DCSIMG
כמה מחשבות בעקבות מסיבת העיתונאים - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    כמה מחשבות בעקבות מסיבת העיתונאים

    Windows Live Logoאז ככה... כמו שחלקכם יודעים, היום השקנו את Windows Live בכל העולם וגם בישראל במסיבת עיתונאים חגיגית במסעדת סטוקו בת"א.

    הפעם, החלטנו (ביוזמה נהדרת של יעקב מיחסי הציבור שלנו) להזמין לא רק עיתונאים אלא גם בלוגרים שכותבים כאן. מפאת מגבלות המקום , לא הזמנו את כל הבלוגרים אבל בהחלט הייתה להם נציגות נכבדת.

    3 דברים קרו בעקבות השתתפותם:

    1. אחד העיתונאים שאל שאלה מקצועית בנושא אבטחת מידע. אף אחד מהדוברים (כולל עבדיכם הנאמן) לא בקיא ברמה הטכנית ולכן לא ענה תשובה מלאה. אחד הבלוגרים, גיא מזרחי, מומחה אבטחת מידע, ענה במקומנו בצורה קצרה וקולעת.

    2. תוך כדי האירוע, הבלוגרים עשו כמובן לייב בלוגינג. בין היתר שחר גבירץ בן ה-15 שהגיע (תודות לשביתה בבתי הספר...). תוך כדי האירוע הצגתי לכולם את שחר ואת אחד מהפוסטים שהוא כתב תוך כדי האירוע. אחרי האירוע שחר הפך לכוכב תקשורת מבוקש...

    3. הרושם שקיבלתי היה שהבלוגרים הרגישו גאים להיות חלק במעמד המכובד של מסיבת עיתונאים. האמת היא שאנחנו הרגשנו לא פחות גאווה מהתרומה שלהם באירוע.

    אז מה למדתי?...

    גם אם יש מחשב גיבוי, אינטרנט לגיבוי וטכנאי צמוד, האינטרנט יפסיק לעבוד 2 דקות לפני שמתחילה ההדגמה (ולמזלי החיבור חזר 5 שניות לפני שעליתי לבמה).

    בלוגרים הם עיתונאים לכל דבר. שילוב בלוגרים במסיבות עיתונאים זה רעיון מצוין שנותן ערך להם ולאירוע עצמו.

    אמנם ההשפעה שיש לבלוג בודד לא מתקרבת לעוצמה שיש לכל אחד מגופי התקשורת שהיו באירוע, אבל כקבוצה, האימפקט של הבלוגים הולך וגדל בקצב מדהים.

    תוכן התגובה

    שחר גבירץ כתב/ה:

    מנקודת המבט של בלוגר, אני חייב להגיד לך שהיה מהנה ומעניין, וכן, גם מעורר גאווה.

    סביר להניח שהחשיפה לפוסטים שכל הבלוגרים ביחד יכתבו תהיה קטנה מהחשיפה באמצעי התקשורת הממוסדים, אבלגם מדובר בקהלי יעד שונים, וגם לבלוג יש את ההשפעה שלו.

    ובכל אופן, הפידבק שיגיע אליך מבלוגים יהיה הרבה יותר אמין מזה שיגיע אליך מהעיתונות.

    אני עקבתי מצמוד אחרי מצב ה WiFi, בשתי הרשתות האלחוטיות השונות שהיו במקום (המקורית והגיבוי או מה שלא יהיה הפירוש של רשת בשם hadari01) באמצעות פינג עם -t שהראה לי ב Live (!) מה קורה.

    ההדגמה שלך, ליאור, הייתה מעולה.

    שחר.

    # November 7, 2007 8:45 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    תודה!

    # November 7, 2007 9:21 PM

    אלי כתב/ה:

    ליאור, היית צריך לציין שפתחתם את ההרשמה ל-@live.com

    שלה חיכיתי כל כך הרבה D:

    בזכות גיא מזרחי, שסתם נכנסתי (אני לא חובב) לבלוג שלו בעקבות הקישור שלך, ידעתי על הענין!

    אבל לא נורא, הכל בא על תקנו ותפסתי את השם שלי :P

    # November 7, 2007 9:39 PM

    Amit Cohen-Berezin כתב/ה:

    ליאור, סחטיין על האנרגיות בהרצאה!

    ובתגובה לפוסט: כל מילה בסלע...

    # November 7, 2007 9:40 PM

    Tamir Khason כתב/ה:

    ליאור, כל הכבוד. היה קצר וקולע. אבל בדבר אחד אני לא מסכים איתך, שהשפעת בלוגים (גן בלוג בודד) היא פחות גבוהה מהשפעתם של עיתונים. מה המטרה של אירוע הכזה? שיכירו, ירשמו וישתמשו. כמה מאלו שקראו "ידיעות" תוך כדי נהיגה לעבודה או כוס קפה יכנסו ויפתחו LIVE ID או יורידו תוכנת LIVE כזו או אחרת? הנחה שלי - הרבה פחות מאלו שיקראו ב-RSS של הבוקר וילחצו קישור בבלוג של שחר או שלי או שלך. אולי אלו שהגיעו לעבודה ואין להם RSS שלך בOUTLOOK יקישו ב GOOGLE NEWS או ב-LIVE ויגיעו לבלוגים (כמו שעשו רבים - ראה סטטיסטיקה).

    אז מי משפיע יותר בעולם המחשבים עתונים או בלוגים?

    # November 7, 2007 10:11 PM

    שניר דוד כתב/ה:

    כל חבילת הLIVE של מיקרוסופט היא בסה"כ עוד ביסוס שלה בתור מונופול אכזרי. מה גם שהLIVE לא מצליח לדגדג את הפיסגה של השימוש במתחרות כמו המייל בGMAIL ויאהו ושאר המתחרים. תזכרו מה אמרתי, לLIVE עתיד כמו לzune הכושל. הרבה הייפ, ואף אחד לא משתמש בזה.

    # November 7, 2007 10:21 PM

    Yuval Shoshan כתב/ה:

    שניר דוד - מוקדם עוד לומר שמשהו נכשל (גם ה-Zune). אתה אתה מכליל את כל חבילת ה-Live ככישלון ובעצם נותן דוגמא אחת ויחידה - דוא"ל. כמי שעקב מרגע השקת גרסאות הבטא, גם של המייל (בעצם, מהיום הראשון של live.com), אני יכול להגיד לך שבניגוד לגוגל, ב-Live בטא זה בטא. כלומר, אתה רואה שאנשים עובדים על זה, מקשיבים לפידבק שלך ומשפרים את השרות. ונחש מה? בסוף השרות יוצא מבטא, כי ככה צריך להיות. נקודה למחשבה בשבילך.

    דבר שני, חבילת ה-Live כוללת עוד המון שרותים כמו ה-Photo Gallery ו-Windows Live Writer. מצטער לומר לך, ה-Photo Gallery פשוט מצויינת ואם אתה כותב בלוג, אתה חייב לנסות את ה-Writer. קודם תבוא עם ראש פתוח, תנסה את השרותים, ואחר כך תרכיז עליהם ככישלון.

    מעבר לזה, אל תשכח - השרותים האלו רק הושקו, עד עכשיו הם היו בבטא. אתה לא יכול להגיד "אף אחד לא משתמש בזה".

    ליאור, שמחתי מאוד לקבל את ההזמנה והיה מאוד מרגש לבוא ולראות את ההשקה של Windows Live. אני גם מסכים עם תמיר - אומנם בעיתונות תגיע לחשיפה גבוהה הרבה יותר, אבל בשורה התחתונה אני מאמין שביחס לכמות החשיפה בבלוגים, מספר המשתמשים שבאמת ירשמו וינסו את השרותים יהיה גבוה הרבה יותר מבעיתונות.

    # November 8, 2007 12:04 AM

    Or כתב/ה:

    כמה זמן לא הגבתי פה

    אני הבנתי משהו אחד ששניר דוד הזה הוא בנאדם ששונא את מייקרוסופט ומנסה לעצבן פה אנשים לא שהוך לו אבל הוא מנסה

    # November 8, 2007 12:12 AM

    Or כתב/ה:

    *לא שהוא מצליח

    # November 8, 2007 12:13 AM

    שניר דוד כתב/ה:

    אור - אתה מדבר כמו ילד קטן. אני לא מנסה לעצבן אף אחד ורק נותן את דעתי על הדברים השונים. לא באתי ואמרתי "הLIVE זה מוצר גרוע!! מיקרוסופט לא יודעים לעשות דברים טובים"...

    יובל - לא פרטתי אבל אני לא מאמין שהLIVE יצליח לנצח באף חזית. מנוע החיפוש, די ברור שהוא לא מהווה שום תחרות לגוגל. הרלוונטיות של התוצאות לא מתקרבות לאלו של גוגל. שירות המייל של יאהו וגוגל מאוד מאוד אמינים. השם שנוצר למיקרוסופט עם המייל של MSN ייקח הרבה זמן לתקן ואנשים שעומדים לסגור להם את התיבה בMSN עברו לGMAIL או יאהו באותה הזדמנות מה שרק חיזק את אותם השירותים. מבחינת התמונות, יש כל כך הרבה שירותים כל כך יותר טובים. פליקר ופיקאסה ועוד המון.

    ובקשר לזה שאמרת שzune זה כישלון, תגיד לי אתה איך לתאר מוצר שכבר די הרבה זמן בשוק ותפס רק 2% ממנו. בעוד חברות קטנות הרבה יותר כמו SANDISK למשל שולטת בהרבה יותר אחוזים בשוק ובראש הטבלה נמצאת apple.

    אני ניסיתי את כל מוצרי הLIVE האלו. אף אחד לא הרשים אותי. אני לא מדבר סתם כי אני זורק דעה. מיקרוסופט לא יודעים להמציא שום דבר מחדש כנראה. לא ראיתי שום דבר בחבילה שגרם לי לומר "וואו. דבר כזה עוד לא ראיתי."... אין לי שום סיבה לא להשתמש בGMAIL החביבה עליי ובאתרי העלאת התמונות האחרים ובכל המוצרים האחרים המקבילים למוצרי הLIVE. לא ראיתי כאן שום חידוש שיגרום לי לעבור למוצרים האלו.

    # November 8, 2007 1:27 AM

    Just code - Tamir Khason כתב/ה:

    Back to the Live event yesterday , I recalled old joke, prepared by me for Lior (Microsoft MARCOM) after

    # November 8, 2007 7:48 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    תמיר,

    אני מסכים איתך שהכח של הבלוגים להניע לפעולה, במיוחד כל עוד זה קשור לאינטרנט, גדול מאוד.

    אתה דוגמא לבלוגר סופר-פופולארי ולכן ההשפעה שלך גדולה מאוד אבל עדיין ברוב המקרים, ההשפעה הנקודתים של בלוגר אחד לא משתווה להשפעה של עיתון או אתר חדשותי.

    ליאור

    # November 8, 2007 8:18 PM

    Tamir Khason כתב/ה:

    אחד? מי אמר אחד? :) רק כאן לפחות כל בלוגר כתב משהו אודות אירוע. בנוסף, לרב הבלוגרים כאן יש בלוג נפרד או אתר, אותו הוא עורך. אז כמה - כמה :)

    # November 8, 2007 8:30 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    אחד אפס לך :-)

    # November 8, 2007 8:32 PM

    ישראל הדרי כתב/ה:

    זו רשת 'ןכן שאני "מקים" לצורך שידור התמונות ישירות מהמצלמה שלי למחשב שלי.

    פחדתי להעמיס את הרשת שליאור השתמש להדגמה במשלוח תמונות די כבדות

    # November 8, 2007 11:52 PM

    גיא מזרחי כתב/ה:

    ליאור, אני חושב שמסיבת העיתונאים וההדגמות היו נהדרות.

    בהחלט ראוי לציון שחברה כמו מיקרוסופט מזמינה בלוגרים לכינוס כזה.

    אני רואה בזה מחמאה ורושם לכם פלוס גדול בעניין.

    לידיעתך, תוך כדי ההדגמות הפעלתי את המחשב שלי שיש עליו לינוקס, גלשתי עם אפיפני לאתר LIVE ונתתי לשני חבר'ה שהיו לידי לפתוח חשבון.

    הכל עבד נהדר על מערכת ההפעלה השונה עם הדפדפן הזר.

    רק תסדרו לי LIVEWRITER ללינוקס ואני מסודר :-)

    # November 9, 2007 12:13 AM

    שמוליק לדרמן כתב/ה:

    טכני:

    אני לא מאמין שהשתמשת ברשת אלחוטית להדגמה, נכון? ממתי רשת אלחוטית זה משהו שבונים עליו להדגמה חשובה? בפעם הבאה - גיבוי אמיתי זה:

    1. שתי תשתיות נפרדות (כבלים/ADSL), מחוברות דרך ראוטר שיודע להשתמש בהן במקביל (שני חיבורי WAN)

    2. ראוטר שיודע לתת QOS למחשב שממנו מתבצעת ההדגמה.

    3. חיבור קווי פיזי (ממילא היו מלא חוטים מחוברים למחשב, לא?).

    תוכן:

    הרצאה שלך ליאור זה תמיד חוויה. התואר שלך במיקרוסופט היה בהחלט יכול להיות "איש עם ניצוץ של ילד בעיניים", אבל זה לא נראה מכובד על כרטיס ביקור, הא?

    לעניין מוצרי LIVE - חלק מהתוכנות כבר קיימות בVISTA בלי הכותרת בטא. היתרון של מיקרוסופט על גוגל, לדעתי, הוא בתמיכה המהירה בעברית (ולא באיחור של חודשים/שנים כמו גוגל או בלי תמיכה בעברית אצל האחרים). יכול להיות שהיה צריך להדגיש את זה בשיווק, כמה שמבדיל את הגישה הכללית (ולא, אני לא משוחד לטובת מיקרוסופט - אני אפילו די אוהב מה שעושים בגוגל...). עוד דבר שנראה ויזואלית מדהים ולא הודגם במסיבה - מנוע חיפוש התמונות של Live search. מאידך, משום מה הוא לא זמין בגירסה העברית של החיפוש - למה?

    # November 10, 2007 11:18 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    שמוליק, השתמשתי באינטרנט קווי ולא באלחוטי. הגיבוי שלי היה כרטיס סלולרי למקרה שהאינטרנט הקווי לא יעבוד.

    # November 11, 2007 7:29 AM

    ekampf 2.0 כתב/ה:

    בלעדי! הרגע הורדתי את גרסת הבטא החדשה של ... !!!  הנה, קבלו פרסום ראשון של screenshot של ה-progress

    # November 21, 2007 11:31 AM

    Your potential, their T-shirts | Tamir Khason - Just code כתב/ה:

    Pingback from  Your potential, their T-shirts | Tamir Khason - Just code

    # January 1, 2009 10:27 AM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 5 and 6 and type the answer here:


    Enter the numbers above: