טיפ ליועץ, מס’ 12 – למד לעומק, לא לרוחב

25 באוקטובר 2009

תגיות: , ,
אין תגובות
Alik Levin     הנה טיפ קטן שיעזור לך להיות ראשון בקטגוריה שלך – למד לעומק, לא לרוחב.

תחרות כיום מכתיבה מחירים מאוד תחרותיים ללקוחות – חינם. זה הסיבה שהמחיר כבר לא שיקול לזכות בתחרות – אתה לא יכול להציע מחיר נמוך מאפס.

אז מה הקריטריון להיות תחרותי? הקריטריון זה להיות הכי טוב בכמה רמות בקטגוריה שלך – או ליצור קטגוריה שלך ולהיות היחיד בה.

זה הסיבה למה Amazon ו-Google מצליחים. הם אימצו את המודל של הזנב הערוך (The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More), הם הכי טובים במה שהם עושים. לכן הם מצליחים, ובמחירים סבירים לכל כיס.

רוצה להיות תחרותי? מצא את הנישה שלך ולמד לעומק, או צור נישה משלך ותהיה הראשון בה.

הנישה שלי היא – מתן שירותי שיפור ביצועים במערכות Net FX לעורך כל מחזור החיים של אפליקציה [ראה פירוט לשירותים בקוביה למעלה בצד שמאל]. הדגש הוא במתן תוצאות משמעותיות תוך זמן קצר. זה הנישה שלי.

זה משתלם לי עד עכשיו – בסקרי שביעות רצון שאני מקבל מלקוחות מציינים בעקר שני דברים: מקצועיות ומהירות השירות.

איך אני בונה את הידע שלי? הנה כמה טיפים:

  • תרשם וקרא בלוגרים מרכזיים בתחום – הם כבר עשו את המסלול אז הם חייבים לדעת מי, מה ואיך.
  • כתוב בלוגים בעצמך – זה כמו באוניברסיטה – להבין זה לא מספיק, אם כתבת אז זה נכנס לאצבעות ליותר זמן.
  • תאתגר את עצמך כל הזמן – אל תעשה את אותו השירות כל הזמן, תוסיף סיבוכיות כל פעם.
  • Networking – דע שחקנים בנישה שלך ותתפח את הקשרים איתם.

“Unless you have a unique product or service, or run state-owned bakery in the Soviet Union, competition is a fact of life. You must deal with it. The best way is to gather what knowledge you can and then act.” – Harvey Mackay, Swim with the Sharks Without Being Eaten Alive: Outsell, Outmanage, Outmotivate, and Outnegotiate Your Competition.

עוד טיפים ליועץ

שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.

This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *