טיפ ליועץ, מס’ 7 – אל תהיה מנהל, תשאר יועץ

18 באוקטובר 2009

תגיות: , ,
אין תגובות
Alik Levin     הנה טיפ קטן שיעזור לך לא לקחת אחריות שאין לך שליטה אליה – אל תהיה מנהל, תשאר יועץ.  

תפקידך כיועץ הוא לזהות בעיה מרכזית והשפעתה [כדי לvמחיש את המרכזיות של הבעיה] ולתת דרכים אפשריות להתמודדות עם הבעיה כולל השלכות של כל דרך.

הרי אין ארוחות חינם – איפשהו אתה מרוויח ואיפשהו אתה מפסיד. הלקוח, שהוא מנהל הפעילות, צריך לקבל החלטה באיזה דרך ללכת בהתבסס על יחס רווח/הפסד/השקעה שהצגת. הלקוח הוא זה שמחליט – לא היועץ. לא מעט פעמים הלקוחות שואלים מה עליו לעשות – התשובה צריכה להיות כזו שלא תתפרש כהחלטה חד משמעיות מתוך האפשרויות.

על היועץ לעזור ללקוח לבחור את הדרך הכי מתאימה לו [ללקוח] – מבחינת השקעה והתוצר הסופי. אם יועץ מקבל החלטות במקום הלקוח אז הוא [היועץ] לוקח אחריות שלא בשליטתו – מקום שלא כדאי להיות בו.

 

“A consultant is a person in a position to have some influence over an individual, a group, or an organization, but who has no direct power to make changes or implement programs. A manager is someone who has direct responsibility over the action. The moment you take direct responsibility, you are acting as a manager.” – Peter Block,  Flawless Consulting: A Guide to Getting Your Expertise Used

עוד טיפים ליועץ

שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.

This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *