הרפתקאות בדרך לרדמונד וחזרה חלק חמישי ואחרון

12 בדצמבר 2010

תגיות: , ,
אין תגובות

היום הרביעי של קורס ה HPC, הליכה בגשם לכיתה, בוקר אפור כזה ורטוב. השעון הביולוגי שלי נדפק לגמרי והשתגע.
Redmond-001_thumbRedmond-005_thumb

מי שרוצה להגיע עם אוטו לאזור הזה שישים לב להנחיות, בעיקר זה חשוב לכל מי שחונה לייד הבנינים של מיקרוסופט.

Redmond-003_thumb

אין לי מה לספר הרבה על היום הרביעי פרט לזה שהוא עסק בעיקר בשימוש ב HPC דרך SOA. היה שם הרבה WCF כך שרוב החומר כבר היה לי מוכר. בערב הלכתי לפגוש מכרים וידידים ואפילו הספקתי לטייל ב frys. הגעתי למלון, ארזתי. התפללתח שמחר בבוקר לא ירד גשם על הבוקר, והלכתי לישון.

יום חמישי קמתי מוקדם, התארגנתי, עשיתי Check Out מהמלון ולקחתי את עצמי ואת המזודה לכתה. באמת לא ירד גשם, אז כנראה שמישהו שומע שם למעלה.

יןם אחרון של קורס, אוירה של סיום, המדריך עבר את מהירות האור בהדרכה, וסיימנו מוקדם. זו תופעה נפוצה בארה"ב, כי בניגוד לארצנו הקטנה, רוב המשתתפים צריכים לתפוס טיסה הביתה. אז ראינו את Excel עובד עם HPC וראינו את היכולת של שרת HPC להשתמש בתחנות עבודה פנויות בארגון, כשלוחה חישובית שלו, בזמן שהמשתמש לא צריך אותם. וגם דיברנו על פרויקט Dryad.

מילאנו שאלוני חוות דעת, נפרדנו, ולאט לאט כולם התפזרו, ואני נשארתי לבד בכיתה לעבוד קצת, עד שיגיע הזמן לצאת לשדה התעופה ולהתחיל את המסע הארוך הביתה (יותר מ 28 שעות מסע). אבל יצא המזל ונועם, החליט שהוא רוצה לעשות קניות, וביקש שאני אצטרף אליוץ אז טיילנו בחנות הקונספט של מיקרוסופט, ואחר כך ב Best Buy, וקינחנו ב Old Navy. אני לא מי יודע מה Shopper, אבל מצאתי כמה דברים מענינים פה ושם.

הטיסה שלי יוצאת ב 22:20 מה שנקרא אצל האמריקאים Red Eye, דהינו טיסה שיוצאת מאוחר בלילה ומגיעה בבוקר, כך שאתה ישן בטיסה ומגיע בבוקר רענן ועליז ללקוח ו/או למקום העבודה. כמובן שזה עובד בתיאוריה בלבד מכווין שקצת קשה לישון בטיסות (אני בכלל בעייתי בנושא הזה). כך שבדרך כלל אתה מגיע למטרה שלך בבוקר, בעיניים אדומות מחוסר שינה, ומכאן השם של כל הטיסות האלה. הייתי שמח לישון במלון עוד לילה (כמו נועם), ולצאת בבוקר, אבל לא היתה שום טיסה של קונטיננטל שיצאה בבוקר למחרת, והיתה עדיין מביאה אותי ביום ראשון מוקדם בבוקר הביתה. נו נו נו קונטיננטל.

אז הגעתי מסיאטל לניוארק ב 6:00 בבוקר והייתי  צריך לחכות לטיסה שמחזירה אותי הביתה 9 שעות. לומר את האמת 9 שעות זה די הרבה זמן, הייתי יכול לעלות על הרכבת משדה התעופה לניו-יורק, לבלות כמה שעות בניו-יורק ולחזור בזמן לטיסה. מצד שני, זה אומר שהייתי צריך לצאת מהאזור הסטרילי, ולעבור מחדש את הבדיקות הבטחוניות כשאני חוזר. במצב האנרגיות שלי העדפתי לשרוף את הזמן בשדה התעופה.

ישבתי ועבדתי, בניגוד לשדה התעופה בסיאטל ובעוד הרבה מקומות אחרים בארה"ב (וגם בנתב"ג), ששם ה Wi-Fi בחינם, בניוארק ה Wi-Fi עולה כסף. אז התחברתי דרך האינטרנט הנייד שלי. ניסיתי גם לתפוס כמה שעות שינה, אבל הכסאות שם בנויים בכוונה כך שמאד לא נוח לישון עליהם. כשבסוף מצאתי פינה שאפשר היה להתקפל בה בזוית שאיפשרה לישון, צוות הנמל העיר אותי כל חצי שעה, גם כדי לוודא שאני חי, וגם כדי לוודא שאני לא מאחר במקרה לטיסה שלי, בגלל שנרדמתי. חברה, באמת תודה רבה על הדאגה הרבה לשלומי. בקיצור, לישון לא הצלחתי אבל התנחמתי קצת באוכל ובגלידה.

לקראת הטיסה סגרו את האזור של ה Gate ובדקו אותנו בטחונית עוד פעם. מאחר והטיסה בשבת, לפחות דבר אחד היה בטוח, לא ינסו כל כמה שעות לקחת אותי למניין. מאחר ולא היה לי ממילא מה לעשות באזור הסגור, אז הקדשתי את הזמון להכיר מי טס איתי בטיסה. פגשתי המון אנשים מעניינים, כל אחד עם הסיפור המעניין שלו והיה אפשר לכתוב מהם רומן עב כרס.

בטיסה שכחו או לא הצליחו לכוון את המפה האלקטרונית, זו שמראה איפה אתה נמצא בכל רגע בטיסה, ומראה כמה זמן נשאר לך לסבול. לפי המפה המטוס עשה סיבובים מסביב לניוארק ובכלל לא התקדם לארץ. בהתחלה זה מאד הטריד אותי, כי עד לטיסה הזו, הייתי בטוח שהמידע למפה נלקח ממערכות הניווט של המטוס. כששאלתי, הסבירו לי שאין קשר בין המערכות וזו של הטייס עובדת כשורה. אז נרגעתי.

שוב לא הצלחתי להרדם, לא היה לי כבר כוח לעבוד, ולא לקרוא חומר טכני, מה שנקרא הגעתי למצב של שניתן להגדיר אותה טכנית כ Buffer Overflow (או אולי Buffer Overrun). אז הכנתי לי תכנית סרטים וסדרות על המסך האישי, וקמתי כל כמה שעות לעשות תרגילי התעמלות. לקראת הבוקר הצלחתי לתפוס חצי שעה שינה. אמרתי לכם כבר שאני שונא לטוס ? ומה שהכי מצחיק שלאחר 10 שעות של סבל, הגעתי סוף סוף לארץ, למזג אויר שהוא די קרוב למה שעזבתי בסיאטל. יופי נחמה. ההנהלה באה לאסוף אותי מהשדה, דווחתי לה תקציר בעל פה של תוצאות הפגישות שהיו לי, וביקשתי לפחות שנה של חופש מטיסות. ההנהלה אמרה שהיא תשקול את זה. בי בי רדמונד.