חוויות מהיום השני של הטק אד שלא הספקתי לספר לכם עליהם

10 בדצמבר 2010

אין תגובות

הבוקר של היום השני התחיל במפגש של כל המרצים במסלול ALM לקראת הרצאת הפתיחה של צביה. זה היה מפגש שאף מרצה לא פיספס, כי צביה אמרה שמי שלא יגיע, לא יקבל מתנות לחלק למשתתפים. אז כולם הגיעו.

TechEd_Il 002

אחר כך התחיל המסלול וצביה נתנה את הרצאהת הפתיחה, כבר כתבתי על כל ההרצאות במסלות ALM קודם אז לא אחזור על עצמי כאן.

TechEd_Il 007

מאחר ואני כבר שמעתי את ההרצאות של המסלול בחזרה הרשתי לעצמי לברוח מההרצאה כדי להכנס להרצאות אחרות.

ביקרתי בהרצאה של גיסון זנדר, שהיתה די קרוב, אבל כיאות לסגן נשיא, היא היתה יותר מדי שיווקית לטעמי, אז פרשתי די מהר.

TechEd_Il 012

נכנסתי קצת לשמוליק גודלשטיין, שהיה בעננים, משום מה לא מצאתי את עצמי שם (שמוליק זה לא אתה, זה אני) אז פרשתי.

TechEd_Il 013

המשכתי הלאה וראיתי קצת את ליאון ליגליבן, וגם שם לא מצאתי מרגוע לנפשי.

TechEd_Il 017

המשכתי להרצאה הבאה, וממש לפני שנכנסתי אליה, יצא ממנה בסערה אלכס גולש, כשהוא נסער כולו. נתתי לו מים והרגעתי אותו, ושאלתי אותו מה קרה, והוא סיפר לי שהמרצה עיצבן אותו, בגלל שהוא דיבר שטויות. מה לעשות, אלכס הוא פרפקציוניסט, ועדיין לוקח את זה ללב.

מצאתי את עצמי חצי שעה מתחילת היום השני, מחוץ להרצאה, תוהה מה לעשות עם עצמי. היה לי ברור בשלב הזה, שקיבלתי אות משמיים, שאני לא אמור לבלות את היום הזה בהרצאות. אז הבנתי את הרמז והלכתי לבלות קצת במרכז החדשנות הטכנולוגי, אי שם בקצה השני של הטק אד.

הדרך למרכז החדשנות ארוכה ובדרך עצרתי לנוח בחדר הבלוגרים והעיתונאים. אמנם השנה הגעתי בתור מרצה, אבל מה לעשות אני עדיין כותב לפעמים. הסתבר לי שהגעתי בזמן ושעוד מעט מתחילה מסיבת עיתונאים עם דני ימין. אז נשארתי, ואפילו כתבתי על זה משהו.

אחר כך המשכתי במסע הארוך למרכז החדשנות, לאחר ההדגמה של ניר אתמול מול הקינקט, לא לקחתי סיכונים, ולא הצטרפתי לקבוצת המטורפים שעשתה כושר גופני ותנועות מוזרות אחרות מול ה XBox והקינקט בנסיון נואש לגרום לאווטר הוירטואלי שלהם להפסיד בכבוד.

היה כמה דברים מענינים באזור של החדשנות, בעיקר עניין אותי Windows Phone 7, ובטח אכתוב על זה פעם איל"ז. נזכרתי שוב שזוגתי (שתחיה) סירבה להצטרף אלי הפעם וכדי לא להיכנס לדיכאון ישר חיפשתי מישהי לחבק (ואם אפשר שתיים) וביקשתי שיצלמו אותי, כדי שאוכל להראות לזוגתי (שתחיה) כמה אני מתגעגע.

TechEd_Il 108TechEd_Il 110

משם הלכתי לאט לאט לכיוון ההרצאה היחידה שאותה לא רציתי לפספס, על נושא ה HPC. אבל מה לעשות ובדרך מצאתי את עצמי ליד שלט שאומר מנהלת הארוע. חשבתי שזה יכול להיות רעיון נחמד, לראות פעם איך מנהלים ארוע. אז נכנסתי וראיתי את מרכז המחשבים של הארוע ואפילו כתבתי על זה משהו.

משם כבר היה ממש מאוחר אז הלכתי מהר להרצאה על נושא ה HPC ומה שהיה שם כבר כתבתי לכם.

לאחר ההרצאה עברתי דרך מרכז העתונות והבלוגים, ועוד הספקתי לתפוס שם את יורם ממרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה, מספר לעיתונאים על פרויקט ה Out of the Box היחודי שלהם, שכבר הזכרתי אותו באיזה שהוא מקום.

TechEd_Il 181

משם הלכתי ל Ask the expert, ומתוך הארבעה שהיו בחרתי דווקא בזה שעסק בכלי הפיתוח (לא יודע למה). התישבתי על הבר והזמנתי כוס של יין לבן (ואני אסביר עוד מעט למה זה קשור לנושא). ואז ביקשו מאיתנו בנימוס לשבת קרוב יותר לפנל המומחים, אז קמתי והתישבתי בשורה הראשונה.

TechEd_Il 188TechEd_Il 189

גיא הצליח לארגן נבחרת מרשימה של מומחים, למעשה כל מי שהגיע מארה"ב להרצות בכנס בתחום כלי פיתוח וענן היה נוכח. מימין לגמרי תמצאו את שי כהן, ובשמאל לגמרי את יוחאי קרייתי. גיא הכין כרטסת עם שאלות לפנל והתחיל לשאול את הפנל שאלות, שהיו בחלקם מכות להנחתה, ובחלקם לא. סך הכל תמהיל לא רע. המומחים לא הזיעו יותר מדי. אני ישבתי בשקט ושתיתי את היין, ובאיזה שהוא שלב הרגשתי תחושה קלה של ריחוף. זה היה הרגע שבו ניזכרתי בבעתה, שלא אכלתי שום דבר כל היום, מרוב שהסתובבתי ממקום למקום והיה מעניין. ולמי שלא יודע, לשתות יין לבן על קיבה ריקה, זה לא רעיון כל כך טוב, גם אם אתה לא נוהג.

בשלב הזה בדיוק גיא סיים את השאלות ופנה לקהל, ואני ישבתי בשורה ראשונה, ובדיוק הרמתי את היד לגרד את הראש. גיא משום מה חשב שאני רוצה לשאול שאלה ונתן לי את רשות הדיבור. אז שאלתי האם זה נכון שמיקרוסופט זונחת את Silver Light ואת C# ועוברת ל Java ול HTML5 בתור העתיד. אני לא בטוח, במחשבה שניה, שזו היתה שאלה שיפה לשאול מול גיסון זנדר, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט. בעיקר לאחר שהוא התיחס כבר לנושא (בצורה מאד אנמית לטעמי). אז סגן הנשיא נאלץ לחזור ולהבטיח שוב, שהכל סתם אי הבנה, ושמיקרוסופט מחויבת ל Silver Light. אני חושב שכדאי שאכתוב פעם פוסט על הנושא הזה שהתקשוררת ועולם הפיתוח עסקו בו רבות בכל העולם.

לאחר המפגש של המומחים הלכנו כולנו לאכול ארוחת ערב, זה בכלל חידוש השנה, שאוכלים לפני ארוע הערב, במקום בארוע עצמו ואני לא החלטתי עדיין אם זה רעיון טוב או רע, אני נוטה קצת לכיוון שזה רעיון טוב. אז עלינו לאוטובוסים כדי לנסוע למסיבה. אני חייב לציין שברוב הטק אדים הקודמים לא הלכתי למסיבה. הסיבה היא שבדרך כלל הגעתי לטק אד עם זוגתי (שתחיה), והיה לה ולי יותר חשוב להסתובב בערב השותפים ולפגוש חברים ולקוחות, מאשר ללכת למסיבה. אז תמיד הייתי ממיר את הצמיד של המסיבה, בצמיד של ארוע שותפים. זה לא שהמסיבה לא טובה, אבל חלק מהמשתתפים בטק אד (ואני בתוכם), אינם שייכים לקבוצת הקלאברים.

השנה מסמר המסיבה היתה להקת משינה. אני נורא אוהב את משינה, אבל כשהם התחילו לנגן, אי אפשר אי לשמוע יותר אף אחד, אי אפשר היה לדבר, ולא נדבר על העוצמה מרנינת הבטן. אז יצאתי החוצה מהרעש. בחוץ יכולתי לשמוע את משינה, וגם להנות מהמוזיקה שלהם, ואפילו יכולתי גם לדבר עם אנשים בלי לצעוק. באיזה שהוא שלב הגיע אוטובוס, ואני ועוד המון אנשים עלו עליו לחזור למלונות. תהיתי מה קרה שכל כך הרבה אנשים עוזבים את המסיבה מוקדם. אז הסתבר שיש משחק ברצלונה נגד מישהו, ויש אנשים שכדורגל יותר חשוב להם ממשינה. מוזר. אז חזרתי לחדר, בדקתי שכל ההדגמות להרצאה מחר בבוקר עובדות, עברתי שוב על השקפים, והלכתי לישון מוקדם. לילה טוב טק אד, יום שני נגמר.

לכל הפוסטים שלי בנושא TechEd 2010 Eilat.