איך נחליט איזה באגים לתקן בתהליך הפיתוח?

יולי 2, 2011

אין תגובות

סוגיה שעולה אצל מרבית הלקוחות שלי…

אני תמיד אומר: “את כל הבאגים צריך לנהל אך לא את כל הבאגים נתקן”, אז איך נחליט את מה לתקן?

התשובה לזה היא פשוטה: “אם עלות תיקון הבאג גבוהה מהעלות של לא לתקן את הבאג אז לא נתקן, אם עלות התיקון נמוכה יותר נתקן”

איך זה יכול להיות? אם תשקיעו מחשבה בתשובה שנתתי תיראו שמדובר על תשובה מאוד הגיונית.

ניקח לדוגמא באג מסוג Show Stopper מה שאומר שחלק באפליקציה שלנו לא עובד, נניח ונשחרר את האפליקציה עם הבאג נקבל לקוחות מאוד כועסים, לקוחות כועסים לא טובים לחברה בטח שלא לקוחות עוזבים ולכן עלות התיקון במקרה זה נמוכה מעלות האי תיקון.

שבודקים עלות באג לא מתוקן יש לבחון גם את הדברים הבאים:

– השם של החברה בשוק

– עלות התמיכה בלקוחות

– עלות לקוחות עוזבים או לא מרוצים

ופרמטרים נוספים שיקבעו מראש על פי התחום בו פועלת כל חברה.

שבודקים עלות תיקון יש לבחון גם את הדברים הבאים:

– זמן מפתח

– זמן בודק

– זמן ארכיטקט

ופרמטרים נוספים שיקבעו מראש על פי התחום בו פועלת כל חברה.

יש לבחון כל באג לגופו, ולזכור שלא תמיד בחינת הבאגים צריכה לצרוך זמן רב, לרוב תוצאת הבחינה מאוד ברורה באופן מיידי.

תיהנו!!!

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *