DCSIMG
אדר שלו מ-ynet - דעה - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    אדר שלו מ-ynet - דעה

    כבר יצא לי בעבר לבקר את העמדה העיתונאית של אדר שלו מ-ynet אחרי ההשקה של Windows Live.

    הפעם כתבה שלו טור דעה על gmail אותו היא סיימה בפנינים הבאות:

    clip_image002

    זכותה של הכתבת לחשוב ש-gmail הוא שירות המייל הטוב ביותר, יש רבים שחושבים כמוה ורבים שחושבים אחרת. בכל מקרה, הטור כולו והפיסקה החותמת מעידים על כך שהיא לא מכירה את המוצר עליו היא כותבת.

    בקרב עיתונאי המחשבים, יש אנשי מקצוע שכאשר הם תוקפים את מיקרוסופט הם עושים את זה בצורה אינטיליגנטית, מנומקת וחדה (כמו כאן לדוגמא).

    אבל מי אני שאבקר עיתונאית מכובדת שכותבת באתר עם החשיפה הרחבה ביותר בישראל. אני הרי עובד במיקרוסופט ולכן חסר כל שמץ של אובייקטיביות.

    לשמחתי כנראה שאני לא לבד... אני נותן לכם את מילתי שאין לי שום קשר לטוקבקים בכתבה. הנה כמה תגובות לדוגמא:

    clip_image004clip_image006clip_image008clip_image010clip_image012clip_image013

    תוכן התגובה

    דביר רזניק כתב/ה:

    ליאור,

    מסכים בהחלט עם הפוסט שלך. עיתונאים (גם הרציניים שבהם) נתפסים לפעמים "עם המכנסים למטה" בכל הקשור לטכנולוגיה, או בדעות הקדומות בנוגע למוצרים כאלה ואחרים. למקם את הוטמייל מתחת למדורות על גבעות בשרשרת המזון של כלי תקשורת זה קצת מעליב, וכמובן לא מקצועי.

    מזל שתרבות הטוקבקים כ"כ חזקה אצלינו... :-)

    בהקשר הזה מוזר שטוויטר עדיין לא תפס כאן:

    http://is.gd/lhWm

    דביר.

    # March 1, 2009 11:15 AM

    סימונה כתב/ה:

    לאחר שביקרתי בשני האתרים המדוברים גם ב-gmail וגם בהוט מייל, אני חייבת להגיד בצורה מאוד אובייקטיבית שאין מה להשוות בין השניים.

    hotmail הרבה יותר מתקדם, נוח וקל לתפעול עם יותר אופציות מעניינות דברים שחסר ב-gmail, לדעתי gmail נוח לאנשים כמו הוריי שלא הכי הרבה מתמצאים ומבינים במחשבים.

    פשוט פתח, קרא ושלח לארכיון.

    לעומתו ב-hotmail ישנם הרבה יותר אופציות ונתינת מידע וקבלתו בצורה ברורה, יפה, ואפשרות ממשק קל מאוד לתפעול.

    אני אישית מאוד אוהבת את ה-hotmail שלי ולא את ה-gmail שלי.

    שיהיה לכם שבוע טוב

    # March 1, 2009 11:50 AM

    בן אור כתב/ה:

    תגיד מה שתרצה על הירידה אבל היא מוצדקת

    כאשר יש לכם שרות דואר שזוחל בימים הטובים שלו,

    שמגדיר ספאם כהודעות רלוונטיות והודעות רלוונטיות כספאם עד כדאי כך שאני בודק את הספאם לפני הדואר הרגיל,

    שלא תומך בסטנדרטים כגון pop או imap.

    שרוב המשתמשים שלו נרשמו באשמת מיקרוספוט שקבעה אותו כדף הבית.

    אז כדאיות השימוש שלו דומה לכדאיות של מדורות ואפילו פחותה, מדורות אפשר לעשות בכל מקום, לדואר שלכם אין אפילו גרסת wap

    # March 1, 2009 1:03 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    בן אור,

    הביצועים של hotmail מצוינים בימים טובים ובימים רעים. לפעמים יש עומס מקומי אצל ספק האינטרנט או כתוצאה משימוש בתוכנות שגוזלות רוחב פס גדול, אבל מרגישים את הירידה בביצועים בכל שירותי המייל השונים.

    לגבי ספאם, יש בהוטמייל מנוע ספאם מצוין שמשתפר כל הזמן. ברוב המבחנים הבינ"ל הוא זוכה להיות באחד מ-2 המקומות הראשונים בעולם.

    לגבי דף הבית - hotmail אף פעם לא נקבע להיות דף הבית של משתמשי windows או כל תוכנת מיקרוסופט אחרת.

    לגבי pop3 ו-imap, תוכנת windows live mail מציעה חוויה מלאה בדומה ל-imap. בקרוב תתוסף התמיכה ב-pop3.

    עם כל הכבוד ל-wap, זה שירות שהולך ונעלם לטובת גלישה סלולרית מלאה. בתחום הזה יש לנו פתרון מצוין באתר mobile.live.com.

    ליאור

    # March 1, 2009 1:37 PM

    Moshe כתב/ה:

    ליאור,

    ברוך הבא לעולם נפגעי התקשורת העויינת, שדעות קדומות וחסרות בסיס הם לחם חוקה ושיטה מקובלת ולגיטימית.

    # March 1, 2009 6:47 PM

    יוני בראל כתב/ה:

    ליאור,

    אני לא חף בעצמי מהעקיצה המזדמנת, בתקופה שכתבתי ב-nrg,

    ולאדר יש בכתיבתה נטייה חדה לכיוון הציניות.

    אבל המאמץ שנדרש ממני על מנת לגשת לתיבת הוטמייל - יש לי חשבון Live אבל לא הוטמייל - והזכרון הרע שלי מנסיונות קודמים להשתמש בהוטמייל, גורמים לי עד היום למה שמכונה באנגלית ה-"knee jerk reaction" כשאני חושב על הוטמייל כשירות דואר. אדר כנראה כותבת מאותו מקום שאני כנראה הייתי - http://tinyurl.com/cuuv8j

    וזה עצוב, כי זכורים לי דווקא הימים הראשונים שלו, כשהוטמייל היה משחק מלים על HTML.

    ממשק עם Live Mail הוא לא רלוונטי למשתמשי תוכנות דואר _אחרות_ (ביניהם משתמשי דואר בטלפון, משתמשי לינוקס, משתמשי אאוטלוק 2003 ומטה, וסתם מי שלא רוצה Live Mail), לכן זה לא פיצ'ר - זה _מחסום_.

    אבל החשוב מכל: שים לב שזה טור דעה, לא סקירה.

    # March 1, 2009 7:18 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    יוני,

    ראשית, זכותה של הכתבת להחזיק בכל דעה שהיא. הביקורת שלי היא לא על עמדתה, אלה על הרמה העיתונאית. לכתוב טור, גם אם הוא טור דעה, מבלי להכיר את המוצר, זה עבודה עיתונאית ברמה נמוכה מאוד. אתה לא מסכים איתי?...

    קראתי בעיון את טור הביקורת שכתבת. אני יכול להתווכח עם חלק מהנימוקים אבל דבר אחד בטוח – הוא מנומק היטב ומבוסס על המציאות כפי שהיתה לפני שנה וחצי.

    לגבי פתיחת חשבון, לא ברור לי מה ניסית לעשות. פתיחת חשבון לוקחת 30 שניות ואם יש לך live id שינו כולל מייל, אתה יכול להירשם לשירות מייל תוך 15 שניות.

    לגבי תוכנת Windows Live Mail, היא מאוד רלוונטית למשתמשי תוכנות דואר אחרות. אפשר להתחבר איתה ל-gmail ולכל התיבות שתומכות ב-pop3. היא גם מרכזת את כל המיילים מכל התיבות בתיקייה אחת ויש הסבורים שזה פיצ'ר שימושי.

    אכן, משתמשי לינוקס ומשתמשים בתוכנות מייל לטלפון נייד יקבלו פתרון כאשר יושק שירות ה-pop3 בשבועות הקרובים.

    העובדה שמדובר בטור דעה לא פותרת את העיתונאי מהחובה להכיר את הנושא עליו הוא מדבר...

    ליאור

    # March 1, 2009 8:12 PM

    m$-suxx כתב/ה:

    חחחח. ציטטת רק את הטוקבקים שאתה כתבת בעצמך! והם אפילו לא מדוגשים באדום בורדו? רוב התגובות שם דווקא אומרים שג'ימיל הכי טוב.

    טוקבק אמיתי שגולש כתב בכתבה וקיבל הדגשה אדומה:

    "23. הוטמייל תקעו אותנו שנים עם תיבה של 2 מגה , עכשיו שיש תחרות הם נזכרים , אני לא חוזר לשם בחיים , ו gmail בלי קשר תיבת מייל הרבה יותר טובה , אין מה להשוות בכלל.

    בקיצור שאפו גוגל ונשבע לכם שאני לא עובד שלהם (הלוואי...)"

    והטוקבק הזה קיבל הדגשה אדומה... ז"א שהרבה אנשים המליצו עליו. ותחשוב שלא כל אחד יכול להמליץ אלא רק מי שרשום. הטוקבקים שאתה מדביק פה בכתבה לא קיבלו הדגשה אדומה!

    לסיכום רוב הציבור חושב שהוטמייל זה מה זה פארש! כי לא משלמים להם כמו שמשלמים לך...

    הנה עוד טוקבק מהכתבה שהודגש באדום אצל מלאאאא קוראים:

    "9. העקיצה בסוף היתה מצויינת :-)

    Highlander

    הוטמייל אכן מרוויח רק מהיותו וותיק יותר, בדיוק כמו אקספלורר. אבל הוטמייל, כמו שאר רב השרותים של מיקרוסופט מיועד ל- dummies. מי שרוצה קצת מעבר לתכונות בסיסיות, מעבר ל"רק לשלוח ולקבל אימייל", ייאלץ לעבור לג'ימייל. יאהו סתם מוצפים בספאם וכבר לפני 5 שנים הפסיקו להיות חדשניים (ככה זה כשהמניות צונחות)".

    # March 1, 2009 8:36 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    אין שום קשר מה בין שכתבת למציאות. Hotmail צמח בשנה האחרונה כמו gmail ואין לזה שום קשר לוותק.

    אבל עזוב אותך מעובדות, שם יפה זה m$-suxx. האם m$ זה השם הפרטי ו-suxx זה שם המשפחה?

    # March 1, 2009 9:04 PM

    מישהו כתב/ה:

    ליאור, רשמת:

    "היא גם מרכזת את כל המיילים מכל התיבות בתיקייה אחת ויש הסבורים שזה פיצ'ר שימושי."

    האם באמת ניתן לעשות שכל התיקיות היחידות שיהיו זה כמו ב OE , כלומר , מה ששייך להוטמייל בתיקייה אחת שבה יש inbox,outbox וכולי , ומה ששייך לשאר זה בתיקייה אחרת עם תיקיות כאלו?

    # March 1, 2009 9:27 PM

    m$-suxx כתב/ה:

    תגדי אתה קראת בכלל?! לא אני כתבתי את זה... ציטטתי טוקבקים כמו שאתה עשית. אבל אתה בחרת לצטט רק את הטוקבקים שמתאימים ל-MS!  הטוקבקים שאני ציטטתי הם טוקבקים שהרבה גולשים סימנו אותם כמומלצים. ז"א שרוב הגולשים לפחות אלו שהגיבו על הכתבה הזו חושבים שג'ימייל עדיף מהוטמייל. ומספר 9 שהוא גם מודגש חשב שהעקיצה על הוטמייל במקום

    לא נשכח ולא נשלח איך האכלתם אותנו קש בהוטמייל שנים. פיתום באה גוגל נהייתם ילדים טובים טאטא'לה... וכשאנשים מעדיפים את גוגל אתם באים לבכות בבלוגים שלכם שהם בלוגים בתשלום. לפחות וואיינט וכלכליסט לא מקבלים כסף מגוגל כדי לכתוב שג'ימייל יותר טוב. ולמרות זאת הם כותביםן את זה

    # March 1, 2009 10:32 PM

    m$-suxx כתב/ה:

    יודע מה אני עושה איתך עיסקה בכייייף. תשלם לי ככה וככה אלפי שקלים בחודש בדיוק כמו שאתה מקבל וגם אני אסכים איתך ואני אכתוב שהוטמייל זה אחלה! אני גם מוכן לכתוב שהירח עשוי מגבנ"צ דיאט תמורת הסכומים הנכונים... עשינו עייסק גבר?

    # March 1, 2009 10:35 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    רק בריאות!

    # March 1, 2009 11:01 PM

    ?????????????? ?????????? | ?????????? ?????????? ????????????????. כתב/ה:

    Pingback from  ?????????????? ?????????? | ?????????? ?????????? ????????????????.

    # March 2, 2009 10:07 AM

    יוני בראל כתב/ה:

    ליאור.

    סחתיין על ההתחדשות. עשיתי את המאמץ ונרשמתי. תוך כדי גם נזכרתי מה מנע ממני בפעם הקודמת: הקאפצ'ה חסם (חסמה?) אותי שלוש פעמים, והתייאשתי. גם הפעם אפשר לראות בוידאו שהוא _קצת_ אגרסיבי מדי.

    ובכל זאת, הפתעתם אותי לטובה http://jbarel.com/blog/?p=97 לפחות בכל הקשור לעיצוב ופונקציונליות.

    בנוגע ל-windows live mail, שים לב למה שאתה אומר בתגובה שלך. משתמשי תוכנות אחרות משתמשים בהן משלל סיבות - אאוטלוק הוא PIM יוצא מן הכלל, Thunderbird חוצה פלטפורמות וניתן לשאת אותו על דיסק-און-קי. פרוטוקול IMAP הוא _קריטי_ במקרה כזה, כי אתה לא רוצה לאחסן את כל הדואר שלך בכונן USB, ופופ3 מחייב הורדה.

    live mail אמנם יכול לגשת ל_תיבות_ אחרות, אבל לא לתוכנות אחרות.

    תראה, בתור משתמש בקי אבל לא כאיש שיווק, אני יכול להגיד לך שהבעיה שלי עם השם hotmail תהיה, כנראה, לנצח. זה סוס צולע. אני _עדיין_ מקשר אותו עם ספאם מאסיבי. windowslive.com זה עוד סביר - בחרתי באפשרות הזאת בעת הרשמה על פני הוטמייל.

    (הערת אגב לא קשורה: ליאור - זה הבלוג שלך - אתה מוזמן להאכיל את הטרולים כמה שבא לך, אבל.)

    # March 2, 2009 10:32 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    שלום יוני,

    ראשית אני שמח לשמוע שניסית שוב את השירות ואפילו הופתעת לטובה.

    אני מסכים איתך מאוד שיש בעיה למותג נוכח ההיסטוריה של השירות בישראל. אני גם מסכים שה-captcha יכולה להשתפר ולהיות פשוטה יותר.

    תודה על הפידבקים!

    ליאור

    # March 2, 2009 11:31 AM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 4 and 4 and type the answer here:


    Enter the numbers above: