DCSIMG
סכנה: בלוגים - מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק

על הבלוג

    סכנה: בלוגים

    image פרשת הפיטורים של אורן פרנק (שאותו אני מכיר ומעריך) בגלל הבלוג שלו הסעירה את הברנז'ה בשבועים החולפים.  כתבו על זה המון אבל אני לא זוכר שראיתי התייחסות להשפעה שיש לפרשה הזאת על תרבות הבלוגים בישראל.

    ספירה מהירה מראה שיש כ-20 עובדי מקאן בקפה TheMarker ועוד כ-5 ממקאן דיגיטל. לרובם יש בלוג. על מה הם צריכים לחשוב עכשיו לפני שהם חוזרים לבלוג שלהם? האמת, אני במקומם הייתי זונח את הבלוג שלי.

    אבל אם נשים אותם רגע בצד, מה המסר שמקבלים מנכ"לים אחרים שקוראים את כל הפרסומים על הפרשה הזאת? גם אם אין להם בלוג אישי, אני מניח שיש מישהו בקבוצת השיווק של לא מעט חברות גדולות שמנסה לקדם מהלך של כניסה לעולם הבלוגים. המסר שהם מקבלים הוא  שעדיף לא להכניס ראש בריא למיטה חולה.

    מה יחשבו בלוגרים שיש להם מקום עבודה קבוע? אם פיטרו מנכ"ל בגלל הבלוג, האם יהיה הרבה יותר קל לפטר אותם?!

    אני מודה שכאשר ביל גייטס שלח לפני כמה שנים email לעובדים שמעודד אותם לפתוח בלוג גם אני אמרתי לעצמי "הוא השתגע?" (בפוסט "10 סיבות למה חברות עסקיות לע צריכות לעודד בלוגים" כתבתי בדיוק על זה).

    בעידן שבו יש המוני אנשים שכותבים על החוויות והרגשות שלהם וכאשר המידע נמצא במרחק של חיפוש באורך 0.3 השניה, האם לא עדיף לכל חברה להוביל ולנהל ישירות את הקשר עם לקוחותיה?

    במיקרוסופט הגענו למסקנה שטוב יותר לחברה המצב שבו אנחנו מדברים בגובה העיניים, בכנות ובישירות עם הלקוחות שלנו. זה לא "בזבוז זמן" וזה לא צריך להיות מסוכן. נכון, אנחנו חייבים להפעיל שיקול דעת, בדיוק כמו שאנחנו עושים כשאנחנו מעבירים הרצאה או כותבים email. אבל אני רוצה להאמין שבזכות שיקול הדעת שלנו אנחנו מקבלים שכר...

    העניין הוא שהפרשה הזאת משדרת לכולם את המסר ההפוך...

    בארה"ב המצב שונה לחלוטין. חופש הביטוי עומד שם מעל הכל. הנה לדוגמא הבלוג Mini Microsoft. בלוג של עובד מיקרוסופט שלא חוסך ביקורת (אינטליגנטית ומנומקת) כלפי החברה. הבלוגר הזה אף המליץ לסטיב באלמר להתפטר ויצא נגד שיטת התגמול שהיתה נהוגה בחברה (שיטה שהשתנתה לא מעט בגלל הביקורת שהתחילה בבלוג הזה).

    האם יגיע בקרוב היום שעובד חברה ישראלית גדולה יוכל לכתוב בלוג חופשי, ללא הצורך להסתתר מאחורי זהות בדויה, שבו יוכל להעביר על בסיס קבוע ביקורת נוקבת כלפי החברה בה הוא עובד?

    חומר למחשבה...

    תוכן התגובה

    ekampf כתב/ה:

    Yes but what would have happend if Mini-Microsoft had exposed his real identity?

    # October 29, 2007 9:31 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    למיטב ידיעתי הזהות שלו ידועה והוא אפילו נפגש עם בכירים בחברה שביקשו להתייעץ איתו בתחומים עליהם הוא כתב.

    בנוסף, הוא פתח בלוג נוסף פנימי בשמו המלא בתוך מיקרוסופט לנושאים שלא מתאימים לבלוג חיצוני (כמו נושאים שנמצאים תחת NDA).

    # October 29, 2007 9:43 PM

    ekampf כתב/ה:

    Mini remains anonymous as far as I know...

    en.wikipedia.org/.../Mini-Microsoft

    # October 29, 2007 9:51 PM

    ליאור צורף כתב/ה:

    ערן, נראה שאתה צודק. למרות שאני זוכר שראיתי בלוג פנימי שהוא פתח בתוך מיקרוסופט. יכול להיות וגם בצורה אנונימית (אם כי זה נשמע לי פחות הגיוני).

    # October 29, 2007 10:25 PM

    ירון חקלאי כתב/ה:

    צודק בהחלט.

    סמוך לפרסום המקרה, כתבתי את דעתי על הנושא בפוסט הזה:cafe.themarker.com/view.php

    # October 30, 2007 12:31 AM

    shvilam כתב/ה:

    זה לא הנקודה העקרונית שרציה להעלות

    אבל אף אחד לא קונה את הסיפור הזה

    שזו סיבת שפתרו ביגללה מנכ"ל מקאן

    # October 30, 2007 12:34 AM

    Eran Kampf כתב/ה:

    אני חייב שלא להסכים.

    מנכ"ל מייצג את החברה בה הוא עובד בכל מה שהוא עושה בין אם במהלך התנהלות עסקית של החברה או התנהלותו האישית והפרטית. ולכן יש הבדל בין מנכ"ל שמפרסם דברים לבין עובד ובעיקר כשהדברים מעמידים את החברה שהוא בראשה בסיכון...

    כמה רעש היה כשהתפרסם מכתב פנימי של סטיבן סינופסקי בו הוא רשם שמיקרוסופט איבדה את הדרך ואת הקשר עם הלקוחות וצריכה ללמוד מאפל איך לעצב מוצרים ולעבוד...

    מה אם הוא היה כותב את זה בבלוג פומבי?

    שלא כמו עובד רגיל מהשורה, Executive שרושם את הדברים הלא נכונים בפומבי יכול לגרום נזק עצום לחברה.

    בגלל זה גם חברות גדולות שמעמצות בלוגים (מיקרוסופט, SAP, וכו') קובעות נוהל התנהלות במדיום הזה (כמו בכל מדיום אחר) כדי למנוע מקרים לא נעימים...

    מנכל"ים צריכים לשמור על יצוגיות מסויימת ובגלל זה רואים מעט מאוד כאלה שכותבים בלוג (כאלה שכותבים בלוג אמיתי ולא סדרה של press releases במסווה של בלוג)

    # October 30, 2007 2:17 AM

    ירון חקלאי כתב/ה:

    shvilam  - הסיבה האמיתית לפיטורין לא חשובה וגם לא המקרה הפרטי של פרנק, אלא מה המסר המשודר לבלוגרים מהפעולה הזו

    # October 30, 2007 11:24 AM

    shvilam כתב/ה:

    המסר שאני מקבל כקורא

    הוא כזה עם הבוס שלך רוצה לפתר אותך הוא כבר ימצא סיבה!!!

    קשה להבין מזה מסר

    # October 30, 2007 1:32 PM

    ori beilin - TANK כתב/ה:

    פוסט חשוב ומעניין

    א.

    # October 30, 2007 9:36 PM

    לוח מודעות יד שניה כתב/ה:

    הבלוג בא בהחלט להוריד מתח אישי (פורקן) וגם קבלת עצות מחברים ... פוסט מעניין בהחלט

    # November 14, 2009 11:56 PM
    שלח תגובה

    (שדה חובה)  

    (שדה חובה)  

    (אופציונלי)

    (שדה חובה) 

    Please add 7 and 1 and type the answer here:


    Enter the numbers above: