טיפ ליועץ, מס’ 4 – כתוב מיילים יעילים

13 באוקטובר 2009

תגיות: , ,
אין תגובות
Alik Levin     הנה טיפ קטן שיעזור לך לתקשר בצורה יותר יעיל דרך מיילים – כותרת המייל אמורה ליצור קונטקסט, שורה ראשונה אמורה לסכם את המייל, בלה בלה תוסיף בסוף.

 

האם קיבלת פעם מייל עם כותרת “עזרה” או “מישהו יודע?” או “בעיית מחשב” או “חשוב!” או משהו גנרי אחר שלא יוצר שום ציפיה או קונטקסט? ואז היססת לפתוח או לא? ואז פתחת וראיתי מלא מלא מלא מילים… ובכל זאת קראת, ואז שאלת את עצמך – WTF? מה בדיוק רצו ממני כאן ולמה אני מקבל אותו?

קרה פעם או פעמיים?

תנסה להזכר – האם הוצאת מייל כזה בעצמך? ענו לך?

כתיבת מיילים יעילים זה אומנות שלמה וכללים משתנים כל הזמן אך יש כמה שכדאי להקפיד עלים תמיד, הנה כמה שאני מקפיד:

  • צור קונטקסט. כותרת המייל חייבת ליצור קונטקסט. למשל, “תגובה איטית בגלישה לדך ראשי” או “שליחת פקס ממחשב 64 ביט נכשלת” או “חופשת סוכות – אני עובד.” הטכניקה תעלה סיכוי לפתיחת המייל ע”י אנשים רלוונטיים (אפילו כשיש רק נמען יחיד).
  • בקש מייד. אל תתחיל עם הסברים. שורה ראשונה אמורה לסכם את המייל – הקורא אמור להבין מה רוצים ממנו בלי לחפור ולקרוא את כל המייל הענק שלך (בכל מקרה אל תכתוב מיילים ארוכים).
  • חומר מגבה והסברים אמור לבוא בסוף – בדרך כלל לא קוראים את זה.

תהיה יעיל במיילים – תחסוך זמן יקר כל כך. 

"Never forget they're paying you by the hour, not by the solution." – Gerald M. Weinberg, Secrets of Consulting: A Guide to Giving and Getting Advice Successfully

מה הטיפ שלך לכתיבת מיילים יעילים?

עוד טיפים ליועץ

שמי אליק לוין ואני מתרכז ב- Architecture באפליקציות Net.
בזמני הפנוי אני מפתח את עצמי בתחומים רבים אחרים.

 

This template is made with PracticeThis.com plugin for Windows Live Writer

הוסף תגובה
facebook linkedin twitter email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *