DCSIMG
אז מה למדתי ב-Tech-Ed? - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    אז מה למדתי ב-Tech-Ed?

    עברו שלושה שבועות מ-Tech-Ed ורק עכשיו, בסוף חוה"מ פסח, התאוששתי סופית...

    החופש אפשר לי לשבת ולשאול את עצמי מה למדתי ב-Tech-Ed? במיוחד בכל הקשור לפעילות שלנו בתחום ה-Web.

    מבחינות רבות ה-Tech-Ed הזה היה דומה עבורי ל-Tech-Ed הראשון. ב-2 המקרים היינו עסוקים בחשיבה על יצירת פעילויות בפעם הראשונה ולכן היו לנו הרבה סימני שאלה.איך מרגשים דרך האינטרנט? האם כדאי להשקיע כל כך הרבה בבלוגרים? האם יש טעם בשידורים חיים?

    אז הנה 10 דברים שלמתי ב-Tech-Ed. אם תרצו, אלו הם התובנות העיקריות שלי.

     

    1. הבלוגרים כיכבו בענק

    clip_image002

    הורדנו לאילת במיוחד עבור Tech-Ed כ-25 בלוגרים. בנוסף היו עוד כ-40 בלוגרים שהגיעו ל-Tech-Ed מתוקף תפקידם כמרצים או כאורחים.

    מיכל שהובילה את הפעילות הזאת אספה כמה סטטיסטיקות מעניינות:

    בשלושת ימי האירוע נכתבו 350 פוסטים. אם מורידים 6 שעות שינה בלילה מגיעים לפוסט חדש כל שלוש דקות! מדהים...

     

    2. האם בלוגר הוא כמו כתב צעיר ומתלהב שכותב כל מה "שמאכילים אותו"?

    clip_image004

    כן כן... שמעתי את הטענה הזאת שהכעיסה אותי מאוד.

    חלק גדול ממה שפורסם בעיתונים היה מבוסס על ההודעה לעיתונות של משרד יחסי הציבור שלנו. אם מישהו רצה להיחשף למה שבאמת היה באילת, רק קריאה בבלוגים אפשרה את זה. הבלוגרים היו היחידים שדיווחו מהשטח.

    זה התחיל אמנם בפוסטים קלים יותר לפני הטיסות לאילת, אבל המשיך בסקירות טכניות מעמיקות של ההרצאות וכמובן חוויות אישיות מהמסיבה ושאר המפגשים החברתיים.

     

    3. האם בלוגר שהגיע לאילת ע"ח מיקרוסופט מחויב לכתוב רק דברים טובים?

    clip_image006

    הבלוגרים, כמו גם העיתונאים, הגיעו לאילת על חשבון מיקרוסופט. זה פורסם מראש והיה ידוע לכולם.

    אבל האם משמעות הדבר היא שהבלוגרים הם "כתבי החצר"? שהם ירגישו מחויבים רק לפרגן?

    תוך כדי האירוע, תמיר חסון, הבלוגר הפופולארי ביותר בבלוגים שלנו, כתב: I'm very dissapointed of what's going on here. ואפילו הוסיף וכתב שהוא שוקל לעזוב ולחזור למרכז.

    למיטב ידיעתי, הצוות שלי ואני לא שוחחנו איתו על כך תוך כדי האירוע.

    לשמחתנו, אחרי כמה שעות הוא כתב פוסט נוסף שבו הוא חוזר בו ואומר שכנראה שהוא בחר בהרצאות הלא נכונות ושיש הרצאות מצוינות. אבל מה שמעניין זה שהוא (כמו גם גדי מאיר ואחרים) בחר להעביר ביקורת בבלוג שלו.

    כולנו עמלנו קשה כדי שיהיה אירוע מרגש ומוצלח. במצב כזה, היה לנו ברור שהבלוגרים בעיקר יתלהבו ויפרגנו, בדיוק כמו רוב המשתתפים באירוע. אם (חס וחלילה) האירוע היה נכשל, אין לי ספק שזה היה בא לידי ביטוי במלוא העוצמה ע"י הבלוגרים.

     

    4. העיתונאים פירגנו

    clip_image008

    לפני האירוע, היו כאלה שהביעו חשש מהיחס המיוחד שתכננו לתת לבלוגרים... לדוגמא – חילקנו ערכה מיוחדת לבלוגרים ונתנו להם יחס VIP.

    האם עינם של העיתונאים הייתה צרה?

    להפך!

    יובל דרור כתב בידיעות אחרונות: "מיקרוסופט הגדילה לעשות ומימנה את שהותם של עשרות בלוגרים, שדיווחו ללא הפסקה על המתרחש בכנס. מישהו במיקרוסופט ישראל עשה שיעורי בית".

    תומר ליכטש כתב בכלכליסט: "הדבר המעניין באמת בכנס של מיקרוסופט הם אלו שכותבים עליו".

    בנוסף לעיתונות המודפסת, גם באייטמים ששודרו בחדשות ערוץ 2 ובחדשות 10 מצאו לנכון לציין את הסיקור של הבלוגרים ולהראות אותם משדרים שידורים חיים באמצעות טלפונים ניידים.

    כמובן שאי אפשר להשוות את כמות הצפיות בבלוגים לעומת כמו האנשים שנחשפו למדיה המסורתית. אבל עושה רושם שהבלוגרים השפיעו על הסיקור המסורתי בצורה משמעותית.

     

    5. הסיקור הוסיף הרבה צבע לאירוע

    clip_image010

    השלטים בלוחות המודעות שהוצבו בכניסה לכל מלון שידרו לסירוגין את דף הבית של Tech-Ed שהכיל את הפוסטים האחרונים שכתבו הבלוגרים.

    כך יצא שהמשתתפים באירוע שהסתובבו כל הזמן בין אולמות ההרצאות, עצרו ליד מסכי הפלסמה והעיפו מבט בכותרות של הפוסטים החדשים ביותר ובתמונות שפרסמנו ב-flickr.

    בנוסף, האולפן השקוף של Tech-Ed TV גם הוסיף הרבה צבע לפעילות שלנו במתחם ה-Business Center. גם אם המשתתפים לא צפו בסרטים עצמם, הם הציצו לאולפן השקוף ואולי קיבלו הרגשה שהם חלק ממשהו גדול יותר שמשודר בשידור חי.

     

    6. אנשים צופים בשידורים חיים דרך האינטרנט

    clip_image012

    לפני Tech-Ed, כאשר תכננו לקיים שידורים חיים לאנשי מקצוע, חשבנו שבכל שידור יצפו כמה מאות אנשים ורוב הצפיות ייעשו לאחר מכן. אפילו קבענו רף עליון של 500 צופים בכל שידור בהיערכות שלנו לשרת ה-Steaming.

    טעינו...

    כמעט 7,000 אנשים צפו בשידורים חיים מאילת. זה לא כולל את עשרות האלפים שעדיין צופים בסרטי וידאו מתוך האירוע (בקרוב נפרסם עוד המון סרטים שעדיין נמצאים בעריכה).

    הנה לראשונה הנתונים:

    סוג השידור מספר הצופים
    שידור חי מה-Digital Market 695
    שדור חי מהאולפן - יום ב' 683
    שדור חי מהאולפן - יום ג' 390
    המסיבה 1034
    מליאת IT Pro 1807
    מליאת מפתחים 2109
    סה"כ 6718

    מה זה אומר?

    אני מעריך שחלק לא קטן ממי שצפה בשידורים החיים התרגש. יש משהו בשידור חי שגורם לצופה להרגיש שהוא חלק מהחוויה. אז באירוע השתתפו 3,600 אנשים פיסית אבל כמעט פי 2 השתתפו ואולי גם התרגשו כאשר צפו בשידורים החיים.

     

    7. המשתתפים באירוע שמחו לשתף אותנו במה שעובר עליהם

    אם תחפשו ב-flickr את כל התמונות עם התג techedisrael2008 תמצאו מעל 2,000 תמונות שפרסמו המשתתפים (ועוד 3,500 תמונות שאנחנו פרסמנו).

    אפילו אני עוד לא הספקתי לצפות כמו שצריך בכל התמונות...

    אם אני זוכר נכון, היה זה ינון שאמר לי תוך כדי האירוע: "ב-Tech-Ed הבא יהיו לכם 200 מנמ"רים ו-3,400 מדווחים מהשטח". כמה שהוא צודק...

    8. גאווה

    clip_image016הרגשתי המון גאווה בצוות שלי – מיכל, גיא וכפיר. רוב הרעיונות לפעילויות שקיימנו עלו בפגישות הקבוצה שקיימנו לפני האירוע.

    ולשותפי לשידורי הניסיון יוסי – היה כיף גדול להיות חלק מהחוויה. אין לי ספק שעבור שנינו זאת הייתה חוויה שנזכור לשנים רבות.

     

    9. יש לנו עוד הרבה מה לשפר

    לא הספקנו לערוך ולפרסם את כל מה שצילמנו באירוע. יש לנו עוד כ-10 ראיונות באולפן וראיונות טכנולוגיים עם מרצים מחו"ל שנמצאים בעריכה...

    כמות החומרים שנכתבו וצולמו עצומה. אולי היינו צריכים להיערך יותר טוב כדי לערוך בזריזות אתר אינטרנט או מגזין דיגיטלי עם הדברים המעניינים ביותר שנכתבו ע"י הבלוגרים בשילוב שידורי הוידאו המעניינים ביותר והתמונות היפות ביותר (אנחנו נסיים את זה השבוע). אם היינו עושים את זה, היה כדאי לשלוח את הקישור לכל משתתפי האירוע ואולי לכל קהילת המפתחים מומחי המחשוב.

    יש עוד הרבה בלוגרים שלא יכולנו לשלוח לאילת בגלל מגבלות תקציב...

    לוקח לנו יותר מידי זמן להעלות את ההרצאות (כולל הרצאות המליאה) לאתר... אחרי האירוע רוב העוסקים במלאכה בהתאוששות ולכן זה בעדיפות שנייה.

     

    10. כיף...

    clip_image014"אדם הוא סיפור הצלחה אם הוא קם בבוקר והולך לישון בלילה ובין קימה לשינה עושה את מה שהוא רוצה לעשות"

    בוב דילן

     

     

     

     

    תוכן התגובה

    Moshe L כתב/ה:

    בעיה נוספת היתה העומס הרב שהיה על שרתי הסטרים שלא תמיד עמדו בקצב.

    היה שווה לבדוק גם את הנושא הזה.

    # April 26, 2008 11:05 PM

    עומר ון קלוטן כתב/ה:

    איזה יופי שהמספרים מוכיחים את הכוח של הקהילה.

    ישר כוח! :)

    # April 26, 2008 11:05 PM

    DrorEngel כתב/ה:

    סיכום מדהים!

    # April 26, 2008 11:11 PM

    איציק א כתב/ה:

    אם מתייחסים לנושא הבלוגרים וגישת ה-WEB 2.0 שהובילה את הכנס - צריך להגיד, ללא ספק עבודה יפה.

    אם זאת, חייבת לבוא הביקורת - מדוע בעצם הוזמנו רק בלוגרים מקהילת הבלוגים? ברורה המטרה לחזק את הקהילה המיקרוסופטית ולשמור את התוכן "בבית". אבל יכול להיות שהיה אפשר לשקול גם הבאת בלוגרים מבחוץ אם באמת רואים חשיבות בנושא. כמו שמוזמנים עיתונאים מקצוות הקשת, גם הביקורתים, כנ"ל בלוגרים - אם רוצים לתת להם את היחס הזהה.

    אני מסכים עם הטענה, רובה של התקשורת כמובן שעסק בהודעות לעיתונות - מה לעשות שזה מה שמשדרים לקהל היעד. לספר עכשיו על התוכן מה חדש ב-SQL? אלה אם כן אתה ממוקד ליעד, זה ממש לא מעניין את הקורא הטיפוסי של ידיעות אחרונות.

    לגבי הסרטים במהלך האירוע - לי אישית לא יצא כל כך להציץ אבל ממעט הביקורים, כמו שמשה העיר, השרת לא תמיד עמס בעומס כנראה.

    אישית, אני התאכזבתי מהמליאות, כמו שגם פירטתי לסיגל. בכל הטקאדים עד כה המליאה תמיד היתה זכורה לי כדבר אולי הכי פחות מקצועי לקהל - אבל הכי משחרר ומהנה. הסרט הסבר, יותר מ-10 דקות, היה מתיש. החוסר ב"הוואי" הבידורי (מרגולסופט!) היה בולט לעין. ובעיות סאונד והקרנה במליאות (במיוחד לאלה היושבים בחוץ - שפשוט פרשו כשהבינו שהסאונד וההקרנה חסרי כל קשר למה שהולך בתוך האולם.

    והמסיבה..

    למה היה כל כך קשה למצוא בירות?? :)

    # April 26, 2008 11:28 PM

    yellow כתב/ה:

    כאחד שלא היה שם אני יכול להגיד שהפעילות האינטרנטית סביב האירוע עשתה את העבודה ובגדול, הסיקור הלא מעונב ובגובה העיניים יוצר מן אינטימיות ומשפיע עלי ואני בטוח על עוד רבים הרבה יותר מעוד כתבה בטלביזיה ומאירוע שלמען האמת לא היה לי כל עניין בו לפני זה נהפך למשהו שהייתי רוצה להיות בו שנה הבאה...וזה אומר שעשיתם את העבודה :)

    # April 26, 2008 11:30 PM

    Dotmad כתב/ה:

    1) כתבתי פוסט על הסיקור של הכנס בעיתונים, ולדעתי ללא הבלוגרים אנשים המתעניינים בכנס כמעט שלא היו זוכים  לאינפורמציה (מעבר להכרזה על חבילת העדכון לוויסטה).

    2) אמנם זה לא משפיע ישירות על מייקרוסופט, אבל זו הייתה זריקת עידוד אדירה לבלוגרים שנשלחו לכנס, וסביר להניח שזה יתבטא בהשקעה גדולה יותר בכתיבה בעתיד.

    3) איציק, מי זה הקורא הטיפוסי של ידיעות במדור "מחשבים"? למה אתה מניח שהוא לא ירצה סיקור רציני יותר על הכנס?

    # April 27, 2008 1:11 AM

    גדי שמשון כתב/ה:

    נו, עכשיו אין ברירה וגם אני אצטרך לפרסם בקרוב את פוסט המסקנות שלי מטקאד.

    חג שמח.

    # April 27, 2008 2:52 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    משה, אתה צודק. תודה. זה חלק מהלקחים שאחנו מפיקים.

    איציק, לגבי הזמנת בלוגרים נוספים - יש מס' מצומצם של בלוגרים שהזמנו ביחד עם העיתונאים אבל בכל הקשור לבלוגרים שכותבים על טכנולוגייה, מדובר בהחלטה מודעת שלנו כחלק מאסטרטגיה שאולי אסביר בפוסט נפרד. בכל מקרה, לא התייחסתי בסיכום שלי לכל מה שהיה באירוע אלה רק למה שקשור ל-Web. למעט מה שכתבת על הבלוגרים, אני מסכים עם כל מילה שלך.

    גדי, נו, עכשיו אין ברירה, אני ממתין לסיכום שלך.

    לכל השאר - תודה!

    # April 27, 2008 8:59 AM

    Tal Shahar כתב/ה:

    אז מה למדתי מ TechED - שום דבר חדש :-)

    פשוט עוד הוכחה, שצוות מנצח (ליאור, מיכל, יוסי וכל מי שלא הזכרתי) - עושה את ההבדל.

    ליאור - שאפו על כל הפקת ה LIVE - זה באמת היה השינוי המנצח שחידש מהפעמים הקודמות.

    לסיום, הביקורת - גם אני לצערי מצטרף לדעה שהמליאה הייתה - יבשה, לא אטרקטיבית, הייתי מגדיר כמעט כישלון בהשגת היעד של ה WOW - אני השתעממתי - חבל.

    אם זאת - נא להשמין אותי גם ב 2010 - :-)))))

    # April 27, 2008 9:02 AM

    Tamir Khason כתב/ה:

    ליאור, לא אמרתי שאני עוזב (גם לא יכולתי להיות כי הרצאה שלי היתה ביום השלישי), אמרתי שהיתי מאוכזב מרמה של חלק מן המרצים.

    אבל אין לי וגם לא היה לי אפילו צל של ביקורת כלפי המארגנים שעשו עבודה מצוינת.

    תודה על אירוע מוצלח.

    PS. לא אהבתי את המשפט שלך "הגיעו לאילת על חשבון מיקרוסופט"... לא אפרט כי כבר כתבתי על זה בעבר...

    # April 27, 2008 9:52 AM

    ליאור צורף כתב/ה:

    טל, תודה.

    תמיר, תודה על ההבהרה וההערה.

    # April 27, 2008 11:11 AM

    איציק א כתב/ה:

    טל - אולי היו צריכים לעשות את זה באולם של WOW, ואז היה WOW.. (מזכיר לי את הטקאד השלישי, שבו ערכו מליאה כל יום באולם הזה.. ואז זה באמת היה נראה כמו מופע בידור)

    Dotmad - מה הקורא מחפש? מחשבים ברמה קלילה. יש VISTA בדרך והחידושים הם ככה וככה. יש טכנולוגיה חדשה, יש מגמת WEB חדשה. נראה לך שאת הקורא הטיפוסי מעניין שיש RODC ב-AD 2008? או AUDIT חדש ב-SQL 2008? ממש לא.

    ליאור - ברור לי שמזמינים בלוגרים הכותבים על טכנולוגיה, אך אם כדי באמת להפוך את ה-BUZZ סביב הכנס וגם אם לא רוצים לקבל מתקפות שזה רק טריק שיווקי, היה אפשר להזמין בלוגרים מקהילות אחרות (בלוגים פרטיים, תפוז, וכו'). ותמיד נשמח לפוסט בנושא האסטרגטיה.

    # April 27, 2008 5:24 PM

    Dotmad כתב/ה:

    איציק, אתה מוזמן לקרוא פוסטים מהכנס שלי ושל אחרים כאן. לדעתי תופתע לגלות שהיו לא מעט תכנים שאינם קשורים כלל לחידושים בטכנולוגיות השרתים של מייקרוסופט.

    לדוגמה, ההרצאה על צורת העבודה במייקרוסופט, כולל האנקדוטות ההיסטוריות שהוצגו בה, הייתה יכול להיות כתבה נהדרת לציבור (הטכני) הרחב.

    # April 27, 2008 6:29 PM

    איציק א כתב/ה:

    אני לא הולך להיכנס להגנה על עיתונות המחשבים, כי מי שמכיר אותה יודע שהיא לא בדיוק גאווה כיום ברוב המערכות. אבל יש הרבה שיקולים לתוכן והאם מדובר בעיתון המודפס, גרסת הרשת, ynet או dailymaily. זה מאוד משתנה.

    אל תשכח גם שאבוי אם העיתונות תהיה השופר של מיקרוסופט והכנס ותתעסק רק בו. אישית אשמח ללינק לאיזה פוסט על ההרצאה אם יש (לא זכור לי שראיתי בתוכניה, חבל שהפסדתי). אבל שיקול מערכתי יכול אולי להיות לכתוב על זה בעוד חודשיים ולא עכשיו, כי אי אפשר להפוך את כל העיתון למיקרוסופט (הרי "חייב" ידיעה על הכנס + ויסטה ועם כתבה נוספת על שיטות העבודה נמלא את כל התוכן מיקרוסופט). ואולי זה באמת לא מעניין. לך תדע. לא נכנס להגן או לתקוף את העיתונות, רק רוצה לעלות לך נקודות למחשבה על כך שלא כל תוכן שנראה לך מעניין צריך ויכול להכנס באותו רגע ולהבין שהקהל שהעורכים פונים אליו הוא הרבה פחות ממוקד ממה שאתה חושב שהם צריכים לפנות (שוב, בעיתונות המיינסטריים, שזה הרוב).

    # April 28, 2008 1:22 AM

    עמית כתב/ה:

    כרגיל, ליאור; מפוקס, ענייני, פרגמטי.

    אני בדר"כ מגיע לכנסים שאתה, ליאור, מעורב בהם, ממש כמו שאני מגיע כמעט לכל ההרצאות של איציק בן-גן, ואני מקווה שאתה מבין שזו מחמאה :-))

    אז מה למדתי בטקאד השנה?

    כמו שסיכם זאת טל שחר: "שום דבר חדש".

    ואם לעדן ולדייק: שום דבר טכנולוגי חדש.

    ואולי זה מה שהיה חסר. לעומת טקאד של 2006, ששלח אותי בהתלהבות ישירות לביצוע של מספר פרוייקטים, השנה חזרתי ואמרתי לעצמי: ואללה... אילת, חופשה, אנשים, מחשבים...נהניתי.

    # May 13, 2008 12:06 AM

    ???? ????-????, ??????'?? ???????????????????????? « ?????????? כתב/ה:

    Pingback from  ???? ????-????, ??????'?? ???????????????????????? «  ??????????

    # April 30, 2010 2:26 AM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 2 and 5 and type the answer here:


    Enter the numbers above: