טיפ ליועץ, מס’ 9 – 3 מיומנויות קריטיות של כל יועץ

20 באוקטובר 2009

תגיות: , ,
אין תגובות
Alik Levin     הנה טיפ קטן שיעזור לך ליצור לקוחות חדשים ולחזק את האימון בקרב הלקוחות הקיימים – תפתח את שלוש המיומניות – טכנית, בין אישית, ו… מיומנות להיות יועץ.

אני בטוח שאתה שולט בחומר הטכני אותו אתה מייעץ. אם לא, תפסיק לקרוא מייד ולך תבנה את המיומנות הטכנית שלך לעומק. זה אחד.

ידע טכני עמוק לא מבטיח הצלחה בעסק שנקרא יעוץ. עם זאת, חוסר ידע טכני עמוק מבטיח כשלון מוחלט.

כמה פעמים יצא לך לדבר עם יועץ מבריק מבחינה טכנית אך בלי שמץ של מוסג לגבי מיומנויות בין אישיות? אחד שמפגין את הידע שלו ומתנשא במקום לפתור בעיות. יצא,אה? היה כיף לעבוד איתו? לא בטוח… האם תקרא לו לעשות עבודה שוב? לא נראה לי.

יועץ חייב להעצים את הלקוח ע”י הידע שלו ולא להשפיל אותו. זה שתיים.

המיומנות השלישית היא מיומנות להיות יועץ. לא נכנסנו קצת לרקורסיה ללא return? 🙂

מיומנות להיות יועץ במילים פשוטות זה להיות פוליטיקאי. זה לדעת לזהות את השחקים חזקים, לדעת לזהות את המטרה שמאחורי המטרה, לדעת לשמוע מה לא אומרים לך, לדעת לא לקחת אחריות שאין לך שליטה עליה, לדעת לקחת ולנהל סיכונים, לדעת להודות בטעויות בצורה חכמה, לדעת לשווק את עצמך בלי לפגוע במותג עצמי, לדעת לדבר עם קודקודים ועם חפ”שים בשפה שלהם, לדעת לנהל זמן, לדעת לתעדף, לדעת לבלוע עלבונות ונצחונות, לדעת לבלבל במוח כשצריך, לדעת לשתוק כשצריך, לדעת להיות פסיכולוג ועוד 101 דברים. למעשה, עוד 100 דברים לא כוללת טיפ הזה 🙂 [קלטת את הרמז?]

“For each of these moments of consultation, there are three kinds of skills you need to do a good job – technical, interpersonal, and consulting skill.” Peter Block, Flawless Consulting: A Guide to Getting Your Expertise Used

עוד טיפים ליועץ

שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.

This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *