הרצאה של שירה אבל ב Think-Next Academy על שיווק ליזמים

17 באוקטובר 2012

אין תגובות

הצטרפתי להרצאה של שירה אבל ב Think-Next Academy שנערכה ב 9/10/12 בחדר ההרצאות של המאיץ של מיקרוסופט בהרצליה פיתוח. בהערת אגב, אם אם נושא יזמות וחברות הזנק מעניין אותך, כדאי לך להרשם לקבוצה ולהתחיל לעקוב אחר ההרצאות, זה חינם.

לא חסרות סיבות לכשלון של חברות הזנק ויזמים. מחוץ לאלמנט של המזל (שנורא קל ומטעה להתלות בו), יש הרבה באמירה של תומס אדיסון (זה ממנורת החשמל), שהצלחה זה אחוז אחד של גאונות ו 99 אחוז של עבודה קשה.

אחד מהסיבות הנפוצות לכשלון זה שיווק לא נכון (או חוסר שיווק). עשית את המוצר הטוב ביותר בעולם, וכל איש טכני יאשר לך את זה, אז למה לעזזל אתה לא מצליח למכור אותו, אולי זה בגלל שאף אחד לא שמע עליו. זה בדיוק למה צריך שיווק, וההרצאה של שירה עסקה בדיוק בזה. כמו בכל תחום מקצועי, שיווק זה עולם שלם של התמחויות שונות שדורש מקצוענות, ושירה היא מקצוענית. חדה, מדויקת, ממוקדת. יש הרבה מה ללמוד ממנה. אני לא הולך לחזור כאן על כל מה שנאמר בהרצאה, אלא רק להעלות כמה פנינים ואסוציאציות.

אתה חייב קודם כל שיהיה לך מוצר טוב, לפני שאתה משווק אותו. כי אם המוצר דפוק, כמה שתשווק אותו יותר טוב, ככה יותר אנשים ידעו כמה המוצר שלך דפוק. אהבתי את זה. אני מכיר הרבה אנשי מכירות שיגידו לך שלא חשוב עד כמה המוצר שלך דפוק, שיווק טוב יפתור את הבעיה. היה טוב לשמוע דעה שפויה בנושא הזה מאשת מקצוע, בעיקר עכשיו שהבחירות בפתח.

מסתבר שישראל לא יכולה להיות מדגם שיווקי מייצג לשום דבר בעולם, אנחנו פשוט יותר מדי שונים מכל העולם בכמעט כל הפרמטרים השיווקיים. אני תמיד הייתי תחת הדעה שכדאי להשתמש בישראל כשוק לביתא שלך לפני שאתה הולך לכבוש את העולם, מסתבר שזה אולי נכון לנושא הטכני, אבל לא לנושא השיווקי. מצד שני כל העולם (הטכנולוגי) מסתכל על מה שקורה כאן, וזה שאתה בא מישראל, כבר מבטיח שיסתכלו עליך בעין חיובית, אם תצליח להגיע למצב שבו בכלל יסתכלו עליך (ע.ע. שיווק) 

זו טעות לשאול את הלקוח מה דעתו. הדרך הנכונה זה למדוד את התגובה שלו. מבחני A/B יתנו מידע יותר טוב מקבוצת מיקוד. תשובות שאתה מקבל מלקוח יהיו תמיד עם הסטה סוביקטיבית, ולרוב הצרכנים אין את רמת המודעות העצמית הנדרשת כדי לתת לך תשובה נכונה לשאלות שלך. אם אתה הולך לרופא, והוא שואל אותך כמה שאלות, ונותן לך ישר תרופות. אז אם יצאת חי מהטיפול הזה אז או שקרה פה נס, או שממילא היית מבריא לבד או שהרופא סופר כשרוני שזה גם נס בפני עצמו.

רעיון זה לא מוצר, אתה יכול לחשוב שאתה היחידי בעולם שיש לו את הרעיון הזה אבל סטטיסטית יש כבר מישהו בהודו או בסין או על הירח עם אותו רעיון בדיוק. מרעיון למוצר מצליח יש דרך מאד ארוכה, ויש בה הרבה נקודות כשל. אני תמיד צוחק שבא אלי מישהו ואומר יש לי רעיון שיכבוש את העולם ואני אספר לך אותו רק אחרי שתחתום לי על NDA. ברוב המקרים לאחר חיפוש מהיר במנוע החיפוש האהוב עליך, מסתבר שיש כבר כמה יצרנים שמספקים אותו. ודרך אגב, זה לא אומר שזה סוף הסיפור, תראה כמה מסעדות איטלקיות יש בניו יורק, ורובם חיות טוב מזה. בכלל, תחרות תהיה לך תמיד, ותחרות שומרת אותך עירני, וזה טוב.

תנתח את המסלול שעובר הלקוח באתר שלך ותוודא שהוא מנחה אותו למטרה הרצויה שלך. מדוד בכלים אוביקטיביים את התוצאות שלך. לאן הוא הולך, באיזה נקודה הוא עוזב אותך. תחושה זה דבר טוב כשאין לך מידע, אבל ניתוח המבוסס על נתוני אמת עדיף.

שירה דיברה המון על הקשר האישי שצריך להיות לך עם המדיה ועם הלקוחות ועל כמה חשוב השם הטוב של המותג שלך, בעיקר אם מתעוררות בעיות. היא הזכירה גם כללי אתיקה של בלוגרים וזרקה המון טיפים לאורך הדרך. מצד שני עברתי את מגבלת האורך פוסט שלי. אז בקיצור, אם תתקלו בשירה מרצה באיזה שהוא מקום על שיווק, תשתדלו לא לפספס.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *