למה לא להתקין את Windows 7

12 בינואר 2009

תגיות: , , , ,
9 תגובות

הפוסט הזה לא היה מתוכנן. נתקלתי בפוסט של עידו גולדברג עם הכותרת Why NOT to install Windows 7 ופשוט התעצבנתי. התחלתי להוסיף תגובה, וגיליתי שזה יצא כל כך ארוך, שעדיף כבר לכתוב על זה פוסט.

הבעיה העיקרית היא שעידו, כמו רבים אחרים, מפספס לחלוטין את מטרתה של הביתא. ביתא לא נועדה להתקנה במערכות Production ולא להתקנה על מחשבי העבודה של מנהלי IT או של המשתמשים בארגון. מטרתה העיקרית של ביתא גם אינה PR וחומר לעיתונאים. הביתא זה דבר רציני מאד, למי שהתחום המקצועי שלו הוא כתיבת קוד או הטמעת קוד במערכות ההפעלה של מיקרוסופט (ולצורך העניין בכל מערכת הפעלה שהיא).

למנהלי IT חשוב מאד להתקין את הביתא במערכות ה Staging שלהם ובמעבדות ההיתכנות, על מנת לבדוק אם הם נתקלים בבעיות, ואם כן לדווח על זה למיקרוסופט, על מנת שלא יתקלו בבעיות הללו במערכת הסופית. מנהל IT שמחכה עד המוצר הסופי כדי להתחיל את הבדיקות, מועל בחובתו המקצועית למערכת שלו. הוא גם באותה הזדמנות מייקר בצורה משמעותית, את עלויות המעבר שלו למערכת החדשה. אבל זה כבר בעיה של ה CFO ולא שלו. 

למפתחים מאד חשוב להתקין את הביתא בסביבת ה QA שלהם, על מנת לבדוק שהתוכנות שלהם לא נתקלות בבעיות, ואם כן לדווח על זה למיקרוסופט, כדי שלא יתקלו בבעיות הללו במערכת הסופית. שימוש בביתא במחלקת ה QA בחלק מהמחשבים, עוזר לגלות בגים ובאותה הזדמנות מגלה טעויות בתכנון ואי מילוי דרישות המפרט של הלוגו. כך שמנהל QA שלא משתמש בביתא כדי לשפר את איכות המוצר שלו, גם כן מועל בחובתו המקצועית כלפי הארגון שלו.

בזמנו הייתי שותף למעבדה שהקימה מיקרוסופט ישראל, על מנת לאפשרת לחברות תכנה ישראליות, לבדוק את המוצר שלהם על ויסטה, לפני שויסטה יצאה לשוק. אלה שבאו למעבדה, יצאו עם מוצר שעבד עם ויסטה ולא נלחם עם ויסטה. היתה לזה השפעה רבה על הקטנת העלויות של ה Help Desk שלהם.

חשוב לציין שהביתא לא נועדה כדי שאנשים יתקינו אותה במקום מערכת הפעלה תקנית, כדי להתפאר אצל החברה ביום שישי, שיש להם את זה בבית. העתונות וחוות הדעת, אם כל הכבוד, הם שיקול משני וקטן, יחסית לצורך הקריטי לאסוף מידע, על קבוצת טסטרים גדולה, עם QA רחב יותר ממוטת הבדיקות של מיקרוסופט. גם אם הביתא תיכשל לחלוטין, היא תהיה הצלחה. למרבה הפרדוקס, ככל שהביתא תיכשל יותר, ככה היא תהיה הצלחה גדולה יותר, שכן הבעיות שיתגלו בביתא כבר לא יופיעו במוצר הסופי.

עידו גם מרבה לדבר על הבעיות של ויסטה ואני לא יודע על מה הוא מדבר. אני עובד כבר הרבה זמן עם ויסטה, ולא סתם עם ויסטה, אלא עם ויסטה 64 ביט. אני יכול להעיד ממקור ראשון, שאצלי אין בעיות. היו כמה בעיות זניחות ועל חלקם דיווחתי בבלוג, אבל בסופו של דבר, אלה היו הרבה פחות בעיות מאשר נתקלתי בהם, כש XP החליף את Win95. חשוב אולי גם לציין, שהרבה מהבעיות שהעיתונות עשתה מהן עניין כה גדול, היו יכולות להימנע, אם האנשים היו קוראים את דרישות המערכת וגם בודקים אותה על החמרה שלהם לפני ההתקנה.

אז למה כל כך התרגזתי ? בגלל השימוש במילים ישועה ומשיח. ויסטה אינה עד כדי כך גרועה, שצריך התערבות אלוהית, בצורה של חלונות 7, על מנת לפתור את הבעיה. את שתי המערכות כתבו בסופי של דבר בני אדם.

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות

  1. שחר גבירץ12 בינואר 2009 ב 15:13

    הניסיון שלי עם win 7 כושל. התקנתי את זה על מחשב כלשהו ו7 מתעקש לא לזהות את ה network adapter שויסטה זיהתה בלי בעייה.

    ובשורה התחתונה, 7 לא מציעה ל end user איזשהו חידוש שמצדיק את השדרוג אליה. את שיפורי הביצועים אמורים לראות גם בSP2 לויסטה. וחוץ משיפורי ביצועים – בטאץ' לא יהיו הרבה שישתמשו וריבון ב calculator וב wordpad לא ממש מפיל מהכסא. לדעתי, בתחום ה end user – המערכת הזאת לא מסתמנת כהצלחה.

    הגב
  2. אביעד12 בינואר 2009 ב 15:14

    אתה מוזמן לגשת אלי ולראות איך ה VISTA הזה עובד באיטיות בהשוואה לקודמים.

    הגב
  3. Pini Dayan12 בינואר 2009 ב 15:37

    מסכים עם כל מילה!

    הגב
  4. GadiM12 בינואר 2009 ב 16:23

    הי שחר,
    אתה מדבר על הביתא או על גירסת הפרה ביתא שחולקה ב PDC ?
    אם עקבת אחר הפוסטים הקודמים שלי בטח שמת לב שגם אני לא בדיוק מתלהב מהריבון ((-:).
    לגבי הנסיון הכושל שלך בהתקנה, שלח להם דיווח עם המידע על החמרה, זה רק יעזור.
    לגבי שיפור הביצועים, אני חולק עליך. יש שם כמה שיפורים ארכיטקטוניים בגרעין מערכת ההפעלה, שאי אפשר להכניס לויסטה באמצעות SP גם אם רוצים.

    הגב
  5. GadiM12 בינואר 2009 ב 16:27

    הי אביעד,
    פוסט על למה ויסטה רצה יותר לאט ומה לעשות כדי לשפר את זה, נכנס לרשימה הטיוטות שלי, ויכתב אי שם בעתיד איל"ז.

    הגב
  6. idogold12 בינואר 2009 ב 20:31

    היי,
    כדי להיות ענייני אני דווקא אסכים איתך
    אבל!
    אם כל מה שאתה מתייחס אליו הוא נכון אזי מיקרוסופט היו משחררים את הגרסא בלעדית לתוכניות MSDN וTECHNET..
    כיוון שהמערכת שוחררה לכל דורש אזי אפשר לטעון שזה לא רק כדי להכין קוד מראש אלא ליצור אווירה אחרת שעלולה להתקלקל עקב בעיות שינן למערכת
    בניגוד אולי לרבים אני מסכים איתך לגבי ויסטה, אני מבסוט ממנה גם כמנהל מחשוב.

    בנימה יותר אישית, גם אם אינך מסכים איתי, לתקוף אותי אישית זה בהחלט לא לעניין.
    תודה על התענינותך בבלוג שלי
    עידו

    הגב
  7. GadiM12 בינואר 2009 ב 22:51

    הי עידו,

    לא תקפתי אותך אישית, ואם ככה הובנו דברי אני מתנצל.

    הגב
  8. anonymous18 בינואר 2009 ב 23:00

    חבל רק שהפוסט שלך (כמו הרבה מאלה שכבר קראתי) הוא מאוד מגמתי וניכר שהוא בא מהפן העסקי.

    הגב