תחקיר ! טם טם טם !

17 בספטמבר 2016

מפחיד, גדול, נקמני, מסוכן - אין דבר יותר מפחיק מתחקיר. אבל אם הוא מנוהל נכון - לא רק שאינו מפחיד או מסוכן אלא אחת הדרכים הטובות ביותר לגדול ולצמוח נתחיל מהסוף - מתי לא לקיים תחקיר ? תחקיר דורש רמה גבוהה מאד של אמון בין העובדים לבין עצמם ובמיוחד בין העובדים להנהלה. היעדר אמון לא רק יביא לכשלון התחקיר אלא גם לנזק אמיתי ומתמשך בין העובדים לבין ההנהלה. גם אם יש אמון בהנהלה אבל אין אמון בין העובדים - יש סיכוי גבוה לגרימת נזק גדול. במקרה כזה - פשוט ותרו מראש. אל תקיימו תחקיר. קיימו שיחות אחד על אחד, תגיעו בשקט למידע...
אין תגובות

ששת כובעי החשיבה של דה בונו

חבר טוב שאל אותי על מתודולוגיות ניהול תחקיר. אז לפני שאני מפרסם פוסט ארוך על ביצוע תחקיר - מבוא קצרצר על ששת כובעי החשיבה של דה בונו. אדוורד דה בונו הגה רעיון לביצוע חשיבה יצירתית. הוא הפריד את שלבי החשיבה לקטגוריות שבדרך כלל מפריעות אחת לשניה כגון רגשות ועובדות. סביב זה הוא בנה מתודולוגיה של שישה כובעים - כולם יושבים יחד ו"חובשים" כובע בצבע מסוים. כל צבע מייצג צורת חשיבה מסוימת. כל הנוכחית ביחד מאמצים צורת חשיבה מסוימת וחושבים יחד. באופן זה - אין מצב בו מישהו מגיב אמוציונאלית על עובדות. בתיאוריה :) בפועל - מנהל הדיון חייב להיות ער...

מבוא לענן ללא ענניים

10 ביוני 2014

בחודשים האחרונים יצא לי להעביר מספר פעמים הרצאת בסיס על ענן לאנשים שפיתוח תוכנה אינו המקצוע שלהם. ההרצאה צברה פידבקים חיוביים מאד ומצאתי לנכון לחלוק אותה עם כולכם. איך בנויה מערכת מידע ? ראשית, כדי להבין מה הוא ענן, נסביר בקצרה איך בנויה מערכת מידע בסיסית: המשתמשים מחוברים דרך מכשירים שונים ומשונים לשרת WEB שתפקידו לספק להם את האפליקציה. הוא עובד מול שרת בסיס נתונים ובדרך כלל מעורב עוד שרת אפליקציה או מהלכי רקע (עוזר לי לטובת ההדגמה) לטובת שרידות – בדרך כלל נכפיל את השרתים כדי שאם אחד נופל נמשיך לקבל שירות ואז זה יראה ככה:...
תגיות: , , , ,
אין תגובות

הערכת עובדים בשלושה צעדים פשוטים

12 בנובמבר 2013

הערכת עובדים היא נקודת מפגש קריטית בין מנהל לעובד. בשונה מכל אינטראקציה יום יומית – הערכת עובד נקבעת מראש והעובד מגיע ב- State of mind אחר ממה שקורה כל הזמן. יש עובדים שממתינים בקוצר רוח, יש עובדים שמאד מאד מפחדים מהמעמד. דווקא בגלל שהמעמד מאד טעון – זה הופך אותו לכלי עבודה מאד אפקטיבי – אם משתמשים בו נכון. מטרת הערכת העובד המטרה המשנית היא שיפור הישגי העובד. בהערכה אנחנו נותנים לעובד כלים להשתפר ולהתמקד על הדברים שאנחנו מצפים ממנו. אבל זו לא המטרה הראשית של ההערכה. המטרה הראשית היא יצירת מחויבות ושיחה. הערכה נכונה מוציאה...
אין תגובות

הובלת שינוי ע”י QDD

16 ביוני 2013

בספרו של אדיג’ס – The Ideal Executive מתוארת שיטה מצוינת להובלת שינויים. גיליתי לאחרונה שאין שום תיעוד על השיטה באינטרנט ולכן אשתדל לכתוב איך היא עובדת ומה יתרונותיה: QDD – questions doubts and disagreements ראשית – מורידים את התבנית ומדפיסים אותה עבור כל משתתף בפגישה. מכינים מצגת של השינוי, המתודולוגיה החדשה או כל מה שרוצים להעביר. המצגת צריכה להיות בנויה בצורה של הצגה רצופה ללא שאלות תוך כדי הצגה (ככל הניתן). מכנסים את כל האנשים הרלוונטים ומציגים את התהליך: “התכנסנו כדי ללמוד על <תהליך, נושא, שינוי> שאנחנו רוצים להטמיע. כדי לעבוד בצורה מסודרת...

הסוד לפרויקטים מוצלחים

8 ביוני 2013

מצאתי את הסוד. אני יודע איך עושים פרויקט גדול מוצלח. ולא רק שמצאתי את הסוד – אני מוכן לחלוק אותו איתכם. גם בגלל שאני רוצה לכתוב פוסט מהלב (וגם בגלל שאין בפוסט הזה שום דבר חדש או מיוחד שלא תוכלו לקרוא בכל ספר על ניהול פרויקטים…) הסוד הוא כזה: נותנים למשתמשים להוביל את הפרויקט ואת הדרישות. אם מערכות מידע מובילות פרויקט, יהיה מאד קשה לארגון לקבל אותו. אבל אם הפרויקט יזום ומקודם על ידי המשתמשים – הם יקבלו ויאהבו אותו. עדיף, כמו במקרה הזה, שהמשתמשים יהיו מעורבים, מחוייבים, מקצוענים ומשתפי פעולה בצורה מדהימה אך מבלי להתפשר על...
3 תגובות

26 טיפים לניהול זמן

6 באפריל 2013

מתוך מצגת מצוינת ב-slideshare – מתורגם לשימושכם. מומלץ בכל מקרה לעבור על מצגת המקור שמוצלחת יותר מהרשימה הזו. תמיד יש זמן, זמן הוא ניהול סדרי עדיפויות. חלק ניכר מהיום מבוזבז על שעות שעמום, צפייה בטלויזיה, בטלה, עבודה לא אפקטיבית ועוד … תכננו יום עבודה אפקטיבי של 4-5 שעות ביום בלבד זה בסדר שיש ימים בהם עובדים 12 שעות רצופות ויש ימים בהם לא עובדים בכלל. עבדו כשאתם במצברוח לעבוד הזמן שלכם עולה 1,000 שקל לשעה. התנהגו בהתאם. התייחסו אל הזמן שלכם בדיוק כפי...
אין תגובות

כמה מילים על יוהרה ושחצנות

23 במרץ 2013

את הפוסט הזה אני אכתוב הפוך ממה שאני רגיל – אני אתחיל בלכתוב את כל המידע שאני רוצה לספר לכם בנושא ובסוף – אני אסביר מדוע אני כותב את הפוסט. אתחיל בהגדרות המילוניות של ארבעה מושגים – שחצנות, צנעה, יוהרה וענווה. שחצן – גאה, רברבן, המתיחס בבוז לזולת אגב הפרזה בערך עצמו צנוע – שאינו גאה, נחבא אל הכלים יהיר – גבה לב עניו – שפלות רוח, חוסר גאוה (גילוי נאות – הסרתי מההגדרות הפניות אחת לשניה כמילים נרדפות) אני...

איפה לשים את הכסף ?

22 בספטמבר 2012

לאחרונה יצא לי להיפגש עם מאיר ברנד – מנכ”ל גוגל ישראל. בנימה אישית אני יכול להגיד שבתור אחד האנשים החזקים בתעשייה שלנו – פגשתי אדם צנוע, חכם בצורה חריגה ועם יכולת מחשבה מופשטת ומחוץ לקופסה כפי שטרם נתקלתי. אבל לא על זה רציתי לכתוב. במהלך השיחה הועלתה נקודה שגרמה לי להבין משהו חשוב על “איפה לשים את הכסף” -   אם מסתכלים על סעיף ההוצאות של חברה אפשר לחלק את החברות בעולם למספר קבוצות - חברות שמוציאות כל מה שצריך כדי לשרוד אלו...
אין תגובות

שנים עשר סימנים לכך שאתה מנהל טוב

17 במרץ 2012

ג’יל רייסלר בפודקאסט שלה כתבה מאמר מענין שהייתי רוצה לשתף אתכם בו – 12 סימנים לכך שאתה מנהל טוב. לא לכולם יש את כל הסימנים ואל תדאגו אם אין לכם את כולם, אבל אלו נקודות חשובות שלדעתי – כל מנהל שרוצה להיות מנהל טוב צריך לשאוף אליהן.   אתה נהנה לגרום לאנשים אחרים לעבוד טוב – אתה מודד את ההצלחה האישית שלך דרך ההצלחה של העובדים שלך. כשעובד נכשל – זהו כשלון שלך אתה לא מנהל את כולם באותה הצורה – אתה מכיר את האנשים מספיק טוב כדי לנהל אותם כאינדיבידואלים. כל עובד מקבל ממך את...
אין תגובות