
למה קוראים ליועץ?" כנראה כדי לפתור בעיה. ואם הבעיה נפתרת אז הקרדיט בדרך כלל הוא זה של היועץ – אפילו במקרים שלא הוא פתר אותה, הרי צריך להצדיק את העלות הגבוהה ששולמה עבורו.
כך או כך, וותר על הקרדיט ותזקיף אותו לזכות הצוות הטכני שעבדת מולו. הצוות הטכני בדרך כלל הוא האחרון בשרשרת המזון וכשיש בעיה אז מאשימים אותם וכשיש הצלחות אז שוכחים אותם. חוץ מזה, בלי עזרה של צוות הטכני אף יועץ לא היה מסוגל לעשות כלום – הרי מי יתן לך גישה לשרתים? מי יסביר לך ארכיטקטורה?, מי יפתח לך קוד? מי יעלה סוגיה טכנית קשרוה לבעיה? מי? המנהל שלהם? אני בספק, כלומר אין אפילו ספק – הצלחת היועץ תלויה אך ורק בצוות הטכני שהוא עובד איתו.
אז אנא, כשאתה מוציא מייל מסכם של הפעילות – תמעיט או תוותר בכלל על “אני” ותשתמש ב-“אנחנו” ותשקול גם לפתוח את הסיכום על הבעת תודה לבבית לאלה הכי נמוך בשרשרת המזון – לצוות הטכני, לאלה שעוזרים לך להצליח.
תשקיע ביחסי אנוש עכשיו – תרוויח בעתיד, Big Time.
Human beings are not hard wired to make decisions like “Cost now, benefit later” – David H. Maister, TRUE PROFESSIONALISM : The Courage to Care About Your People, Your Clients, and Your Career.
שירותים שאני מדלבר
עוד טיפים ליועץ
שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.
This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer
הי אליק,
סדרה מצוינת של פוסטים
אם לא קראת אני ממליץ לך על secrets of consulting של גרי וינברג http://www.amazon.com/dp/0932633013
שמכיל הרבה טיפים טובים
ארנון!
תודה על הפרגון. 🙂
אני שרוף על ג'רי.
למעשה הוא נתן לי לא מעט השראה להרבה דברים כולל לסדרה הזו.
אשמח לשמוע מממך על עוד המלצות!
נדמה לי שכבר אמרתי לך פעם – אבל יש את כל הסדרה של getting to yes, getting past no וכו
ארנון