טיפ ליועץ, מס’ 6 – שלוט בשטף המידע

15 באוקטובר 2009

תגיות: , ,
אין תגובות
Alik Levin     הנה טיפ קטן שיעזור לך לעמוד בקצב ולא לטבוע בשטף המידע המגיע מכל הכיוונים – תנקז את המידע לצורך סינון ומיון מהיר.

 

ככל שיהיה לך פחות מקומות להסתכל, תבזבז פחות זמן על קפיצות בין המקומות האלה ותהיה מאוד מהיר אחרי חיפוש של פנינות של ממש.

יש לי רק שתי מקומות – Inbox ותיקיית חיפוש על תיקיות של RSSים.

כאשר מייל מגיע ל-Inbox שלי אני מוטרד ע”י תזכורים של Outlook כי זה מסית את דעתי ופגוע בעבודה יעילה. אני אפילו לא יודע שהמייל מגיע. כאשר אני מוכן להסתכל על Inbox אני מבצע אחד מארבע הפעולות:

  1. מוחק דואר זבל מייד בלי רחמים [תגדיר מראש מה בשבילך הוא דואר זבל]
  2. מתייג ע”י קטגוריה מתאימה ומעביר לספריית “פרוייקטים”
  3. עונה מייד אם ניתן (“כן”, “לא”, “מס’ טלפון הוא…”, “מחר”, “לא יודע”) ומוחק את המייל לאלתר!
  4. מעביר למאגר ידע שלי (Ctrl+Shift+V)

המטרה היא לשמור על ה-Inbox עם 0 פריטים בו, בדיוק כמה תא דואר רגיל שלך, הרי אתה לא משאיר שם את המכתבים, נכון?

המקום השני הוא ספרייה בה אני מנקז את כל ה-RSSים שלי תוכ כדי קיבוץ לפי המקור. אני משתמש ב-Outlook כ-RSS Reader ובתוכו יוצר ספרית חיפוש על כל תיקיות ה-RSS שהוא יוצר – תיקיה אחת בלבד. כך במבט אחד מהיר אני יודע מה חדש ואז גם כאן – פנינים מעביר ל-KB שלי וכל השאר – Delete.

“The wider you spread it, the thinner it gets” – Gerald M. Weinberg, Secrets of Consulting: A Guide to Giving and Getting Advice Successfully

איך אתה שולט בשטף המידע?

עוד טיפים ליועץ

שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.

 

This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *