DCSIMG
הקשר בין טוויטר למנהיגות - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    הקשר בין טוויטר למנהיגות

    [אזהרה: פוסט ארוך ופילוסופי משהו]

    את הפוסט הזה אני כותב בגובה 22,000 רגל בטיסה מפריז לת"א, בהשראת הרצאה מדהימה ששמעתי אתמול ובתובנות שאני צובר בעקבות האתגר של יוסי ושלי מול ynet.

    ההרצאה היתה של פרופ' Gareth Jones והנושא היה מנהיגות. נושא נדוש משהו אבל במקרה הזה אני מודה שזאת היתה אחת מההרצאות הטובות ביותר ששמעתי אי פעם.

    הנושא העיקרי של ההרצאה היה What do your followers want?

    אמנם ההקשר של ההרצאה היה ניהול והעולם העסקי אבל לא יכולתי שלא לחשוב על ההתאמה המלאה לעולם הדיגיטלי ובעיקר לטוויטר, שמבוסס על הקשר בין אנשים ל-Followers שלהם.

    כמו שכולנו יודעים, מנהיגות לא קשורה ל-Title והיא איננה תכונה שמישהו יכול לקבל מתוקף תפקידו. זאת תכונה נרכשת ויש אותה לעיתים לאנשים שאינם מנהלים ועדיין רבים הולכים בעקבותיהם.

    יש סיבות רבות לעשות Follow על מישהו בטוויטר. אחת מהסיבות העיקריות היא מנהיגות. האנשים שיש להם את כמות ה-Followers הגדולה ביותר הם סלבז או מנהיגים (במקרים לא מעטים מדובר ב-2 התכונות בו זמנית).

    אז מה הופך מישהו למנהיג שיש לו כמות גדולה מאוד של Followers? איך נראים המנהיגים החדשים שנוצרים לא בזכות התקשורת המסורתית ולא בזכות ההשתייכות הפוליטית שלהם?

    תרשו לי לשתף אתכם בתוצאות המחקר שנחשפתי אליו באותה הרצאה. המחקר המקיף בדק מה רוצים ה-Followers בעולם העסקי והוא מציג את ארבעת הרצונות העיקריים שחזרו על עצמם. לכל נושא הוספתי את התובנות שלי לגבי הקשר לעולם הדיגיטלי.

    1. - Significance חשיבות

    אנשים רוצים להרגיש חשובים. כשאני כותב למישהו בטוויטר והוא עונה תוך כדי אזכור השם שלי (@) או עושה Retweet (מעביר את המסר שלי לקהל ה-Followers שלו), זה מחמיא. אם מדובר במישהו חשוב או מוכר, זה אפילו מרגש.

    מנהיג בעידן הדיגיטלי לא צריך לספר רק מה הוא עושה (את זה עושים מצוין אנשי היח"צ) אלה להשתתף בשיחות, לפרגן לאלה שפונים אליו ולתת להם הרגשה שהם חשובים.

    כשאשטון קוטצ'ר עשה עלינו Follow, התרגשנו והרגשנו חשובים... לא בגלל שהוא סלב אלה בגלל שהוא הפך לאחת מהדמויות המובילות בעולם ה-Social Media. לעקוב אחרינו זאת פעולה כל כך פשוטה שמסמלת הערכה ואמון ולכן גרמה לנו להרגיש חשובים.

    2. Excitement - כיף

    החיים הם לא חזרה גנרלית. אנחנו חיים פעם אחת, עדיף שהנה מכל רגע אפשרי, לא?

    אפשר וצריך לנצל את טוויטר כדי ליהנות. האתגר שעשינו מול ynet מסמל בדיוק את זה. פשוט כיף (למעט הסרת השיער שתגיע בסוף...). הבדיחות מול @FakeYossiVardi, הטוויטים המשעשעים ("משלשל" תוך כדי הכנסת המעטפה לקלפי), כל אלה הופכים את טוויטר למקום שמאפשר לצחוק, להתרגש וליהנות.

    3. Authenticity - אוטנטיות

    אנשים מגלים התנהגות מזויפת תוך שנייה. מי שמנסה לעשות רושם ומתנהג בצורה לא טבעית גורם לעצמו יותר נזק מאשר תועלת. ההתנהגות המזעזעת ביותר היא אלה שנותנים לאנשי היח"צ/יועצים לכתוב עבורם בלוג או לנהל עבורם את החשבון ה-Twitter שלהם.

    להיות אוטנטי זה אומר להביע רגשות, לטעות ואפילו לפעמים לאבד עשתונות (כמו הטוויט שיוסי כתב ב-@shidurey ובו הוא מצהיר על מלחמה ב-ynet). תהיו אמיתיים, זה כל כך בסיסי אבל מסתבר שלא תמיד פשוט.

    4. Be Different - להיות שונים

    אף אחד לא מעריך מישהו אם הוא כמו כולם.

    אנחנו מעריכים תעוזה ויצירתיות.

    אנחנו גם מעריכים מנהיגים שמתאימים את ההתנהגות שלהם למצב. ברק אובמה יכול להיות סוחף ואוהב בנאום הנצחון ואסרטיבי כאשר מדובר בשיקום המצב הכלכלי. אשטון קוצשר יכול להיות לוחמני כאשר מדובר בתחרות מול cnn ובן זוג שובב כאשר הוא מפרסם את התמונה של זוגתו בתחתונים.

    אז עד כאן ארבעת התכונות ש-Followers מעריכים ואשר מאפיינים מנהיגים.

    לכתוב עדכונים סתמיים על מה שאנחנו עושים זה נחמד. לתת לינקים לכתבות מעניינות זה חביב, לא יותר מזה.

    המנהיגים האמיתיים שיווצרו באמצעות טוויטר יעשו הרבה יותר. הם יראו לקהל שעוקב אחריהם שהוא חשוב, הם ייצרו חוויות מרגשות, הם יהיו אמיתיים וגם שונים.

    דמיינו מצב שבו לכל אזרח במדינה יש חשבון פעיל בטוויטר (מצב בהחלט לא סביר אבל בכל זאת בואו נדמיין אותו). האם לא היינו רוצים שהנהגת המדינה תהיה מורכבת מאלה שיש להם את רוב ה-Followers?

    זאת היתה יכולה להיות דמוקרטיה במיטבה. בחירה אמיתית באנשים שנותנים ערך, אנשים שהקהל בוחר על סמך מעשים ולאורך זמן. אנשים שנמצאים בקשר ישיר עם קהל האוהדים שלהם וחושבים כל הזמן על דבר אחד - מה רוצים ה-Followers שלי?

     

    תוכן התגובה

    נדב רביב כתב/ה:

    60% ממנויי הטוויטר החדשים

    שהצטרפו לשמורת הטבע הטרנדית בעולם,

    מפסיקים את השימוש אחרי חודש.

    tech.yahoo.com/.../usitcompanyinternettwitternielsen

    מנהיגות היא משהו שגורם לך לעקוב,

    יום אחרי יום [ראה אובמה] ללא הפסקה.

    יש לנו 120 מנהיגים/מנהיגות בירושלים.

    והעיתונות עוקבת אחרי כולם. זו עוד דוגמא

    שעוקבים לא חייבים לאהוד/לאהוב כמו שאוהבים מנהיג.

    ראה הטוויטר של בוראט

    :-)

    http://twitter.com/Borat

    # April 30, 2009 9:26 AM

    yanivf כתב/ה:

    "דמיינו מצב שבו לכל אזרח במדינה יש חשבון פעיל בטוויטר (מצב בהחלט לא סביר אבל בכל זאת בואו נדמיין אותו). האם לא היינו רוצים שהנהגת המדינה תהיה מורכבת מאלה שיש להם את רוב ה-Followers?"

    היית מדמיין לעצמך מצב שבו אשטון קוצ'ר, CNN ואופרה ווינפרי מנהלים את ארה"ב? הממ... נראה לי שלא.

    זה נכון שהמושג Followers של מנהיג מזכיר במידת מה את ה-Followers ב-Twitter, אבל מאחר ומדובר במדיה חברתית, חלק גדול מה-Followers יבואו כי אתה מעניין, מצחיק, מגניב או כי יש לך קישורים לדברים מגניבים מידי פעם. הייתי מצפה ממנהיג לקצת יותר מאשר יצירת עניין.

    ביבי יוצר עניין יופי. זה אומר שהוא מנהיג?

    # April 30, 2009 9:30 AM

    Ido Goldberg's Blog כתב/ה:

    Hi All, 5 min ago I got on facebook a link of Lior Zoref, its kind of funny because Lior posted it on

    # April 30, 2009 9:35 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    הייתי מעדיף את אשטון קוצ'ר על פני רוב חברי הכנסת...

    מי שהוא רק משעשע לא יצליח לאורך זמן לשמור על כמות גדולה של followers.

    אכן לסלבז יש כח גדול להגיע לכמות גדולה של followers ואם כל מה שמייחד אותם זה שהם מוכרים, לא הייתי רוצה לראות אותם בהנהגת המדינה אבל לאחרונה צץ סוג אחר וחדש של אנשים בעלי כושר מנהיגות שמצליחים לסחוף המון followers. עליהם אני מדבר.

    # April 30, 2009 9:39 AM

    Gershi כתב/ה:

    מענין לקרוא ולחשוב על המשמעויות של אפשרויות התקשור הממוחשבת שאתה מעלה .

    לגבי ענין אשטון קוצ'ר, אז אם לכל אזרחי ארה"ב היה חשבון בטוייטר (לפי ההצעה בבלוג) יתכן ןחשבונו של אשטון קוצ'ר היה נבלע ונזנח. חוץ מזה שאני מסכים עם כותב הבלוג שנכון להיום, לאשטון קוצ'ר יש הרבה דברים הרבה יותר מעניינים ומרתקים להגיד בראיון שלו ב -CNN מאשר לרוב חברי הכנסת שלנו... לצערי כמובן.

    ובהזדמנות זו פלטפורמת הבלוגים שלכם מרתקת .

    יום טוב

    # April 30, 2009 10:26 AM

    נדב רביב כתב/ה:

    http://wefollow.com/

    לפי נושאים. תיהנו :-)

    # April 30, 2009 10:40 AM

    ערן כתב/ה:

    ע"פ ערכי פוסט זה רובנו לא מנהיגים - האם זה אומר כי טוויטר לא בשבילנו? או לא בשביל מנהיגים?

    כך או כך, המרדף אחרי מספר רב של Followers נראה לי מטופש... שאלו אותי רבות על למה אני מפרסם בטוויטר והתשובה היא כי זה עוזר לי לשמור על קשר עם רבים אחרים שללא טוויטר לא הייתי מתעדכן עליהם והם עלי ולצורך זה לא הכמות חשובה...

    טייוטר טוב לשיתוף בין "חברים", הערכות סוביקטיביות על מידע, וסתם כייף...

    אני מצפה מהמנהיגים שלנו ליותר מזה :-)

    # April 30, 2009 11:05 AM

    מיכל פרנקל כתב/ה:

    מצויין! מדגיש ומקרב את העתיד ההכרחי: היום בו הרשת לא תהיה ה'דבר' אלא רק האמצעי להגיע אליו. ה'דבר' יהיה האנשים, התכנים וכו', ואז, כמו בחיים, כמו בתקשורת בינאישית רגילה..

    ואז לא נדבר בטוויטר על הטוויטר עצמו, כמו שבשיחת טלפון לא מדברים על עצם השיחה דרך הטלפון.

    תודה

    # April 30, 2009 11:13 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    ערן, אכן רוב האנשים לא מנהיגים...

    אין לזה שום קשר לטוויטר. טוויטר רק מסמל מגמה שנמצאת בראשיתה וייתכן ותתפתח למשהו הרבה יותר משמעותי.

    נדב, וואו - תודה.

    גרשי ומיכל - תודה!

    # April 30, 2009 11:30 AM

    אלמוג בקו כתב/ה:

    יש משהוא מאוד מעורפל במה שאתה כותב..

    כתבת פה מה המאפיינים לאיש שיש לו "הילת כבוד" או הערכה, או שהוא סתם סנוב.. אבל מכאן עד להשפעה על אנשים הדרך מאוד ארוכה.

    אכן אשטון קוצ'ר נחשב במובן מוסוים למנהיג[הוא הצליח לשאוב 2 הייטקיסטים ממדינה זרה לעשות את מה שהוא עשה..] אבל לגבי מפורסמים אחרים? אני לא בטוח..

    אני עדיין חושב שמניהגות אמיתית היא דבר רחב, ולא רק אינטרנטי.

    שלך,

    אלמוג בקו.

    # April 30, 2009 1:00 PM

    Maya Shoval כתב/ה:

    אני קצת להפך. אם אני רואה שלמישהו יש המון פולוארז, בדר"כ אני לא אעקוב.

    ומסלבס גם נגמלתי אחרי ששמתי לב שפשוט לא מעניין אותי לקרוא מה יש להם להגיד. אפילו אם זו אופרה.

    # April 30, 2009 2:01 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    אלמוג,  מנהיגות זה דבר מאוד רחב. הפוסט מתייחס לקשר שיש בין טוויטר כמאפיין חדש למנהיגות.

    מיכל, כל מילה בסלע.

    מאיה, מסכים ב-100% לגבי סלבז. לגבי אחרים, כנראה שאת יוצאת מהכלל....

    ליאור

    # April 30, 2009 3:46 PM

    שושי כתב/ה:

    אני כמעט אדישה למספר העוקבים. חשוב לי יותר מי נמצא שם (בקפה דה מארקר ניסו להראות, אבל לא באופן מוצלח).

    נדמה לי שמנהיג צריך איזושהי מידה של דיסטאנס. לא כל אחד כדאי שיתפרש על הרבה נושאים.

    אני רואה בשלי יחימוביץ' מנהיגה. פירוק הניוזלטר שלה יכול ליצור טוויטים מעולים, עם קישורים להרחבה בבלוג.

    # April 30, 2009 7:05 PM

    rominska כתב/ה:

    נראה לי שחשוב לעשות הפרדה בין סלבז למנהיגים - ושהיכולת להגיע לרבים ובכל זאת לשמור על אותנטיות היא מאוד טריקית. עם כל הכבוד, אשטון קוצ'ר יכול להעלות תמונות של התחת של דמי מור - אבל אובמה היה צריך להתנצל על בדיחה תמימה.

    אם תפקידם של סלבז הוא לבדר אותנו - ממנהיגים אנחנו דורשים קצת יותר (עדיין)

    # April 30, 2009 8:45 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    שושי, רוב המנהיגים ניזונים מהאהדה של הקהל. ריחוק לא מחייב חוסר תקשורת.

    רומי, את צודקת וההפרדה קיימת. עם כל הכבוד לבריטני ספירס, אני לא חושב שיש מישהו שמחזיק ממנה מנהיגה....  לגבי אשטון קוצ'ר, מה שהתחיל כגימיק חסר משמעות הופך למשהו הרבה יותר עמוק. אני לא יודע אם צפית בראיונות שלו (מופיעים בבלוג באחד הפוסטים הקודמים). כדאי לך להציץ בהם.

    ליאור

    # April 30, 2009 10:50 PM

    follower כתב/ה:

    ליאור,

    עם כל הכבוד, כל נושא התחרות הזאת של מספר ה- followers נראה לי מיותר. צר לי להציב בפניך את המראה הזו, אבל מאז ימי שידורי הנסיון הראשונים, בהם יצרה התוכנית תוכן מעניין, הפכתם יותר ויותר מרוכזים בכמה האייפון של יוסי\חדר הכבלים שלך\ אתם באופן כללי - "מגניבים".

    תחרות הטוויטר המועתקת מאשטון, מיצג "כוחו של האדם הפשוט (עלאק..) מול מעצמת המדיה", היא עוד שלב מצער בהפיכתו של מה שהיה אמצעי תקשורת בין אנשים, לכלי תקשורת המונים נרקסיסטי.

    מרשל מקלוהן טען לפני יותר מ 40(!) שנה כי "המדיום הוא המסר". אני לא בטוח שהוא הצליח לראות עד כדי כך רחוק, אבל במקרה של טוויטר ותחרויות ה- followers האלו, המסר הוא רדוד במיוחד...

    באופן אישי, הייתי מעדיף אם הייתם חוזרים להשקיע בתוכן אמיתי.

    בכל אופן,

    שיהיה בהצלחה בגילוח.

    # May 1, 2009 12:52 AM

    נדב רביב כתב/ה:

    טוויטר זה נוח.

    הוא בקטנה. אפשר לעשות טוויט

    בחדר המתנה לרופא. אפשר להפיץ

    את המסר שלך בלחיצת כפתור קטנה.

    בזמן שאנחנו דורשים יותר ויותר

    מהמנהיגים שלנו [שיבינו בכלכלה

    העולמית וגם יבינו במדעי המזה"ת]

    אנחנו לא ממש דורשים הרבה מהמנהיגים

    החברתיים שלנו [חברים בפייס/מסן/טוויט]

    וחבל. מנהיגים אמיתיים מתבטאים במעשים.

    וקרחת זה מעשה אציל :-)

    # May 1, 2009 8:23 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    התחרות היא גימיק שלשמחתנו רבים אוהבים. הוא לא העיקר ואנחנו חוזרים למתכונת הרגילה בקרוב. כן, אני מניח שעדיין נתעסק באייפון של יוסי אבל גם בסטאטאפים חדשים, מגמות וגאדג'טים.

    בכל מקרה, אני מעריך את הפידבק הישיר והכן.

    כמו שכתוב בפוסט הזה - What do your follower want, בסופו של דבר נעשה את מה שרוב ה-followers יאהבו....

    סופ"ש מקסים,

    ליאור

    # May 1, 2009 8:24 AM

    איציק א כתב/ה:

    השאלה מה אתה מצפה ממנהיג בטוויטר.

    אשטון יכול להרשות לעצמו לעשות שטויות, לעלות תמונות של התחת של אשתו. קשה לצפות מליברמן או ביבי שיתחילו להגיב בהערות ציניות לעוקבים שלהם ויעלו תמונות של נשותיהם עושות כביסה..

    טוויטר דורש יחס אישי, די בזמן אמת. קשה לצפות ממנהיגים ואישיות פוליטית להיות מחוברים אליו כל הזמן, אם לא אנשי היח"צ שלהם. לח"כים אולי זה יותר קל, אבל שרים ובעלי תפקידים, מטבע הדברים, יותר בעייתי. אחרי זה הטענות יהיו שבמקום להתעסק בהנהגת המדינה, מענה לפניות של אזרחים וכו' - הם מתעסקים בלכתוב משפטים של כמה מילים בטוויטר.

    # May 5, 2009 1:25 PM

    Me Too Web 2 » ???????????? » ???????????? (?????? ????) כתב/ה:

    Pingback from  Me Too Web 2  » ????????????   » ???????????? (?????? ????)

    # May 22, 2009 6:09 AM

    B100 כתב/ה:

    אין כלי טוב לטראקבקים בתגובות, אז תחשבו שזה טראקבק...

    2think.blogli.co.il/.../19

    # August 7, 2009 12:02 PM

    israeli כתב/ה:

    באמת ארוך הפוסט אבל מעניין בטירוף, תודה!

    # February 5, 2012 12:55 PM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 7 and 7 and type the answer here:


    Enter the numbers above: