DCSIMG
The Marketing Generation - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    The Marketing Generation

    image בצעירותי, ניגנתי עם כמה חברים מבית הספר ג'אז ומידי פעם היינו משתעשעים בהקלטות והופעות לפני חברים. הדרך לפרסם את ההופעות היתה בעיקר בע"פ, מקסימום להכין עלונים ולהדביק על לוח המודעות בשכונה.

    אז, שיווק ופרסום היה נחלתם של משרדי הפרסום ואנשי המקצוע. שיווק היה נראה לי כמו קסם.

    לא מזמן ישבתי בבית הקפה השכונתי שליד הבית שלי ויצא לי להקשיב לשיחה ערה של כמה תיכוניסטים שלומדים בבליך. אני לא נוטה להאזין לשיחות בבתי קפה אבל הם דיברו בקול רם והמילים אינטרנט ופייסבוק נאמרו כל כך הרבה פעמים, אז לא יכולתי להתאפק...

    מסתבר שיש להם להקה והם שוחחו על דרכים לפרסם את ההופעה הבאה שלהם שתהיה בתיכון. הם דיברו כמו אנשי שיווק מקצועיים לא פחות מכל מי שאני מכיר ומבין בשיווק דיגיטלי. תוכנית השיווק שלהם כללה שימוש בפייסבוק, יצירת סרט ויראלי, קידום באתר בית הספר ובגוגל, יצירת באזז ועוד ועוד.

    בסוף השיחה אחד מהם הציע להדפיס עלון ולתלות בלוח המודעות של בית הספר!... חשבתי לעצמי שזה יכול להיות רעיון לא רע. בכל זאת, מדובר בהופעה שכונתית.

    אחרי דיון קצר כולם הסכימו שזה מיותר וצריך להתמקד באינטרנט....

    רבים מדברים על כך שהצעירים היום חיים וחווים את האינטרנט בצורה שקשה לנו (אנשים שנולדו הרבה אחרי חדירת האינטרנט) להבין.

    בזכות העובדה שיש לצעירים מדיה בחינם, הם הפכו למנהלי שיווק שמטפלים באסטרטגיה, קריאייטיב והפקה. לא רק שהם טובים בזה, הם הכי טובים בזה.

    יש בשיווק מושג שנקרא Generation Marketing שבו עוסקים בשיווק לדור מסוים.

    נראה שכדאי לשים דווקא ל-Marketing Generation, הדור של אנשי השיווק הצעירים שעוד יעשו לכולנו בית ספר בכל הקשור לשיווק באמצעות האינטרנט.

    תוכן התגובה

    עומר קפלן כתב/ה:

    כדאי לשים לב, זה כן. מצד שני, הכלים שהם מכירים לשיווק הם ידי מוגבלים וברוב המקרים ככולם, הם ניזונים מכלים שמופיעים בקמפיינים קודמים. שים לב על מה דיברו התיכוניסטים: פייסבוק, ויראלי - זה כל כך 2008.

    אני הבאנדם האחרון (באמת) שיזלזל באינטיליגנציה של טינאייג'רים, אני עובד איתם לא מעט שנים ומעריך אותם אין אין קץ, אבל בשיווק ופרסום המבוגרים עדיין מכתיבים את הטרנדים ומספקים את הכלים.

    בקיצור, הם אולי לא יעשו לנו בית ספר, אבל הם תלמידים מצטיינים, ללא ספק :)

    # April 15, 2009 10:26 AM

    עומר קפלן כתב/ה:

    אגב, אפרופו "הצעירים היום חיים וחווים את האינטרנט בצורה שקשה לנו (אנשים שנולדו הרבה אחרי חדירת האינטרנט) להבין" - המחקר שאני עורך עכשיו עוסק בדרך בה בני נוער תופסים את המבנה של אתרי אינטרנט לעומת מבוגרים. תהייה במתח D:

    # April 15, 2009 10:33 AM

    דביר רזניק כתב/ה:

    הצעירים של היום מבינים יותר לגבי האינטרנט (ושיווק באינטרנט) מאנשים שאני מכיר והם בהחלט הולכים לעשות לחלק מאיתנו בית ספר. יצא לי לדבר במסגרת "אחריות חברתית" עם תיכוניסטים מבליך לפני כחודש בערך, ומיותר לציין ש98% מהנוכחים נמצאים בפייסבוק/ICQ/יו-טיוב/מסנג'ר ורק לאחד מהנוכחים לא היה פלאפון.

    עדיין, כמו שעומר כתב, הם ניזונים מטרנדים ובאזז שהם שומעים/קוראים/רואים - פייסבוק, ויראלי, יו-טיוב - ברמת סיסמאות. הם לא יישבו להרים אסטרטגיה סביב זה (וכנראה הם גם לא צריכים). שים לב שטוויטר עדיין לא עלה בשיחה, כי הטרנד רק מתחיל לתפוס בישראל ורוב הטוויטים הם באנגלית, אבל גם זה יגיע.

    # April 15, 2009 12:31 PM

    Nir Kouris כתב/ה:

    אהבתי את הפוסט ליאור!

    מסכים עם כל מילה ואוסיף לזה שמי שחכם לומד מאחרים וממנף את הכישורים האלו.

    אני מאחל לעצמי במיוחד בטכנולוגיה ובכל שלב בחיים ללמוד מצעירים ממני, זאת לא רק זכות בתחום - זו גם חובה לדעתי לאיש מקצוע.

    תמשיך לעורר השראה בקרב הקוראים.

    אני תמיד נהנה!

    ד"ש חם וחג שמח!

    ניר קוריס

    # April 15, 2009 3:08 PM

    סיגלית כתב/ה:

    זה שוב מעלה את הסוגיה של ילידים ומהגרים דיגיטליים. אין ספק שאין כמו הצעירים כדי להבין את המדיה האינטרנטית בהקשר שלהם עצמם. השאלה היא אם יש להם את הבגרות ואת ההבנה השיווקית כדי לתרגם את היכולת השיווקית הילידית ליכולת שיווקית כללית - בתחומי הרשת, לא רק לצעירים, ומחוץ לרשת - לכולם.

    # April 15, 2009 4:16 PM

    Caps Lock כתב/ה:

    הרשו לי לחלוק עליכם. נראה לי שאתם שבויים בועה המכובדת של בליך. אבל בליך הוא סקטור לא מייצג.

    נולדתי הרבה לפני הופעת המחשב האישי , האינטרנט וכו'.

    כיום אני מחובר מאד למדית האינטרנט ובכלל לישומיי מחשב. משתדל להתנתק לחלוטין מהעט והנייר.

    כמרצה באחת המכללות בארץ המתמחה בספורט, אני יכול להביע בצער שאני עדיין רואה סטודנטים בשנות העשרים לחייהם שלא מחוברים מספיק לישומיי המחשב כולל שימוש באינטרנט ; ומאידך, אני שמח לראות את בני דורי ואף מבוגרים יותר ,שכמוני -צללו ע מוק עמוק לישומיי האינטרנט לשיווק ותקשורת והחלפת מידע כמו גם לישומיי מחשב :מצגות , אקסל וכו'

    המסקנה האישית שלי שזה ענין של גישה אישית ולא כל כך ענין של גיל. "הצעירים כן והמבוגרים לא" ----> לא קונה ולא נכון.

    בכל מקרה מענין לקורא  את הבלוגים שלכם , אנשי מייקרוסופט. תמשיכו !

    # April 15, 2009 5:49 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    עומר,

    זה נכון שהם לא מכירים את התיאוריות ומושגים כמו אסטרטגיה או בריף אבל האינטואיציה שלהם מדהימה. ובסופו של דבר לדעתי זה הדבר הכי חשוב.

    דביר, מסכים לכל מילה.

    ניר, תודה! תמיד זה תענוג לקבל את הפירגון שלך.

    סיגלית, הם לא מספיק בוגרים ולא מבינים את יסודות השיווק אבל חווים את עולם השיווק בצורה מדהימה. פעילויות השיווק המוצלחות ביותר שהובלתי אי פעם היו מבוססות על אינטואיציה ולא על התורה הסדורה. והאינטואיציה שלהם בתחומי השיווק זה מאפיין חדש לדור הנוכחי.

    CL,

    אני מניח שאכן בליך זה סוג של בועה ולכל הכללה יש יוצאים מהכלל. אבל זה ממש לא נכון להשוות את הצעירים שמתחת לגיל 18 לדור הסטודנטים. מי שנולד אל תוך המהפיכה חווה אותה אחרת לגמרי ממי חווה אותה בשלב מאוחר יותר בחיים. היום ילדים מגישים עבודות ב-WORD החל מכיתה א' ב'. סטונדטים של היום ממש לא חוו את המחשב באותה צורה. אני מסכים איתך שיש עדיין רבים שלא חיים את האינטרנט אבל לא מסכים איתך לגבי הצעירים. עבור רובם המחשב והאינטרנט זה חלק מאוד משמעותי מהחיים.

    ליאור

    # April 15, 2009 8:45 PM

    Avi Pinto כתב/ה:

    ליאור, תודה על פוסט מעניין,

    האחיניות שלי לא מפסיקות להפתיע אותי כל פעם בעניין.

    לגבי היכרות עם כלים - כולם מעתיקים מכולם, ומידי פעם מישהו מחדש ואז כולם מעתיקים ממנו

    ולגבי ויראליות - היה רלוונטי בימי המגפה השחורה, כמו ב2008 וכנראה שגם יהיה ב 2028 ...- השאלה היא אילו כלים יהיו ברשותנו לביצוע ההדבקה

    # April 15, 2009 11:56 PM

    ekampf כתב/ה:

    "בזכות העובדה שיש לצעירים מדיה בחינם, הם הפכו למנהלי שיווק שמטפלים באסטרטגיה, קריאייטיב והפקה. לא רק שהם טובים בזה, הם הכי טובים בזה."

    היום כל אחד בחברה הוא איש PR... אבל, ממש, לא כל אחד שכזה הוא איש PR טוב. חברות צריכות להתחיל להתייחס לזה שבהינתן ה"מדיה בחינם" כל עובד משפיע על תדמית החברה...

    דומינוס לדוגמא, לא חשבו על זה:

    www.nytimes.com/.../16dominos.html

    # April 16, 2009 8:57 PM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 4 and 3 and type the answer here:


    Enter the numbers above: