DCSIMG
הפיספוס של מיקרוסופט ישראל - יומנו של האקר, MS Version.

הפיספוס של מיקרוסופט ישראל

Published 15 February 08 02:25 PM | גיא מזרחי

אין לי דרך אחרת להגדיר את זה.

נכנסתי היום לעמוד הבלוגים של מיקרוסופט - http://blogs.microsoft.co.il

הרגשתי אכזבה.

למה? זאת תמונת מסך של הבלוגים שמוצגים כרגע בעמוד הראשי (הרשימה הזאת משתנה בהתאם למי שמעדכן את הבלוג שלו).

11

12 

התוכן נהדר, האנשים רציניים.

קשה לשכנע מומחי טכנולוגיה לכתוב מאמרים. יותר קשה לשכנע אותם לעשות את זה בצורה קבועה ולשחרר אותם לציבור הרחב בלי תמורה חזרה.

אלה אנשי סביבת מיקרוסופט ורובם אינם מורגלים ברזי הקוד הפתוח, השיתופיות וכ"ו. קשה לשכנע אנשים כאלה לתרום תוכן איכותי, אבל מיקרוסופט הצליחה.

אז מה הפספוס?

רק לי נראה מוזר ומאכזב שיש פה כל כך הרבה בלוגים באנגלית?

אל תטעו. אני קורא אנגלית במהירות מסחררת ומבחינתי זה משול לעברית.

אני חושב שיש מספיק מומחים שכותבים באנגלית. יש המון ידע באנגלית באינטרנט.

כשהתחלתי לכתוב את הבלוג שלי (בשנת 2003) התלבטתי אם לכתוב באנגלית או בעברית.

מתוך ציונות, החלטתי שיש צורך בידע טכני בעברית.

ההחלטה הזו ממשיכה להוביל אותי גם היום.

הבלוג שלי (http://hacking.org.il) הוא מאוד מצליח. מדובר בממוצע של כ-10000 כניסות בחודש ויש כמובן חודשים שמדובר בכפול.

אני כותב בעברית. אני גאה בזה.

מאכזב לראות שאנשים טובים לקחו את הפלטפורמה שנתנה מיקרוסופט  ישראל והפכו אותה למקום שרובו מלא בתוכן בשפה זרה.

טוב.. אולי זה רק אני.

תוכן התגובה

yanivf כתב ב February 15, 2008 02:41 PM: #

שמע.... יש הרבה אמת בדבריך...

אבל בתור אחד שכתב גם בעברית וגם באנגלית, אני פשוט רואה כמה VIEWS יש לכל אחת מהשפות.... בסופו של דבר.. POSTS באנגלית מקבלים יותר חשיפה כי נכנסים אליהם גם קוראים שלא מהארץ... במיוחד במקרה שלי שם אני מפרסם גם מאמרים טכניים בנושא Microsoft Security...

אז נכון, אני גם מאמין בעברית ובזה שצריך להיות בסיס לשיתוף ידע גם בעברית ולכן אני עובד על פרויקט גדול עכשיו שמרכזו יהיה להקים אתר Knowledge Base ותמיכה לכל תחומי ה-IT על טהרת העברית (אולי חוץ ממושגים - מי יודע מה זה ספרייה פעילה :-)).

אשמח אם תרצה לעזור ולהשתתף בהפעלה של אתר כזה. אנחנו כרגע בשלבים של חיפוש אנשים ומשתתפים שיעזרו לנו להכניס את התוכן אליו ואני יותר מאשמח לשמוע מכל מי שמעוניין לעזור.

יניב.

גיא מזרחי כתב ב February 15, 2008 03:03 PM: #

יניב -קודם כל, אשמח לעזור במה שאוכל.

לגבי עברית או אנגלית - יש כל כך הרבה דיונים על העניין, שאני כבר שבע מזה.

חבל שמיקרוסופט לא השכילה לגרום איכשהו לאנשים לכתוב כאן בעברית.

מי שרואה את המקום הזה רק פלטפורמה מפספס כי יש פלטפורמות הרבה יותר טובות ונוחות (בלוגר, WORDPRESS וכ"ו).

אם היו באמת מתאמצים ומקפידים על עברית - היה כאן הרבה יותר מפלטפורמה. היה נוצר כאן מאגר ידע בעברית הרבה יותר רחב מאשר כל חברה אחרת היתה יכולה להקים.

פיספוס..

Boaz Galil כתב ב February 15, 2008 03:06 PM: #

אהלן גיא,

אני חושב שכולנו נשמח לראות יותר חומר בעברית (עובדה למשל שההישראלים ממלאים את קבוצות הדיון בעברית...)

לפי דעתי הסיבות שאנשים נמנעים מלכתוב בעברית:

1.חשיפה - אין מה לעשות יש יותר חשיפה לבלוג כאשר אתה רושם באנגלית.

2.מושגים - כל המושגים באנגלית אז למה לא להתשמש במילות הקישור באנגלית גם?

3.סך הכל רובנו עובדים בחברות "גלובליות" הלקוחות רובם בחו"ל,ההתכתבויות בדרך כלל באנגלית... פשוט יותר נוח לקרוא פוסטים באנגלית ואם אותו פוסט מכיל "חומר טוב" יותר קל לשתף אותו עם האנשים אחרים (בלי לחשוב אוקי זה דובר עברית אז לשלוח לו וזה לא דובר עברית אז לא לשלוח לו..)

אני אישית עדין אוהב מאד לקרוא פוסטים בעברית וגם להשתתף בקבוצות דיון בעברית   אבל לא נראה לי שהשתף את חברי למקצוע באיזה פוסט\בלוג טוב שקראתי אם מדובר על פוסט שכתוב בעברית.

Moshe L כתב ב February 15, 2008 03:29 PM: #

אני מקפיד לכתוב בעברית. זה לא שאני לא יודע לקרוא אנגלית אבל לרוב מעדיף את שפת האם שלי. גם בגלל שהאנגלית שלי היא על הפנים (מה שמפריע בכתיבה) וגם בגלל שאני מעדיף עברית.

דבר נוסף שצורם לי זה התרגום החלקי של חלק מהממשק של ה-Community Server, שבולט בעיקר לכותבים אם כי גם לגולשים.

וזה למרות שחומר שהעלתי בחלקו אולי היה יכול להיכנס למקומות גדולים כמו CodeProject וכו' (למשל ההאק עם WMP או שמות הקבצים ב-System.Net.Mail ואחרים).

גיא מזרחי כתב ב February 15, 2008 03:29 PM: #

בועז - בהמשך לתגובתך אפשר להגיד גם שלא אדבר עם מישהו בעברית כל עוד זה נוגע למקצוע.

כשאתה טוען שלא תשתף את חבריך במידע שמגיע מעוברת אתה פוגע בשפה שלך.

אני לא אוהב את זה ולדעתי זה מתנשא להגיד שאם החומר נכתב בעברית הוא "לא ראוי" לכך שתשתף את חבריך למקצוע.

להזכירך - אנחנו חיים במדינת ישראל. את עיקר חייך אתה מעביר בדיבור, קריאה וגם מחשבה בשפה העברית.

אין שום הגיון כזה או אחר שיכול לטעון שחומר שתכתוב מראש באנגלית יהיה ראוי יותר לקריאה מחומר שנכתב בשפת האם שלך.

ואם אקח את דעתך צעד קדימה - אקח את המשפט "אני אישית עדין אוהב מאד לקרוא פוסטים בעברית וגם להשתתף בקבוצות דיון בעברית" שכתבת ממש הרגע ואוסיף "אבל אני מתבייש להודות בכך ליד חברי למקצוע".

הבהרה: שמעתי את הדעה הזאת לא פעם. כולם מקבלים ממני אותה שטיפה. זה לא רק בשבילך וכמובן שלא מיועד אליך אישית אלא לכל מי שמחזיק בדעות כאלה.

ולמרות דעתי - כמובן שאתה זכאי להמשיך לחשוב ככה. רק קח בחשבון את ההשלכות. אתה באמת לא חושב שעברית זו שפה ראוייה?

עומר ון קלוטן כתב ב February 15, 2008 03:33 PM: #

השאלה היחידה שאתה צריך לשאול היא מי קהל היעד שלך. אם שלך הוא רק ישראלים, אין סיבה שלא תכתוב בעברית.

לי יש שני בלוגים - אחד ב-asp.net ואחד פה. זה ב-asp.net כתוב באנגלית כי זה חשוב לי שאנשים יגיעו אליו בלי מגבלת שפה ואל זה שפה אני עושה cross-posting וגם כותב בעברית דברים שקהל היעד שלהם ישראלי.

גיא מזרחי כתב ב February 15, 2008 03:36 PM: #

משה - דווקא בגלל שאתה פחות טוב באנגלית הייתי מייעץ לך לפתוח בלוג נוסף, אולי על נושא אחר ואולי ללא שם מלא ולכתוב באנגלית.

זה ישפר פלאים את יכולת הקריאה והכתיבה שלך באנגלית :-)

גיא מזרחי כתב ב February 15, 2008 03:39 PM: #

עומר - זו הגישה הנכונה.

בסך הכל - אין שום סיבה אמיתית לערבב את שתי השפות.

CROSS POSTING עושה לך טוב כי אתה מגיע לקהל יעד הרבה יותר גדול ולכל אחד בשפה הנכונה :-)

הפספוס של מיקרוסופט ישראל | ZuLL, יומנו של האקר. כתב ב February 15, 2008 05:11 PM: #

Pingback from  הפספוס של מיקרוסופט ישראל | ZuLL, יומנו של האקר.

Avi Pinto כתב ב February 15, 2008 06:29 PM: #

בהחלט נעים יותר לקרוא פוסטים בעברית ( למרות שאין לי בעיות עם קריאה באנגלית).

ברוב המקרים פוסטים אלה מנוסחים בצורה טובה יותר, ולכן קריאים יותר.

Ariel Ben Horesh כתב ב February 15, 2008 07:53 PM: #

למה לערב שמחה בשמחה. אין קשר לציונות, לדעתי זה שימוש ברטוריקה פופוליסטית לחינם.

יש מספיק מקומות להביא דרור לרגשות לאומיים.

לעצם העניין, הבלוגיאדה המיקרוסופטית היא מקור ידע עולמי הנוצר מיצירתם של טובי האנשים שיש לארצנו הצנועה; ולדעתי זהו ייעודו.

הנושאים שאנו מדברים עליהם הינם רלוונטים לא רק לאנשים מישראל אלא בעולם כולו, אז למה למנוע מהם להבין את מה שאתה כותב?

Rant קטן, מבחינה לוגיסטית לשלב עברית ו-English זה מטריד, ולא מעט פוסטים דורשים זאת.

אז אנא חבל לי שהינך מאוכזב, תשקיע את האנרגיות במחשבות חיוביות :)

אלי שגב כתב ב February 15, 2008 09:42 PM: #

אנחנו איתך.

איתי כתב ב February 16, 2008 12:52 AM: #

גם לי הייתה את האפשרות לכתוב באנגלית, אפילו שישנם עוד עשרות אתרים כמוני הייתי מקבל פי 10 יותר חשיפה וכניסות לאתר מאשר בעברית.

אך המטרה היתה להביא את המידע לקהל הישראלי שכל כך צמא לכך.

כך גם  אני רואה זאת במאמרים הקשורים למחשבים. כל המידע המצוי בעברית בנושא מחשבים הוא על דברים בסיסים.

כשאני מחפש מידע הקשור במחשבים אני ישר מחפש באנגלית כי אני יודע שבעברית אין לי סיכוי כמעט למצוא משהו, וחבל שזה כך.

גיא מזרחי כתב ב February 16, 2008 01:00 AM: #

אריאל: רואים שאתה לא מכיר אותי :-)

אני אגיב רק על החלק הענייני:

אני מסכים איתך שהדברים רלוונטיים לא רק לאנשים מישראל. הם בהחלט מעניינים ויתרמו לעולם כולו.

נשאלת השאלה למה לעשות את זה דווקא פה, בפלטפורמה הזאת של מיקרוסופט ישראל.

יש מקומות נוחים בהרבה לכותבים באנגלית, גם בסביבת מיקרוסופט וגם בסביבות אחרות כגון בלוגר ו-WORDPRESS.

לשלב עברית ואנגלית זה רע הכרחי.

לצערי, מהכרות רבת שנים עם השוק של אנשי ה-IT הישראלים, אני יודע שאנשים לא אוהבים לקרוא.

רוב אנשי ה-IT לא יפתחו מאמר באנגלית.

אני לא מדבר על העשרות של הטובים באמת אלא על שאר האנשים.

מידע בעברית הוא משהו חשוב לתעשייה שלנו.

אני בספק גדול מאוד אם התוכן שקיים כאן וכתוב באנגלית לא קיים בחלקו במקומות אחרים.

בכל מקרה - זו דעתי. אתה יכול להסכים איתה או לא - זכותך.

ניב דוד כתב ב February 16, 2008 12:00 PM: #

גיא, כתבתי לך כבר תגובה באתר שלך, אבל אני מצרף פה את הקישור:

www.hacking.org.il/706

ekampf כתב ב February 16, 2008 12:24 PM: #

"להזכירך - אנחנו חיים במדינת ישראל. את עיקר חייך אתה מעביר בדיבור, קריאה וגם מחשבה בשפה העברית."

סליחה?

בוא נראה, כל המיילים וההתקשרויות הדיגיטאליות שלי הם באנגלית (חברה גלובלית לא?), מסמכים באנגלית, ספרים באנגלית מאמאזון, טלפונים בעבודה באנגלית, שפת ממשק המחשב - אנגלית, visual studio באנגלית, סרטים בטלוויזיה באנגלית, הורדות ב-emule באנגלית (ובלי subtitles)...

גם אם תכתוב בעיברית כל המושגים הם באנגלית בכל מקרה... אז מה זה כבר משנה?

באשר ל"רוב אנשי ה-IT לא יפתחו מאמר באנגלית." - זאת בדיוק הבעייה. מידע בעיברית לא יפתור פה את הבעייה הבסיסית של חוסר יכולת לתקשר או רצון להשיג מידע. זה כמו לתת לעני גדים במקום ללמד אותו לדוג...

ובעניין המקוריות, באמת כדאי שיהיו פה פוסטים מקוריים ולא שיכתובים של מידע שאפשר למצוא המקומות אחרים. בלי קשר לשפה...

העולם שלנו, בעיקר כאנשי טכנולוגיה, הוא שטוח. והשפה של העולם הזה הוא אנגלית. מי יודע... אולי עוד כמה שנים נקיים את אותו הדיוק לגבי סינית...

ekampf כתב ב February 16, 2008 12:27 PM: #

ואגב ההבדל בין בלוגר ו-wordpress הוא בדיוק העובדה ששם אתה לא חלק מקבוצה "מצומצמת יחסית) של "אנשי טכנולוגיה ישראליים" שחבריה לא רק כותבים פוסטים אלא גם קוראים את מה שלחבריהם יש להגיד ומגיבים...

Dotmad (on .Net) כתב ב February 16, 2008 12:52 PM: #

גיא כותב שלדעתו יותר בלוגרים באתר הזה אמורים לכתוב בעברית: "אני חושב שיש מספיק מומחים שכותבים באנגלית

גיא מזרחי כתב ב February 16, 2008 01:04 PM: #

ערן - אם אתה מראש לא מייעד את דבריך לאותה קבוצת אנשים אין שום טעם שתהיה פה.

כפי שכבר אמרתי - יש חלופות טובות יותר מהממשק פה לכתיבת בלוג שגם יאפשרו לך לקדם את הבלוג במנועי חיפוש בצורה טובה יותר וגם יתנו לך שליטה מלאה במראה שלו ובתוספים שאתה יכול להוסיף.

מכאן שלהיות פה - בבית המצומצם הישראלי הזה נותן לך דברים טובים אחרים.

מן הסתם יהיה זה חביב מצדך להחזיר טובה ולכתוב לחבריך הישראלים שאיתם אתה (וירטואלית) מתרועע בשפת האם שלהם.

שוב - לכתיבה באנגלית הייתי מייעץ לאנשים לעבור לעבוד בסביבות טובות יותר, מהנות יותר וכמובן - איכותיות יותר. אין באמת השוואה בין WORDPRESS לממשק פה.

לגבי הנושא הראשון שהעלית - אתה באמת מתכוון להגיד לי שאתה מרגיש שעיקר חייך מנוהלים בשפה האנגלית בעוד אתה פה, בארצנו?

אני מפקפק מאוד באמירה הזו.

כנראה שאנו חיים השתי מדינות שונות.

גם אני עבדתי בעבר מול חו"ל, יותר מפעם אחת.

גם לי אנגלית היא שפה שלחלוטין שקוף לעבור אליה.

לא הייתי אומר שאני מרגיש שאפילו חצי מחיי התנהלו באנגלית.

החברים שלי, אשתי, המשפחה, המחשבות והחלומות - כולם בעברית.

לדעתי זה עיקר החיים. אולי הגישות שלנו שונות, אבל לטעמי דברים אלה חשובים יותר מהעבודה, EMULE, סרטים ללא תרגום וכ"ו.

עומר ון קלוטן כתב ב February 16, 2008 01:46 PM: #

גיא, אתה אומר "אם אתה מראש לא מייעד את דבריך לאותה קבוצת אנשים אין שום טעם שתהיה פה."

מיקרוסופט הקימו את הפלטפורמה הזו כדי שיהיה בית לכל הישראלים שרוצים לכתוב תוכן מקצועי הנוגע לכלים שלהם. הם נתנו פלטפורמה ואמרו "יאללה, סעו." הם לא הקימו את הפלטפורמה הזו כדי שיכתבו בה בשביל ישראלים - הם הקימו את הפלטפורמה כדי שיכתבו בה ישראלים. הסיבה שאנשים פה היא לא כי הם כותבים לאנשים אחרים שנמצאים פה או לישראלים וזהו, אלא כי הם ישראלים והם כותבים בלוגים מקצועיים. זהו.

הקביעה הבסיסית שלך מוטעית.

Doron Ben-David כתב ב February 16, 2008 01:54 PM: #

אני חושב שפספסתם את השורה התחתונה.

כתבתי על זה כבר בעבר בבלוג שלי - כל אחד מתאים את הבלוג שלו לקהל היעד.

אני בפירוש כותב את התכנים שלי בעברית (ולפעמים מתקשה בניסוח בעברית, ומנסה בכח לא לדחוף מילים בלעז) כדי לקדם את החיפוש העברי בגוגל לאנשי תוכנה, וכדי לפנות לקהל היחיד שמעניין אותי, הישראלים.

מצד שני, אני לא צבוע או מצטנע. כשיש לי חומרים שאני רוצה לקדם (בעיקר בשביל לקדם את הREP שלי), אני כותב אותם באנגלית באתר שלי. את הבלוג כאן במיקרוסופט ישראל אני לא רואה בתור נדבך לקורות החיים שלי. אני רואה אותו כדרך לשתף חברים בעבודה היומיומית שלי.

וסתם קוריוז, באופן מפתיע, אחד הבלוגרים/MVPים כאן באתר ביצע חיפוש בעבר למושג כלשהו - ותוצאת החיפוש היחידה בגוגל הייתה מהבלוג שלי, בעברית. הוא התקשר ואמר לי את זה..

Maor David-Pur כתב ב February 16, 2008 01:58 PM: #

גיא, אני לחלוטין לא מסכים איתך ומצטרף בגאון לדבריו של ערן. מי שנמצא בתחום הזה - מחפש באנגלית! ואם לא, אז הוא בבעיה רצינית. מארת הבלוגספריה היא לתרום לקהילה. למה לתרום לקהילה מצומצמת של כמה עשרות אלפי אנשים אם אתה יכול לתרום למיליונים?

מבחינתי זה נהדר ונפלא שאנשי תוכנה מכל העולם נכנסים לבלוג שלי ומוצאים בו פתרונות.

אני ציוני גאה ולא מתבייש בארץ מוצאי, אך כתיבת בלוג באנגלית בהחלט אינה מורידה מתחושת הציונות שלי והשייכות לשפה העברית.

לסיכום, ראה תגובה זו כשרשור לדבריו של ערן + התוספת שלי.

מאור

Maor David-Pur כתב ב February 16, 2008 02:00 PM: #

ואגב, כל הכבוד שהעלת כזה נושאץ ראה איזה הד זה יצר וכמה תגובות יש לפוסט הזה.

זה הרעיון ב"ה" הידיעה של בלוג!!

גיא מזרחי כתב ב February 16, 2008 02:27 PM: #

מאור וערן, תתעוררו.

אתה חיים בישראל.

מדינה שדוברי העברית בה לא ממש קוראים בשפת האם שלהם (וזה כמובן הולך ונהיה גרוע ככל שיורד הגיל) ובטח שלא קוראים בשפות אחרות.

אולי אתם חיים לכם במין אוטופיה של דוברי אנגלית מושלמת - בישראל המצב הוא לא כזה.

אין לי שמץ של ספק שאתם רוצים שדבריכם יישמעו ברחבי העולם.  זה נכון לחלק מהאנשים כאן או אולי לרובם.

מצד שני - למה לבחור בדומיין ישראלי? microsoft.co.il אמור להיות שונה מאשר microsoft.com. לדעתי זה גם יאה שהתוכן כאן יהיה בעברית (רובו אם לא כולו).

שוב - אין ספק שלחלק מהאנשים זה יהיה נכון יותר לכתוב באנגלית. השאלה היא אם בסביבה כזו אין טעם לנסות ולהשקיע כדי שיכתבו בעברית. לדעתי התשובה על שאלה כזאת חייבת להיות כן ולכן גם כתבתי מה שכתבתי.

אני חייב להדגיש - ההבדל בדומיינים באינטרנט לא הגיע סתם כך - הוא נועד (בין היתר) כדי להדגיש למי התוכן מיועד. אתם כותבים באתר שמייעד תוכן לישראלים - כדאי שהוא יהיה בעברית.

אני חייב להודות שלטעמי מומחה - כדאי שיהיה לו אתר משלו בו הוא יפאר את שמו ויפרט את נסיונו והידע שלו. בלוג עושה את זה בצורה נהדרת.

אם אתם רוצים לפאר את שמכם בחו"ל - יעזור הרבה יותר אם תכתבו באנגלית בלבד ללא ציון של .co.il בדומיין שלכם. כך גם תגיעו ליותר תוצאות לשאילתות בגוגל (אולי גם ב-LIVE אם מישהו באמת משתמש בו :-) ).

גיא מזרחי כתב ב February 16, 2008 02:29 PM: #

מאור: תודה על המחמאה, אכן מפתיע שדווקא הנושא הזה גרר כל כך הרבה תוגובות.

היה פה תוכן הרבה יותר בעייתי שגרר פחות תגובות.

מסתבר שהעניין חורה להרבה אנשים ואולי גם לחלק מהאנשים זה "על ראש הגנב בוער הכובע" :-)

עומר.נט כתב ב February 16, 2008 03:52 PM: #

בדרך כלל, אני לא קופץ לקלחת של דיונים כאלו , אבל הפעם החלטתי להכנס. גיא כותב שהוא לא מבין למה לכתוב בבלוגיה

Just code - Tamir Khason כתב ב February 16, 2008 09:53 PM: #

Declaimer : For my following, this post has no relation to programming. It wrote as response for someone

גיא מזרחי כתב ב February 16, 2008 11:31 PM: #

תגובה לתמיר חסון: אתה בישראל.

כתוב בעברית.

תרגום הלוך וחזור של הכתיבה שלך לא עשה אותה ברורה.

אריקל כתב ב February 17, 2008 12:32 AM: #

מסכים איתך ב100%!

עד שסוף סוף קיים אתר ישראלי - למה שהתוכן שבאתר לא יהיה בעברית? זה ממש בזבוז האתר הזה בדרכו הנוכחית - אתרבאנגלית עם כותרת ישראלית

ekampf 2.0 כתב ב February 17, 2008 03:11 AM: #

תמיר מנסה להביע עמדה מסר בעקבות הפוסט של מעורר המחלוקת של גיא . לא ממש ברור לי מה בדיוק הוא ניסה להגיד

Dotmad (on .Net) כתב ב February 17, 2008 08:26 AM: #

Guy started the debate by calling Israely bloggers (and the blogs.microsoft.co.il platform) to write

MOSS is my middle name כתב ב February 17, 2008 08:53 AM: #

מסכים ב- 100% עם גיא - קהל היעד שלנו הוא דוברי העברית, אחרת חבל לכם על זמן הכתיבה - לא נעים להגיד, אבל נדיר למצוא משהו מקורי שמישהו כתב כאן, שלא נמצא איפשהו ברחבי האינטרנט.

נכון שיש הרבה כניסות מטבע הדברים, השאלה האם הפוסטים תורמים משהו למישהו, מעבר לזה שכתב אותם.

ועל זה אמר אחד מחכמינו: "מוטב מעט בכוונה, מהרבות בלא כוונה"...

בעיה נוספת - האנגלית של הכותבים כאן היא, איך לומר, לא מזכירה את שייקספיר בדיוק... אז או שתכתבו באנגלית נכונה ומדוייקת, או שתכתבו בעברית (או ברוסית כמו תמיר...)

וגם על זה יש אמרה נאה של רבי יהודה הנשיא, לא פחות - "בארץ ישראל לשון סורסי למה? [הכוונה לארמית, שהיתה קרויה ביוונית "לשון הסורים"] או לשון הקודש או לשון יוונית!"

עומר טרן כתב ב February 17, 2008 09:10 AM: #

גיא, את עמדתי אתה מכיר. אני הרי פתחתי את הבלוג שלי כיוון שאין בכלל חומרים בעברית בתחום של אבטחת מידע.

מבחינתי זה עניין של זהות תרבותית. אני ישראלי ושפתי עברית. אני כותב באנגלית יותר טוב מרוב האנשים סביבי, כך שאנגלית אינה המחסום מבחינתי והכתיבה בעברית היא מבחינתי דרך לדיאלוג עם הסביבה. דווקא אותה הסביבה שקולה לא נשמע כיוון שאינה מסתובבת במחוזות לועזיים ולא בהכרח כי אין לה מה לומר.

גיא מזרחי כתב ב February 17, 2008 12:29 PM: #

עומר - אני מכיר ומעריך את דעתך גם בנושא הזה (כמו עוד נושאים רבים :-) )

רק תכתוב יותר (כן, אני יודע שאין זמן).

גיא מזרחי כתב ב February 17, 2008 07:01 PM: #

כתבתי אצל תמיר בבלוג:

אני מבין היטב את הדוגמה שנתת אך אם אנו מתחילים בשפה אחת ועוברים לשפה אחרת שאינה מובנה לאחד (או במקרה הזה לשני) הצדדים - זה תמיד נחשב גסות רוח.

לצורך העניין - הבנתי את הנקודה.

אני גם לא אומר אל תכתוב באנגלית.

אני אומר שתחת דומיין ישראלי ראוי לכתוב בעברית.

בהתייחס לעניין הציוני,אני מוסיף שבהחלט ראוי לדעתי לפתח את אנשי הטכנולוגיה הישראלים ולתרום להם יותר מאשר ללאנשים מעבר לים.

בסופו של דבר - אתה תורם לעצמך.

לא סתם מתפתח בישראל שוק חברות הזנק מדהים, יש סיבה שכולם מדברים על המוח היהודי.

כתוב בעברית- זה יוסיף לך ולמדינה שלך.

ולעניין המונחים - יש מונחים שבהם לדבר בעברית זה פשוט לגרום לטעויות.

אני לא חושב שיש צורך להיות "קדוש יותר מהאפיפיור" בעניין - כשצירך להוסיף מילים לועזיות לצורך הבנת העניין אני בהחלט בעד.

לא תמצא אותי משתמש במלה "כרוכית" במקום שטרודל.

גיא מזרחי כתב ב February 17, 2008 10:14 PM: #

תמיר חסון:

גיא,

1) אז אם זה לא מנומס, למה לכתוב בעברית? בעולם יש כ-255 מיליון דוברי רוסית לעומת 6 מיליון דוברי עברית (ומה עם סינים?). הסתברותית יותר מנומס לכתוב בריסית.

2) האומנם? www.alexa.com/.../top_sites

3) בוודאי אנחנו "הכי-הכי", אבל אני (כמו רבים אחרים) לא מחפש "מנשקים" ולא "אספים" ואפילו לא "הדרים הלא-תלוים". אתה כן?

ועוד, לפני הפרכת הטיעונים בקשר לאיך הצרפן (AGGREGATOR אם אתה לא בטוח בקשר למילה) הזה אמור להראות, כדאי לך להתיל לכתוב כאן מאמרים (בשפה שאתה רוצה) ולא רק לפרסם קישורים לאתר שלך...

תמיר:

1. יש הבדל בין לכתוב תמיד בעברית לבין להתחיל בשפה אחת ולהמשיך בשפה אחרת.

אני מייעד את הבלוג שלי לדוברי עברית וחוץ מדברים בודדים שפרסמתי באנגלית לא עירבתי שם שפות נוספות.

להתחיל שיחה בשפה אחת ולהמשיך באחרת זה חוסר נימוס.

2. נחמד שאתה מסתמך על אלקסה למשהו - אני בטוח שזה שמישהו באמת מייחס להם יחס כלשהו יספק אותם.

בלי קשר - לא מוכיח כלום חוץ מזה שכמעט 100% מהדומיינים שם עם סיומת IL באמת בעברית, כפי שאמור להיות.

3. אין לי מושג למה התכוונת.

ולבסוף:

איזו סיבה יש לי לפזר מה שאני כותב בכמה מקומות אם אני פונה לאותם אנשים?

כל מה שאני כותב נמצא במקום אחד, בבלוג הראשי שלי.

את הבלוג פה אני מתחזק אך ורק כדי לחשוף את התחום שאני כותב עליו לאנשים נוספים.

זה רע בעיניך? כי אם כן, אולי כדאי שתחסום את גוגול מלאנדקס את הבלוג שלך.

לעניות דעתי אין עם זה שום פסול - אם זה לא מוצא חן בעיניך זכותך המלאה לא להכנס.

בנימה אישית: צר לי שתמיר (אותו אני לא מכיר) בוחר לנסות ולפגוע במקום להכנס לדיון אמיתי על מהות העניין.

בזה נגמר הדיון איתו מבחינתי.

מחשבות בנושא טכנולוגיה ושיווק כתב ב February 18, 2008 08:07 AM: #

בימים האחרונים עוברות עלינו כמה סערות ואני לא מדבר על מזג האויר... הסערה הראשונה קרתה בעקבות הפוסט הזה

Noam כתב ב February 18, 2008 11:13 AM: #

אני עד היום השתדלתי לכתוב בעברית כאן, אבל הפלטפורמה מאוד לא עוזרת שמדובר בתוכן מעורב, בכל פעם שרציתי לתת דוגמת קוד נאלצתי לערוך HTML ידנית ויצור DIV על מנת להפריד בין העברית לאנגלית.

בזמנו (לפני 20 שנה לפחות) היה ניסיון של כתיבה ב"עברית מבנית" על מנת לתאר תהליכי תוכנה. מישהו באמת השתמש בזה ? אנחנו חיים בחברה גלובלית ובחברה הזאת פיתוח קוד דורש ידיעת שפה זרה (עבור ישראלים) למי שמעדיף יש גם Visual Studio ביפנית.

גיא מזרחי כתב ב February 18, 2008 11:19 AM: #

הרבה אנשים פה לא הצליחו להבין את העניין.

זה לא שאני מתנגד לכתיבה באנגלית. אתה רוצה - תכתוב באנגלית.

השאלה אם במקום המיוצג ע"י דומיין ישראלי ומיקרוסופט ישראל יש מקום לרוב של אנגלית.

לדעתי - התשובה היא לא.

ארז מטולה כתב ב February 24, 2008 09:43 PM: #

שלום לכולם,

אני מסכים לחלוטין עם גיא ועם שאר המשתתפים. זו בדיוק הסיבה להקמת אתר על טהרת העברית בשם  www.applicationsecurity.co.il אשר יהווה נקודת מפגש לכול נושא אבטחת המידע ברמת האפליקציה, WEB, ופיתוח מאובטח. מטרת האתר לשתף ידע בכל נושאים אלו ולהוות במה לדיונים ופתרונות בנושא, כמובן בעברית.

???? ?????? » ???????????? ?????????? » ?????????? ????????????????????????????… כתב ב March 9, 2008 03:20 AM: #

Pingback from  ???? ??????  » ???????????? ??????????   » ?????????? ????????????????????????????…

שחר של יום חדש כתב ב July 30, 2008 07:57 PM: #

אחלה דבר...........................

Dotmad.net ???????????? » Blog Archive » ???????????? =! ???????? ???????????? כתב ב November 14, 2008 07:49 AM: #

Pingback from  Dotmad.net ????????????  » Blog Archive   » ???????????? =! ???????? ????????????

???? ???????? ???????????? ???? ???????? ?????????????? ?? ???????????????????? | Tamir Khason - Just code כתב ב January 1, 2009 10:38 AM: #

Pingback from  ???? ???????? ???????????? ???? ???????? ?????????????? ?? ???????????????????? | Tamir Khason - Just code

Just Code - Tamir Khason כתב ב January 1, 2009 09:02 PM: #

[This blog was migrated. You will not be able to comment here. The new URL of this post is http://khason

שלח תגובה

(שדה חובה) 
(שדה חובה) 
(אופציונלי)
(שדה חובה) 

Enter the numbers above: