DCSIMG
מבט על העתיד - I Love C#
Sign in | Join | Help

I Love C#

Eyal Vardi

מבט על העתיד

פורסם בתאריך Jun 22 2011, 08:36 PM על ידי Vardi | ישנם 6 תגובות

היום הייתי בכנס ISV של מיקרוסופט במוזיאון ישראל. E4D לקחה שם חסות. ההרצאה האחרונה הייתה של פרופסור דוד פסיג, מרתק. מי שהפסיד יכול לבוא לערב פתיחה של ExpertDays 2011 (חינם ב-10.7 במגמות, פרטים באתר ) ולשמוע את ההרצאה של ד"ר אשר עידן, מרתק לא פחות !!!

מה ההרצאה עשתה לי? היא גרמה לי לחשוב על קצב התפתחות הקוד והתוכנה(מכרטיסיות לדוט-נט). ולהבין ע"פ פסיג שהקצב הוא לא לינארי אלה אקספוננציאלי. לפיכך אלו התובנות שלי.

1.  אנחנו נכתוב הרבה פחות קוד, כי זמן הספק התוכנה יתקצר משמעותית וגם נצטרך להריץ את התוכנה על כמה סביבות. ראו כמו תוכנות נכתבו לאפל אנדרואיד ול-WP7, בזמן כל כך קצר. וגם הדרישות הולכות ומסתבכות, יותר ויותר ממשקים.

2. הדרך לכתיבת תוכנה במהירות שיא מצריכה תשתיות מוכנות + מחוללי יישומים. זה הסיבה שאנחנו נחזור בגדול למוצרים כמו מגיק, Power Builder  בתרגום למיקרוסופט ==> LightSwitch , Dynamics CRM. כבר היום אני רואה את הגידול בפיתוח פרויקטים גדולים של כמה שנות אדם טובות עוברות מדוט-נט טהור ל-CRM מה שנקרה xRM.

3. העננים רק יחזקו את המגמה כי הם נותנים המון תשתיות, למשל של שרידות ואלסטיות שקודם היינו צריכים לכתוב אותם לבד ועכשיו אנחנו יכולים לקנות את זה בכסף, במילים פשוטות עוד כמה שנים כל ילד יוכל לבנות למשל Facebook.

4. הפירוש תוכנה טובה בעתיד לא יתמקד בביצועים,שרידות ארכיטקטורה או כל הדברים שהלקוח הסופי לא מודע להם בצורה עקיפה.
תוכנה טובה תהיה תוכנה שפותרת בעיה (רעיון טוב, איפיון טוב) עם ממשק משתמש טוב, כלומר הביקוש יהיה לאנשים יצירתיים,מאפיינים,מנתחי מערכות לא למפתחים עם ידע, כי לא תהיה בעיה לפתח תוכנה ומהר. הפיתוח עצמו יהיה פשוט וזה נקודה Singularity ע"פ דעתי, היום פיתוח תוכנה מסובך…

המעבר ממסמך איפיון לתוכנה מוכנה ישאף לאפס. סמיילי

מה אתם חושבים?

רשימת תגובות

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Thursday, June 23, 2011 11:57 PM על ידי ronifu  

(בבא בתרא, יב/ב) א''ר יוחנן, מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות :)

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Friday, June 24, 2011 8:43 AM על ידי Vardi  

צר לי שזאת התגובה שלך, אך אתה מבלבל בין נבואה לתחזיות ע"פ מודלים חישובים. אני ממליץ לך בחום לקרוא את הספר של פרופסור דוד פסיג.

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Friday, June 24, 2011 10:38 AM על ידי שקדי  

לשם שינוי, אני מסכים.

אבל זה תהליך שברור כבר כמה שנים עם המעבר להודו :)

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Friday, June 24, 2011 11:29 AM על ידי יקיר  

מאמר נהדר!

מסכים איתך במיוחד לגבי העניין של אנשים מבקשים תוכנה שנותנת פיתרונות! תוכנה עם מממשק נוח כדי שתהליך הלימוד יהיה עצמאי וקליל.

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Friday, June 24, 2011 11:47 AM על ידי זיו  

ראשית, תיקון טעות - הכנס היה במוזיאון הארץ ברמת אביב.

שנית וחשוב יותר ההרצאה של דוד פסיג נתנה לכולנו אפשרות למבט רחב על העתיד הקרוב והרחוק יותר בעולם כולו ובאזורנו בפרט תוך הסברים על אופן החיזוי המדעי והוכחות לרציונליות שלו ועד כמה הוא קרוב לוודאות.

היה פה ניפוץ של מיתוסים רווחים כמו קריסה פנימית של גודל האומה הסינית, שינוי מגמות דמוגרפיות בעולם, באירופה ובמעגל האיום באזורנו, והדגמה של עיוורון מרצון וקיפאון מחשבתי של מקבלי ההחלטות בצבא ובממשלה להקשיב לתחזיות ולקחת אותן בחשבון בעת תכנון המערכות שיקבעו את חיינו ואיכות החיים במדינה.

בקיצור עלינו לנסות ולצאת מן הבועה הפיזית והמחשבתית בה רובנו שרויים ולנסות להתכונן טוב יותר לעתיד האישי והלאומי...

# re: מבט על העתיד

פורסם בתאריך Wednesday, June 29, 2011 11:25 PM על ידי עפרי סדובסקי  

לדעתי, יש להבדיל בין פיתוחים של רעיונות חדשים לבין שימוש ברעיונות קיימים.  בפרוייקט עליו אני עובד, אני משתמש הרבה מאוד בספריות חיצוניות, אשר מקצרות משמעותית את תהליך הפיתוח.  אבל הפרוייקט דורש פיתוח של רעיונות חדשים, ולכן השימוש בספריות הללו לא מספיק.  לדוגמה: אני משתמש במכילים (containers) של STL, וברוטינות נומריות של EIGEN, אבל צריך לפתח מבני נתונים לגיאומטריה מרחבית, שאינם נתמכים בספריות האלה.  אני משתמש בפרוטוקול RPC קיים בסביבת .NET, אבל דיאגרמת המצבים של השרת איננה קיימת בספריה כלשהי -- צריך לפתח אותה.  

נכון שזה מסוג העבודות של אפיון וניתוח מערכת, ונכון שהתשתיות שקיימות כיום מקלות מאוד על הפיתוח.  אני בהחלט מזהה צבירה של ידע ונסיון בקהילת מפתחי התוכנה, אשר מאפשרות צמיחה של התחום.  (לדוגמה, הפיכת Design Patterns לרעיון פופולרי).  ויחד עם זה, אני לא רואה את המסקנה, "המעבר ממסמך איפיון לתוכנה מוכנה ישאף לאפס".  מה שיקרה הוא שהאיפיון ייעשה תהליך הרבה יותר מורכב, מכיוון שהתוכנה שמפתחים תיעשה יותר מורכבת, ולתהליך האפיון עצמו תהיה מתודולגיה שקרובה במהותה לתכנות.

מושג התכנות כיום הוא אולי שונה מבעבר.  אף אחד לא כותב היום מבני נתונים בסיסיים, כי הם כבר נמצאים בספריות.  אין כבר צורך בתכנות Socket, מכיוון שקיימים רכיבי תקשורת ברמה גבוהה יותר.  אבל עדיין יש ידע שנדרש ללמוד אותו, ויש דרכים להשתמש בו טוב יותר או פחות, ותמיד גם יישארו פערים בין הספריות לבין צורכי היעד.

שלח תגובה

(שדה חובה) 
(שדה חובה) 
(אופציונלי)
(שדה חובה) 

Enter the numbers above: