טיפ ליועץ, מס’ 24 – תוותר על הקרדיט

10 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך לבנות ולחזק קשרים עם נציגי הלקוח, שותפים, קולגות ומי לא – תוותר על הקרדיט. למה קוראים ליועץ?" כנראה כדי לפתור בעיה. ואם הבעיה נפתרת אז הקרדיט בדרך כלל הוא זה של היועץ – אפילו במקרים שלא הוא פתר אותה, הרי צריך להצדיק את העלות הגבוהה ששולמה עבורו. כך או כך, וותר על הקרדיט ותזקיף אותו לזכות הצוות הטכני שעבדת מולו. הצוות הטכני בדרך כלל הוא האחרון בשרשרת המזון וכשיש בעיה אז מאשימים אותם וכשיש הצלחות אז שוכחים אותם. חוץ מזה, בלי עזרה...
תגיות: , ,
3 תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 23 – תאם ציפיות מראש

9 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך להמנע ממצבים מביכים ולהשיג תוצאות של ממש – תאם ציפיות.  תיאום ציפיות הוא בסיס להצלחה. הנה כמה תחומים עליך לוודא כי תיאמת ציפיות. המנהל שלך. תאם ציפיות עם המנהל שלך לגבי מה רצונות שלו ורצונות שלך. מה אתה מציע ומה את הלא. איפה אתה רוצה להתפתח ואיזה תחומים אתה רוצה להשאיר מאחור. אם תיאמת ציפיות עם המנהל שלך – יש סיכוי רב יותר להתקדם במסלול פיתות שלך וגם סיכוי יותר גדול לא למצוא את עצמך בעבודות שאתה מתעב. ...
תגיות: , ,
אין תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 22 – תכנן הכול

8 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך לקבל פחות הפתעות – תכנן הכול. אני יודע שאתה אוהב הפתעות. לצערי, ההפתעות לרוב הן פחות משnחות מהציפייה, הא? קוראים להן בשמות שונית כמו בלת”ם והתקלה ומה לא. הפתעות גורמות להשתמש בתירוץ הכי נדוש “אין לי זמן” כדי להצדיק למה לא עשית מה שכל כך רצית לעשות. תמזער סיכוי להפתעות ע”י תכנון של הכול מראש. כעקרון אתה צריך לבצע ארבעה שלבים: שלב 1 – תגדיר מה חשוב בשבילך. בחר לך פרויקטים אישיים ומקצועיים בהם...
תגיות: , ,
3 תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 21 – קבע יעדיך

5 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך להתגאות בתוצאות שלך ולא להשתמש יותר בתירוצים “אבל עשיתי את זה ועשיתי את זה…” – קבע יעדיך. מודדים אותך בכל מקום – משפחה, קולגות, בוסים, לקוחות – מי לא? איך מודדים? לפי התוצאות שלך, נכון? מה שעשית פחות מעניין – מה שבאמת מעניין זה מה השגת בעשייה שלך, התוצאות. בחר לך תחומים שחשובים לך וקבע יעדים – מה אתה רוצה להשיג. לדוגמה: יוטילזציה של 80%. ...
תגיות: , ,
2 תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 20 – שלוט במאזן שלך

4 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך לעמוד ביעדים תקציביים שלך ולהשאר בחיים – שלוט במאזן שלך. ישנם מספר מאזנים שכדאי לך לשמור עליהם ,הנה כמה שאני מקפיד: רווח/השקעה. זה דומה לרווח/הפסד. אני מנסה לעקוב ותמיד למדוד כמה אני משקיע וכמה אני מרוויח. כל מה שיש לי להשקיע זה זמן, זמן זה המטבע שלי. אני מאוד קפדן איפה להשקיע את הזמן שלי ומנסה תמיד להתמקד על השקעות שמניבות תוצאות. התוצאה המרכזית זה כמה אני שעות Billable אני עושה. זה דורש לא מעט משמעת לא...
תגיות: , ,
אין תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 19 – דע מה האילוץ הכי גדול שלך

3 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך להתרכז על העיקר ולהשיג את התוצאות מעבר למצופה – דע מה האילוץ הכי גדול שלך. ברגע שתדע מה אילוצים המרכזיים בדרך להצלחה שלך תוכל לרכז מאמץ ולמקסם אותם. האילוצים המרכזיים שלי הם: מנהלים שלי. הצבת יעדים בלתי סבירים ויצירת מכשולים במקום להוריד אותם הם האילוצים שהמנהלים שלי מייצרים. אנשי מכירות. הצעות מחיר לא ברורות שקשה לדלבר הן אילוץ ליועץ, אבל אי מכירת שירתים שלי היא האילוץ הכי גדול....
תגיות: , ,
אין תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 18 – תנהל את המנהל שלך

2 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך להוציא יותר מהמנהל שלך בפחות חיכוכים – תנהל את המנהל שלך.    מי לא היה רוצה מנהל שנותן לך רק משימות מדליקות, מוותר לך על הפאשלות שלך, מדבר יפה, מעלה משכורת כל חצי שנה, מפאר אותך מול אחרים, שאול על מצב הרוח שלך ומתכוון לזה, תמיד אומר “כן” לבקשות שלך? נראה כמדע בדיוני, הא? כנראה שיש לזה סיבה, למעשה יש הרבה מאוד סיבות. אחת מהן היא שלמנהל שלך יש גם מנהל, וכנראה הרבה יותר קשוח משלך, אחרת איך הוא היה מתקדם? ...
תגיות: , ,
תגובה אחת

טיפ ליועץ, מס’ 17 – בנה רשת בטחון שלך

1 בנובמבר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך להשאר גבוהה מעל כולם ולא ליפול – בנה רשת הבטחון שלך. רשת הבטחון שלך היא המפתח שלך להשיג תוצאות איכותיות תוך כדי ריצה. רשת הבטחון שאני מדבר כאן היא בעצם אנשי המפתח שאתה מכיר. אתה חייב להכיר אנשים בכל התחומים שאתה חשוף אליהם: תחום מקצועי, לימודי/הכשרתי, ניהולי, נציגי לקוח ורבים אחרים. ישנם שיטות לא כשרות לבניית הרשת כמו שוחד וכאלה – לא על זה אני מדבר, כל אחד יכול לעשות זאת. אתה בונה את רשת הבחון שלך בצורה מאוד ייחודית - ע”י כך שאתה מציע ערך לא מבוטל –...
תגיות: , ,
2 תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 16 – הרוג את זמן מת

29 באוקטובר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך לנצל את הזמן שלך עד תום  - הרוג את זמן מת .   הרעיון הוא לדאוג לכך שכל פעם שיש לך זמן מת יהיה לך למלא אותו במשהו יצירתי/יצרני. דוגמאות לזמן מת: הלקוח מאחר ואתה מחכה לו. לקחת טווח בטחון והגעת מוקדם ללקוח. Outlook נתקע ואתה מחכה עד שהוא יחזור לחיים. אתה מוריד...
תגיות: , ,
אין תגובות

טיפ ליועץ, מס’ 15 – בנה ערכת שירות

28 באוקטובר 2009

     הנה טיפ קטן שיעזור לך לדלבר את השירותים שלך במהירות האור ובלי לבזבז זמן על שטויות – בנה ערכת שירות.   שירות הוא מוצר. כל מוצר צריך לשווק, למכור ולספק. שירות הוא לא יוצא דופן. כדי להגיב מהר למתרחש בשוק כדאי לך לבנות ערכת שירות הכוללת לפחות את שלושת הדברים הבאים: פלייר שיווקי – בדרך כלל משהו צבעוני שאמור למשוך תשומת לב של הלקוח הפוטנציאלי . הדגש הוא לא על הצבע אלא על התוצאות הצפויות מהשירות שלך. פה...
תגיות: , ,
אין תגובות