמכיר אותי יודע שאני שונא לטוס, אבל מה לעשות וה TechEd זה המקום הטוב ביותר לפגוש את הלקוחות האמריקאיים שלי, שותפים עיסקיים, אנשים טכניים במיקרוסופט שאני מתכתב איתם, ואנשים חדשים. ואה, כן, זו גם הזדמנות להתעדכן במה חדש ומה ישן בטכנולוגיות של מיקרוסופט, שמשתנות (ברוך השם) כל הזמן. אבל בשביל להתעדכן, לא צריך לטוס 20 שעות, כי הכל נמצא באינטרנט ממילא תוך כמה ימים.

זו הפעם הראשונה שאני מזמין כרטיס טיסה באינטרנט. כן, כן, תצחקו עלי, אבל עד עתה השתמשתי בשירותיה של סוכנת נסיעות. אבל בשנים האחרונות היחסים שלנו החלו להתדרדר. זה התחיל בזה שמצאתי באינטרנט מלונות, שהם גם יותר זולים משמעותית יותר וגם נמצאים במיקום הרבה יותר נוח, ממה שהיא מצאה לי. אחר כך התחלתי למצוא מסלולי טיסה קצרים יותר ממה שקיבלתי ממנה, ומצאתי את עצמי בהרבה מקרים מנחה אותה, איזה טיסות בדיוק אני רוצה. והקש האחרון, בנסיעה הזו, היה, שהיא הרימה ידיים, ואמרה שהיא לא מסוגלת לתת לי את הטיסה שמצאתי, במחיר המוזל שקיבלתי עליה באינטרנט. אז עשיתי מעשה אמיץ, הלכתי עד הסוף, וקניתי את הכרטיס באינטרנט. אם זה מעניין מישהו, אז המחיר הכי זול היה של Expedia. תוך כמה דקות קיבלתי בדואל אישור להזמנה, ועוד כמה דקות אחרי זה כירטוס עם מספר כרטיס אלקטרוני בדיוק במושבים שרציתי. צלצלתי לסוכנת הנסיעות שלי ושאלתי אותה אם הכרטיס תקין או שעבדו עלי. היא הפנתה אותי לצלצל לשרות הלקוחות של AA. אז במקום לצלצל אליהם, פשוט נכנסתי לאתר של AA ומצאתי את עצמי שם, מכורטס ומאושר. לומר את האמת, עד שלא קיבלתי את כרטיס העלייה למטוס, מהנציגה בדוכן בשדה התעופה, לא הייתי שקט, אבל להפתעתי הכל הלך חלק. מה אני אגיד לכם, ממש יופי, הגעתי סוף סוף, לאחר הרבה שנים, לעצמאות נסיעה אינטרנטית מלאה. אתם מוזמנים לצחוק עלי, אני לא איעלב, כי עכשיו, אחרי שחציתי את הרוביקון, אני באמת לא מצליח להבין למה חיכיתי כל כך הרבה זמן ולא עשיתי את מזמן.

עוד שינוי שעשיתי בטיסה הזו, קשור למרכז המחשבים הנייד שאני סוחב איתי בדרך כלל כל נסיעה. הפעם יצאתי עם שני מחשבים, המחשב היומיומי שלי, ה SurfaceRT של מיקרוסופט מה BUILD הקודם, ומחשב העבודה הראשי שלי, לנסיעה הזו, ה Slate של Samsung, מהנסיעה שלי ל TechEdהקודם. חסל סדר מחשב נייד כבד ומסורבל, אני בעננים. כל החומר של הנסיעה נמצא ב SkyDrive, ה OneNote מחובר ל SkyDrive, ולגיבוי, למקרה חירום שמשהו לא יעבוד כמצופה, המחשב הנייד שלי (שנשאר מיותם בבית), קונפג, ליתר בטחןן, לאפשר לי להתחבר אליו ב Remote Terminal מהענן. כל הקונסטלציה הזו הורידה לי די הרבה משקל ונפח מתיק הנסיעה שלי, ואם ה POC הזה יוכיח את עצמו, זו תהפוך להיות קונפיגורצית הנסיעות שלי מעתה והלאה.

הסיבה שאתם רואים אותי מסתובב הרבה עם ה SurfaceRT, היא שיש לו יתרון אחד חזק, וזה זמן בטרייה ארוך. אם אני מקפיד להקטין את בהירות המסך, וסוגר את ה Wi-Fi וה BlueTooth כשאתה לא צריך אותם (פשוט עוברים למוד טיסה), הבטרייה מספיקה להרבה זמן. אבל שלא תחשבו לרגע שזה כלי מושלם. המינוס העיקרי שלו מבחינתי זה שאין לו Outlook, ומה שיותר גרוע, אין לו Live Writer. כך שבשביל הדואלים והבלוגים, אני צריך מחשב בארכיטקטורת אינטל. ואת התפקיד הזה ממלא בנסיעה הזו ה Slate של סמסונג שקיבל שדרוג, התקנה של Windows 8.

את כל ההערות ואת הגירסה הלא מעובדת של הבלוג אני כותב לאורך היום ב OneNote שמחובר לענן. וכשאני רוצה לפרסם את הבלוג, אני עובר ל Slate, ועושה Copy/Paste מה OneNote שלו (שמסונכרן ממש מידית עם זה של ה SurfaceRT), ישירות ל LiveWriter, מוסיף את התמונות ומשגר. במקרה חירום אני יכול כמובן לעשות את זה ישירות מה SurfaceRT דרך ממשק ה Web של שרת הבלוגים, אבל ה LiveWriter הרבה יותר נוח, בעיקר אם יש לך הרבה תמונות.

לגבי ה Outlook, יש לי אחד על ה Slate, ואם יהיו איתו בעיות אני תמיד יכול לעשות Remote Terminal מה SurfaceRT או מה Slate למחשב הנייד שלי (שנשאר כזכור לכם בודד וערירי בבית) ולטפל בתכתובת השוטפות מרחוק.

לטיסה זולה יש מחיר, שתי נחיתות ביניים, מבן גוריון למדריד עם איבריה, ממדריד למיאמי עם איבריה ומשם לניו אורליאנס עם AA. אני בדרך כלל לא מצליח לישון מי יודע מה בטיסות, וממילא רוב העבודה שלי היא מול המחשב, אז מה אכפת לי על איזה כיסא אני יושב בזמן העבודה. לכמה תחנות יש יתרון קטן בזה שאתה שובר את הטיסה הארוכה לכמה טיסות פחות ארוכות, ובחניות הביניים אתה יכול לחלץ קצת את הרגליים ולהתאושש. אבל מצד שני אתה יותר זמן בדרכים.

לא התלהבתי ממדריד, קודם כל באו לקחת אותנו באוטובוסים מהמטוס, אחר כך העבירו אותנו שוב בדיקה בטחונית כאילו לא עברנו אחת כזו בארץ לפני שיצאנו (כנראה שהספרדים לא סומכים על הביטחון שלנו). ואצלם טאבלט זה מחשב שצריך להוציא מהתיק לכלי נפרד בשיקוף, המחירים שערורייתיים וביורו. מנה סלט חסה ובקבוק מים זה 9 יורו, ואני, וכמו אידיוט שכחתי את היורו בבית ולאחר תרגום לדולר זה עלה 13 דולר וקיבלתי עודף של 3 סנט אירופאיים. אבל מה שהכי גרוע שם זה שאין תשתית אינטרנט נורמלית בשדה התעופה, ומה שיש, לא תמיד מתחבר והמחיר שערורייתי עד כדי כך שפסלתי התחברות על הסף. גם לסלולרי לקח זמן להתחבר. בקיצור, מדינת "עולם שלישי" במיטבה.

ניצלתי את ההמתנה להוסיף עוד תרגיל מעבדה לקורס ה Instrumentation המעודכן שלי, שעוסקת בכלי המניפסט של ETW, כלי, שבשימוש נכון,  שעושה את החיים הרבה יותר קלים ממה שהיה פעם.

המטוס לארה"ב היה אירבוס מדגם מתקדם, לפחות במובן של חווית הבידור של הנוסע, הכיסא שלי לא היה נוח והכאיב לגב שלי, אז מהר מאד התייאשתי מעבודה, כתבתי עוד כמה שורות לבלוג, ונכנעתי ללחץ הטכנולוגי של מערכת הבידור, ובנימוק הרופף שאני אנקה קצת את הראש לכמה דקות ובאותה הזדמנות אעשה מחקר טכני על המערכת, ראיתי כמה סרטים וכמה סדרות טלוויזיה שלא הכרתי עד לנחיתה, כשבין הפרקים עשיתי הליכות במעבר ותרגילי מתיחה (לישון לא הצלחתי).

נחתנו במיאמי מוקדם מהצפוי, וזה היה טוב, כי הטיסה שלי משם לניו אורליאנס הייתה צפופה בזמן. התור לכניסה לארה"ב זז לאט (הקיצוצים משפיעים), ומאחר והייתי לחוץ, כמובן שבחרו אותי לבדיקה מיוחדת, כדי להלחיץ אותי עוד יותר. אבל למרות כל העיכובים, הגעתי בזמן לטיסה לניו אורלינס. היה מטוס מלא וביקשו ממי שיכול שיפקיד את תיק הנסיעה שלו כאילו הוא מזוודה ללא תמורה, אז הוצאתי את ה SurfaceRT ועליתי למטוס בלי כלום כמו מלך (או נוסע במחלקה הראשונה).

נחתנו ביו אורליאנס בזמן, תיק היד שלי הגיע אבל למזלי הרע המזוודה העיקרית שלי לא הגיעה והייתי צריך להתעכב כדי למלא את כל הטופסולוגיה הנדרשת. כשסיימתי הסתבר לי שהשדה כמעט נטוש, והשאטל כבר נסע מזמן, אז לקחתי מונית  והגעתי למלון, כשאני מת מעייפות. מי שעייף הולך כמובן לישון, אז התחברתי לאינטרנט, הסתנכרנתי, סגרתי קצוות, חיברתי את מרכז המחשבים שלי לחשמל שיטען לקראת מחר (אם זה מעניין מישהו ה SurfaceRT החזיק קרוב ל 20 שעות ללא טעינה וה Slate רק 4 שעות בקושי). בסופו של דבר, לאחר כמה שעות, סגרתי סוף סוף את הטלפון, והלכתי לישון. ויהי בוקר ויהי לילה יום מינוס אחד.